Művésznek születni kell

Ünnepi hangulat az Intersparban

Tovább erősödik a Forest Hungary Kft.


Dús László: Legfontosabb a rajztudás, de...

Művésznek születni kell

 

– Isten hozott Laci! – ölelik át a régi barátok, ismerősök, egykori tanítványok Dús Lászlót, aki láthatóan meghatódik a találkozásoktól. 

Dús László– Nagyon jó érzés itt lenni, hiszen ebben a teremben tartottam akkoriban a rajzszakkört, és most újra ezen a helyen találkozom az egykori tanítványokkal – mondja a festőművész.
Dús László két zalaegerszegi kiállításáról már lapunk ezelőtti számában beszámoltunk. Idő hosszabb csevegésre nemigen volt, hiszen a vendéget mindkét helyszínen, különösen az újonnan nyílt, zsúfolásig megtelt Altamira Galériában teljesen körülvették. Néhány perces „szabadulása” azért teremtett alkalmat egy kis csevegésre.
 – Ha most vezetne szakkört, mit mondana, tanítana másképpen?
 – Ugyanazt mondanám és csinálnám, mert a legfontosabb, hogy valaki tudjon rajzolni. Nem az volt az első számú szempont, hogy művészeket neveljünk, hanem, hogy az alapokat megtanulják a fiatalok. A művészethez több kell. Művésznek születni kell, azt nem lehet tanulni. Tehetség, egyéni világlátás nem mindenkinek adatik meg. 
– Két éve tért haza Amerikából Budapestre. Hogyan fogadták?
– A művésztársadalom nagy szeretettel fogadott, segítettek is. Ennek köszönhetően a Százados úti művésztelepen lakom és dolgozom. Amikor hazajöttem, úgy gondoltam, hogy új élet, életforma vár rám, ezért nem akartam azt folytatni, amit Az egyik utolsó, Amerikában készült alkotás. Amerikában csináltam. Ott modern absztraktot festettem, itthon teljesen új technikára tértem át. Tíz-húsz méteres képeket, montázst készítek. 
– Mi a titka az új technikának?
– Színes lézermásolóval dolgozom, arra válogatom össze a nekem tetsző darabokat, melyeket átszínezek, nagyítok, amivel a dimenzióik megváltoznak és ezáltal egy új kompozícióvá szerkesztem össze. Tulajdonképpen emberi formák, alakok, testrészek jelennek meg egy-egy alkotáson. 
– A mai hazai képzőművészeti irányzatokhoz mennyire hasonlítható a munkássága?
– Örülök annak, hogy egyáltalán nem hasonlítható, mert kétségbeejtőnek tartom a hazai művészeti életet. Úgy látom, egy nagyon erős majmolása folyik a nyugati festészetnek. Egyszerűen utánérzetem van. Kevés az egyéni megjelenés, az önálló hang. Hiányoznak az olyan egyéniségek, mint például Zalaegerszegen Fischer György. Nem azért mondom mindezt, mert én Amerikából jöttem haza, ezért nagyfiú vagyok, mindent tudok. Szó sincs erről. Csak pillanatnyilag így érzem... 
Régi bolondériája Dús Lászlónak a „Lovak-sorozat”. A galéria falain azok az alkotások láthatók – a nyilvánosság előtt először – melyeket utolsóként festett Amerikában. 

vissza az elejére


Árubőség, vonzó ár, díszcsomagolás

Ünnepi hangulat az Intersparban

 

A közelmúltban ünnepelte kétéves születésnapját az INTERSPAR hipermarket. Ez idő alatt Zalaegerszeg egyik legkedveltebb bevásárlócentruma lett. A hatalmas áruválaszték mellett, amit nyújtanak még, az az ingyenes parkolás és a vásárlókhoz igazodó nyitva tartás.

