Megújult a DAF-flotta


Szolgáltatásokon alapuló értékesítés

Megújult a DAF-flotta

 

1999 közepén a Balatoni úton nyitotta meg kapuit a DAF nyugat-magyarországi képviselete, amely a Royal Pannonex Kft. haszongépjármű üzletágaként működött. Nem sokkal később, még ugyanebben az évben önálló jogi személyként, Pannon-Truck 2000 Kft. néven vált még ismertebbé a DAF haszongépjárműveket forgalmazó, szervizelést végző és alkatrészek értékesítésével is foglalkozó márkaképviselet. A dinamikus fejlődésnek köszönhetően a Balatoni úti telepet azonban csakhamar kinőtte a cég, s tavaly év elejétől a Zrínyi úton végzik tevékenységüket. Az elmúlt hétvégén kétnapos rendezvény keretében mutatták be a kétharmadában megújult DAF-flottát, melynek kapcsán Jáger Csabával, a Pannon-truck 2000 Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk. 

– Nagy esemény ez a bemutató a mi életünkben – kezdte az ügyvezető –, hiszen az idei brüsszeli világpremiert követően a múlt héten Budapesten, most pedig már Zalaegerszegen is bemutathattuk az egyszerre két kategóriában is megújult DAF járműcsaládot. A méretüktől függően három kategóriába sorolt hat tonna feletti haszongépjárműveink – LF, CF és az XF – közül most tehát elsősorban az első két termékcsaládhoz fűződnek nagy reményeink, s bízunk abban, hogy meghatározó szerepet játszanak majd piaci pozícióink megszilárdításában – mind szűkebb régiónkban, mind pedig Európában.
– Mit jelent ez a szűkebb régió?
– Magyarországon három DAF-kereskedés jött létre az elmúlt időszakban, a Pannon-truck 2000 Kft. a területelosztás értelmében a nyugati régióban – Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Veszprém és Somogy megyében – fejti ki tevékenységét.
– A most látható új típusok mennyiben jobbak elődeiknél?
– Mind a két tehergépkocsi-család egy teljesen újratervezett alvázat kapott, újak az első és hátsó tengelyek, csakúgy, mint a karbantartást nem igénylő felfüggesztések. Elektronikusan vezérelt első és hátsó DAF-tárcsafékek jellemzik ezeket az autókat, melyek Euro-3-as motorok teljes választékával futnak. S végül: az elektronikus műszerek és a teljesen újratervezett fülkék teszik még vonzóbbá a DAF-családot. Ami pedig az autók formatervezését illeti, úgy vélem, az XF szériához hasonló markáns, vonzó arculatot sikerült megteremtenie az autógyár fejlesztőcsoportjának.
– Milyen bázist sikerült kialakítani az új zalaegerszegi telephelyen?
– Egy korábban gépműhelyként funkcionáló épületegyüttest alakítottunk át oly módon, hogy ma már egy időben öt szerelvény javítását tudjuk ellátni. A jelenlegi kapacitásunkkal az igényt egy kissé talán túl is léptük, ám a tendencia azt mutatja, erre szükség lesz a jövőben.
– Csakúgy, mint a kirendeltségekre. Ez ügyben hol tart a cég?
– Valóban, nagyon fontos szerepe van a kirendeltségeknek a cégünk jövőbeni fejlődését illetően, hiszen minél sűrűbben le tudjuk fedni a ránk bízott régiót, értek ez alatt elsősorban szervizeket és autómosókat, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a jövőben (is) minket választanak az ügyfelek. Ennek jegyében tavaly Mosonmagyaróváron egy négyhektáros, vámudvarként funkcionáló területet vásároltunk a Hungarocamiontól, amely ma már rendelkezik egy hárombeállásos műhellyel és egy korszerű autómosóval. A múlt évi 700 millió forintos fejlesztésből hasonló méretű kirendeltséget ugyan már nem tudtunk létrehozni, ettől függetlenül Kaposváron is jelen vagyunk. Értékesítési irodát nyitottunk a somogyi megyeszékhelyen, valamint a Kapos Volánnal kötöttünk egy szervizmegállapodást. Márkaszerviz üzemel továbbá Sárváron és Berhidán.
– Ha a személyautók számát nézzük, talán nem csoda, hogy a márkakereskedők tiszta profil mellett kizárólag egyféle autótípust forgalmaznak. Az értékesítési adatokat alapul véve nem lenne indokolt, hogy egy haszongépjárművekkel foglalkozó kereskedés többfajta gyártmányt kínáljon?
– Hazánkban még valóban nem nagy a piac, hiszen míg nálunk összesen évi négyezer darabot értékesítenek a képviseletek, addig Nyugaton – Németországban, Franciaországban – majdhogynem egy kereskedő elad ugyanennyit. Ilyen értelemben tehát korábban mi is foglalkoztunk ezzel a kérdéssel, de hamar kiderült, hogy az autógyárak csak akkor ruháznak fel valakit márkakereskedői címmel, ha kizárólag az ő termékét forgalmazza. Értékesítést így egyéb területeken végzünk: foglalkozunk ugyanis pótkocsi- és alkatrész-forgalmazással, a szolgáltatás terén pedig a megyében egyedüliként autómosót is üzemeltetünk.
– Mik a jövőbeni tervek?
– Mosonmagyaróvár–Zalaegerszeg–Kaposvár tengellyel felállt a dealer-hálózatunk. Valljuk azonban, hogy az értékesítés utáni szolgáltatás sokasága és minősége határozza meg azt, hogy a vevő egy későbbi autóvásárlásnál melyik szalont választja. Szeretnénk ezért továbbra is nagy hangsúlyt fektetni a szervizhálózat bővítésére, továbbá hamarosan egy olyan szervizt életre hívni, ami úgynevezett ONE-STOP elven működik. Ez azt jelenti, hogy minden esetlegesen előforduló meghibásodást a helyszínen el tudunk majd végezni. Nagy várakozás előzi meg a zárt technológiás műszaki vizsgáztatás beindítását is, így cégünk erre is mihamarabb szeretne sort keríteni... 

vissza az elejére


ZalaEgerszeG

Zalaegerszeg város honlapja

Zala Média online