Üzemeltetés és felújítás

A Danubius humánpolitikája

A jelenben formált jövő

Hirdetmény


Átalakult a Danubius Hotels Group II.

Üzemeltetés és felújítás

A Hévíz-Balatoni Szállodák Területi Igazgatóságához tartozó öt szálloda üzemeltetése és folyamatos karbantartása nem kis feladat, nem is szólva a felújításokról. Arról, hogy zökkenőmentesen biztosított legyen a szállodák napi működése, egy 28+14 fős, jól képzett műszaki gárda gondoskodik.

– A két balatonfüredi szállodával a feladataink köre nem változott – mondja Kovács Tibor műszaki igazgató. – A távolság miatt nem lehet operatív feladatokat végezni, hiszen itt helyben is számos napi üzemeltetési feladatot kell ellátnunk. Az itt lévő három házban 9, Balatonfüreden 2 medencénk van, s ezek mellett számos visszatérő műszaki problémát kell megoldanunk. 
– A medencék milyen vízzel üzemelnek?
– Itt a Thermál Hotelben az összes medencében saját kútból eredő termálvíz van, ebből adódik a szálloda neve is. Ebből a kútból látjuk el az Aqua Hotel medencéit is. Ez a termálvíz műszaki szempontból is nagyon kedvező, hiszen nem hajlamos lerakódásokra, nem agresszív, s a több mint 10 éves csövekkel sincs gond. A víz kedvező adottságait nézve csak egy gond van, a termálvizet nehezebb fertőtleníteni, s ez némi többletköltséggel jár. 
– Milyen, folyamatosan visszatérő feladataik vannak?
– Elsősorban a medencék rendben tartása, a víz állandó hőmérsékletének biztosítása, a leeresztése, a medencék feltöltése, fertőtlenítése. A 24 órás folyamatos műszak biztosítja a napi kisebb problémák, meghibásodá- sok elhárítását, s ehhez megfelelő szakképesítéssel rendelkező munkatársaink vannak.
Egy szálloda épülete s berendezései a folyamatos és sok esetben kíméletlen igénybevétel okán rendszeres felújításra is szorulnak. A Danubiusnál ez a megszokott gyakorlat, hiszen így az üzemeltetés folyamatossága is biztosított.
– Ebben az évben felújítjuk majd a száz loggiát, s a megszűnt kaszinó helyén pedig egy konferenciák tartására is alkalmas átalakítás történik mintegy 100 millió forint értékben. Mindemellett hűtőkamrákat is kialakítunk és egyéb kisebb átalakításokat is elvégzünk az év során. A felújítások egy részét saját magunk végezzük, más részét külső cégekkel végeztetjük el, de az irányítást mi tartjuk kézben, hiszen fontos, hogy a vendégek nyugalma a munkálatok során is biztosított legyen. Az Aqua Hotelben felújításra kerül a gyógyászati részből az iszap, a masszázs és a fizikoterápia, hiszen az elmúlt 17 év során eléggé lelakták a vendégek. Ennek a felújítása 120 millió forintba kerül majd. A Hotel Helikon esetében folynak az előkészületek, hogy a Széchenyi-terv segítségével három csillagosból négy csillagossá fejlesszük tovább. Az átalakításban a legnagyobb rész a szobák felújítása, a nyílászárók cseréje lesz. A készülő terv alapján ez mintegy 800 milliós költségből valósulhatna meg. A két balatonfüredi, időszakos szállodában jelenleg kisebb ráfordítású felújítások történnek, komolyabb rekonstrukciós munkákra majd a későbbiekben kerülhet sor.

vissza az elejére


A Danubius humánpolitikája

Ahol munkahelyek vannak, foglalkozni kell az emberekkel a kiválasztástól, a szervezetbe való bekerüléstől kezdve egészen a munkaviszony megszűnéséig. Az állandó, rendszeres foglalkozás mellett a klasszikus értelemben vett munkajogi feladatok ellátásáig, a munkaszerződéstől a társadalombiztosítási ügyek rendezéséig, az adózásig, a bérszámfejtéstől a továbbtanulásig, a szociális támogatásokig, minden a humánpolitikai csoport feladata.