Az Interspar nem csupán a születésnapján kínál kedvezményeket. Aki gyakran betér ide, látja, hogy az áruház nemcsak az ünnepeken, hanem a hétköznapokon is szolgál különböző akciókkal, legyen az a nyaralás, az iskolakezdés vagy akár a szüret. Emellett folyamatosan a tájékoztatják a vásárlókat: a kéthetente postaládánkba dobott áruházi termékkatalógusokban, óriásplakátokon, médiumokban megjelenő hirdetésekben megismerkedhetünk a kedvezményes árú termékekkel.
A karácsony, az ünnepek különösen fontosak; az áruház minden tőle telhetőt megtesz a vásárlói igények teljesítésére. Ezért az ünnepek közeledtével feladataik is megszaporodnak. Azért dolgoznak, hogy a vásárlók elégedettek legyenek. A cég filozófiája szerint nemcsak az akciók, hanem a meghitt, ünnepélyes hangulat is szorosan hozzátartozik a vásárláshoz; az áruház ünnepi díszkivilágítása is erre hívatott, figyelemfelkeltő: „mi már felkészültünk az ünnepekre”. A decemberi meghosszabbított nyitvatartási idő szintén a vásárlók kényelmét szolgálja. Ünnepi nyitva tartás: november 29-től december 23-ig hétfőtől szombatig 7 órától 23 óráig, vasárnap 8 órától 22 óráig; december 24-én 7 órától 15 óráig.
Az áruház eladótere is ünnepi ruhába öltözött. A katalógusból ismert kedvezményes vásárlási lehetőségek: a „nagy leszámolás”, a „most akció”, a „mindig alacsony ár” mellett két, úgynevezett akciós utca kínálja termékeit és ajándékcsomagokkal segíti a választást. Karácsonnyal kapcsolatos árudömping a jellemző: különböző ízesítésű szaloncukrok kimérve is, karácsonyi díszek különféle alapanyagokból, karácsonyfaizzók, adventi gyertyák és asztali koszorúk kínálják magukat. A karácsonyi asztal dísze lehet a Mikulás-virág, amely kedvező áron kapható. 
Az Interspar osztályai felkészültek a névnapokra is. Különleges italok és desszertek szélesítik a választékot. Az áruház gondolt a gyermekekre is: Nestlé, Smarties és Boci télapók, elkészített Mikulás-csomagok és Nestlé adventi kalendáriumok várnak a nebulókra. A másik utca már konkrétabb ajándékokat kínál, segítve a szülők választását, bár ajánlata nemcsak a gyermekeknek szól: többek között ügyességi és társasjátékok, műsoros videokazetták sorakoznak a polcokon. Az örömteli pillanatok megörökítéséhez videokamerák, fényképezőgépek, filmek állnak rendelkezésre. Az áruház külön ajándéka az igény szerinti ingyenes díszcsomagolás.
Az Interspar hipermarket különféle ajándékokat kínál kedvezményes áron minden korosztály számára.

vissza az elejére


Marketingdíj a cég gondolkodásáért

Tovább erősödik a Forest Hungary Kft.

 

A hazai bútoripar legnagyobb szakkiállítása, a novemberben megrendezett Bútorvilág szakvásár fontos elismerést hozott a Forest Hungary Kft.-nek. A Magyar Marketing Szövetség által alapított kiállítási marketingdíjat olyan pályázó kaphatja, akinek a kiállítási részvételhez kapcsolódó marketingkoncepciója és tevékenysége példaértékű a szakma számára. Működésének tíz éve alatt a Forest a bútorgyártó szakma legnagyobb kiszolgálójává vált. A cég kínálatáról, szolgáltatásairól Lőrincz Zsuzsával, a kft. külkereskedelmi vezetőjével beszélgettünk. 