– Ezt a szerteágazó feladatkört hány fővel látja el a területi igazgatóság humánpolitikai csoportja?
– Az öt szállodát magába foglaló átalakulást követően jelenleg tíz fő dolgozik e területen – mondja Patiné Hegyi Rozália, humánpolitikai igazgató. Az elmúlt időszakban ezt a területet is érintette a létszámleépítés. Az összevonás nehézsége az volt, hogy a korábbi három fő leépítését követően újabb három fővel kellett csökkenteni a létszámot. Nagyon sok adminisztratív munkával járó feladatunk van, de ugyanakkor sok a szervezőmunkával járó feladat is. Olyan munkatársakkal dolgozom, akik nem csak egy területen jártasak, hanem minden munkaterületen otthonosan mozognak. Így tudjuk megoldani, hogy a létszámleépítés ellenére jelentkező plusz terhelés sem okoz fennakadást a munkánkban. 
– Biztosítva van a munkájukhoz a megfelelő infrastrukturális háttér?
– Természetesen, minden munkaterülethez kiváló számítógépes programjaink vannak, s most további fejlesztés történt a hománpolitikai – személyügyi nyilvántartás, teljesítményértékelés – területen, egy sokat tudó program került kifejlesztésre.
– Minek alapján értékelik a teljesítményeket?
– Az elmúlt évben került kiadásra egy, a Danubiusnál kifejlesztett standard. Az értékelést végző vezetők szakmai tréningen lettek felkészítve, s az értékelés két részből áll: az egyik a dolgozó munkájának önértékelése, a másik pedig a vezető értékelését tartalmazza. Ez utóbbi a szakmai munkavégzéstől, a nyelvtudástól, az informatikai ismeretektől, a munkához való hozzáállásig, a viselkedésig a szakmai kompetenciák több körére kiterjedő értékelés. Természetesen a munkakörtől is függően mások az elvárások, s e szerint értékelik a dolgozók munkáját. 
– Az értékelés közvetlen célja, hogy a vendégek felé egy meghatározott minőséget biztosítsanak?
– Igen. Arra épül a rendszer, hogy egy 3, vagy 4 csillagos szállodában minőségi munkaerőre van szükség. Ahhoz, hogy a dolgozóink jól végezzék a munkájukat, meggyőződésünk szerint folyamatosan kell ez az értékelés. Minden kollégánknak külön munkaköri leírása van, amelyben a feladata, a hatásköre rögzítve van, s ezt aláírásával elfogadja. A részlegvezetők felelősek azért, hogy a vendégek kifogástalan ellátása biztosított legyen. Korábban a cég csak a vezetők munkáját értékelte, a teljes dolgozói körre csak 2001-től terjesztette ki a vezetés hierarchikusan, felülről lefelé a teljesítmény-értékelés bevezetését. Az értékelés okán nem volt fluktuáció, a három szállodában nagyon stabil 540 fős létszámmal dolgozunk. Ma már azonban nagyobb a mozgás, a korábbi 1 százalékhoz képest eléri a 10 százalékot. 

vissza az elejére


Konferencia a Balatonról

A jelenben formált jövő

A keszthelyi székhelyű Nyugat-Balatoni Térségmarketing KHT. a Balaton Fejlesztési Tanácstól pályázati úton nyert támogatással szervezett egy konferencia-sorozatot, amely egyebek mellett az itt élő emberek gondjait, problémáit és a jobbító szándékú ötleteit is csokorba köti, hogy a fejlesztés további koncepciójánál már mindezt figyelembe vehessék a szakemberek. A Hotel Helikonban megtartott rendezvény, amely a „Jelenben formált jövő” címet viselte, a fenntartható fejlődés lehetőségét vizsgálta a Balaton Régióban. 