– A Forest infrastruktúrája egyedülállónak számít az országban. A most kapott díj is azt bizonyítja, fontos önöknek a marketingszemlélet...
– Igen. A vevőközpontúság azt jelenti számunkra, hogy olyan termékkínálatot és szolgáltatásokat alakítunk ki, amelyek a legjobb megoldást biztosítják vevőink igényeire, gondjaira. A marketing nem elkülönült funkció, minden olyan munkakörre ki kell terjednie, amely valamilyen szempontból fontos a vevőnek. Arra törekszünk, hogy teljes tevékenységünkbe és az ezt szabályozó minőségügyi rendszerünkbe beépítsük a modern marketing eszköztárát. 
– Hogyan jellemezné a cég tevékenységét és termékeik elérhetőségét?
– Széles körű alapanyag- és alkatrészellátást biztosítunk az asztalos- és bútoripar számára. Termékeink felhasználásával modul rendszerben olyan igényes és esztétikus bútorok alakíthatók ki, amelyek keresettek és amelyek a beépített, jó minőségű alkatrészeknek köszönhetően a gondtalan bútorhasználatot biztosítják. Emellett bútorszerelvények, díszítők és praktikus bútorkiegészítők, belsőépítészeti dekorációs termékek – mintegy 6 ezer termék nagykereskedelmi értékesítését végezzük. Beszállítói vagyunk a legnagyobb bútorgyáraknak, így a Tisza, Garzon, Ipoly, Dália cégeknek – sorolja a külkereskedelmi vezető. – Az asztalosipari és lakossági felhasználók a rugalmasabb kiszolgálás érdekében viszonteladóinkon keresztül vásárolhatják meg termékeinket. Ez nem jelenti azt, hogy velük ne lennénk kapcsolatban, hiszen rendszeresen találkozunk különböző rendezvényeken és információs, szakmai szolgáltatást nyújtunk részükre. Országos viszonteladó-hálózatunkban több mint ötven meghatározó partnerünk van. Zalaegerszegen és környékén egyik legnagyobb vevőnk a Gamper Üzletház képviseli és forgalmazza kínálatunkat. Termékeink megtalálhatók a nagy barkácsáruházak polcain. Ezek a nemzetközi barkácsáruházláncok, különösen Budapesten és a nagyvárosokban rendelkeznek erős képviseletekkel.
– Honnan szerzik be a termékeiket?
– Többségük importból származik, de az utóbbi években növekedett a magyar termékek aránya. Beszerzési kapcsolatrendszerünk 12 országot és 56 gyártót foglal magába. 
– Milyen fejlesztéseket hajtottak végre az idei évben?
– Az év elején bővítettük az irodaépületünket. Az új épületrészben helyet kapott egy új bemutatóterem és egy tágas multimédia rendszerrel felszerelt konferenciaterem. Ezek a létesítmények teret és lehetőséget nyújtanak az igényes kapcsolatápoláshoz. 
Új termékcsoportokat is bevezettünk – folytatja Lőrincz Zsuzsa. – Ezek között a legfontosabbak az értékes alapanyagból készülő cseresznye-, éger- és nyírfa új bútorajtó-modellek és az alumíniumtrendet képviselő termékek voltak. Egy új raktáregység is átadásra került, és hozzáfogtunk egy újabb nagy beruházás előkészületeihez. Folyamatosan fejlesztettük a számítógépes logisztikai rendszerünket és a belső elektronikus információáramlást. Elkészítettük internetes honlapunkat és megújítottuk vállalati hírlevelünket. 
– A kiélezett versenyben hogyan tudnak helytállni? 
– Tapasztaljuk, hogy a piacvezető cégek sorsa, hogy mindenki őket akarja utolérni, sok esetben utánozni. Fontosnak tartjuk, hogy a versenytársak lépéseire, ha szükséges gyors és hatékony módon reagáljunk, de figyelmünk középpontjában mindig a vevőink állnak. Az igazi kihívás a folyamatos megújulás saját ötletekkel, célokkal.
– A sportrovatokban is többször találkozni a Forest névvel...
– Igen. A Forest évek óta támogatja a helyi teniszsport két fiatal tehetségét, Németh Tündét és Virágot, akik a hazai versenyeken korosztályuk legjobb teniszezőinek számítanak, és állandó szereplői a külföldi versenyeknek. Névadó szponzora vagyunk a ZTE női teniszcsapatának, amely a nyáron történetének első csapatbajnoki érmét szerezte meg.
– És ami pedig a jövőt illeti, melyek a legfontosabb célok?
– A piaci környezethez való sikeres alkalmazkodás, a szolgáltatások folyamatos fejlesztése a cél. Cégünket mindig a marketingmunka aktivitása, partnereinkkel, munkatársainkkal való összefogás vitte előre. Ezt szeretnénk folytatni a következő években is. 

 

vissza az elejére


ZalaEgerszeG

Zalaegerszeg város honlapja

Zala Média online