A bevezető előadásban Mayer Péter, a Veszprémi Egyetem Turizmus Tanszékének tanszékvezető helyettese Globalizáció kontra identitástudat – Fenntartható fejlődés az EU csatlakozás és a globalizált világ keretében címmel tartott előadást.
– A turisztikai szakemberek célja, hogy a Balaton térségében a hathetes szezont a lehető legjobban meg tudják hosszabbítani. Ebbe a témakörbe hogy illik bele a globalizáció és a turizmus összefüggése?
– Először is a globalizáció alatt azt a folyamatot értjük, hogy a központi kormányzatok, a nemzetállamok hogyan gyengülnek meg napjainkban azért, mert nemzetek feletti szervezetek, folyamatok jönnek létre. Ilyen az Európai Unió, a nemzetközi gazdasági szervezetek, vagy olyan kulturális szervezetek, amelyek egész világrészeket fognak át. A turizmus esetében ezek a folyamatok bizonyos értelemben közvetlenebbül hatnak, mint más gazdasági ágazatokban, hiszen itt a turisták áramlása már eleve egy olyan nemzetközi mozgás, kulturális kapcsolat, amely új kihívások elé állítja a turizmust fogadó területek gazdálkodóit, lakóit. 
– A Balaton Régióban milyen szerepe van a globalizációnak a turizmuson belül?
– Mint minden régióban, a globalizáció tulajdonképpen a funkcionális egységeknek, amelyek korábban adminisztratív határok miatt nem tudtak egy szerves egységként működni, a jövőben lehetőséget kaphatnak arra, hogy egységesen fejlődhessenek, s ez a Balaton Régió számára is rendkívül fontos. Ez a régió ökológiailag, földrajzilag és bizonyos értelemben kulturálisan is, már ma is egy egységet képez. Itt, ha a gazdaság és a társadalmi folyamatok egységesülésére is sor kerül, akkor abból minden gazdasági ág, így a turizmus is profitálhat. Az európai integráció kapujában álló Magyarországon is a következő években természetessé válik az, hogy bizonyos döntésekben, fejlődési lehetőségekben nem feltétlenül az országközponthoz, hanem egy európai szintű központhoz kell igazodni. Ennek megfelelően nem feltétlenül országnyi méretű területek tudnak majd együtt fejlődni, hanem ezek az újonnan kialakuló funkcionális, és feltehetően a közeljövőben kialakuló adminisztratív egységek is, mint a Balaton Régió, lehetnek a fejlődés alapjai.
Bor Szilveszterné, a rendező intézmény ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a konferenciasorozat második része is nagy érdeklődés mellett zajlott. A felvetődött gondok, problémák, az ezek megoldására felvetett ötletek továbbgondolásra érdemesek, s a decemberben megrendezendő záráson remélhetőleg már a megoldások konkrét lehetőségeiről is szó lesz. 
– Érkeztek-e a résztvevők részéről olyan témajavaslatok, amelyeket felvesznek a konferencia témái közé?
– Igen, hiszen az értékelő lapon is kérjük a javaslatokat. Számosan kérték egyebek mellett, hogy a kultúra, a természet és az ember kapcsolata több vonatkozásban is téma legyen.
A konferenciasorozat következő programja május 2-án az EU-s csatlakozással foglalkozik.

vissza az elejére


Hirdetmény

Keszthely Város Önkormányzata versenytárgyaláson értékesíti a Keszthely, Szalasztó u. 22. szám alatt található, 2055/A/1 hrsz-ú, 28 m2 alapterületű ingatlant bruttó 5.625.000 Ft induló vételáron.

Írásos jelentkezési határidő: 2002. május 6.
A versenytárgyalás időpontja: 2002. május 9. 10 óra,
helye: Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Vagyoncsoportja, Keszthely, Fő tér 1.

A versenytárgyaláson az vehet részt, aki 500 ezer Ft óvadékot a polgármesteri hivatal pénztárába a versenytárgyalás megkezdéséig befizet. A befizetett óvadék a vételárba beszámításra, az eredménytelenül pályázó részére visszafizetésre kerül.
További információt Barna András ad a 83/505-523-as telefonszámon.

vissza az elejére


Hévíz, Keszthely és Vidéke

Zala Média online