Udvarok Fesztivál

A város művészeti ösztöndíja

Pályázati felhívás

Pályázat

Segítség az ügyintézéshez


Útlevél, személyi igazolvány, jogosítvány, vállalkozói igazolvány

Segítség az ügyintézéshez

 

Nagyon sok telefonhívás érkezik a hivatalba, amelyen érdeklődnek, milyen iratok és dokumentumok szükségesek egy-egy okmány elintézéséhez. A nyár folyamán már közöltünk egy sorozatot, amellyel a gyorsabb ügyintézés érdekében kívántunk Önöknek segítséget nyújtani. A mai lapszámunkban megismételjük ezeket az írásokat.

Idén közel másfél millió állampolgárnak jár le az útlevele, ezért a gördülékenyebb ügyintézés érdekében egy új rendszer került bevezetésre az ország összes okmányirodáján. Új útlevél kérésével a 18–70 év közöttieknek az irodákat személyesen kell felkeresni, de a korábbiakkal ellentétben sem útlevélkérő lapra, sem fényképre nincs szükség, mivel elektronikus úton küldik kollégáink az adatokat a Belügyminisztériumba. Illetékbélyeggel azonban mindenkinek rendelkeznie kell, ezt vagy a postahivatalokban vagy az okmányirodán lehet megvásárolni. Öt év érvényességet 4.000 Ft-os, tíz év érvényességet 6.000 Ft-os illetékbélyeggel lehet megváltani. Mindenképpen szükség van továbbá az érvényes személyi igazolvány és a lakcímigazolvány bemutatására.
18 éven aluliaknak és 70 éven felülieknek csupán 1.000 Ft-os illetékbélyegre, személyi igazolványra és lakcímigazolványra van szükségük. 14 éven aluli gyermekek értelemszerűen az anyakönyvi kivonattal rendelkezhetnek, így szüleiknek ezt az okmányt kell bemutatniuk ügyintézőinknek. Gyermekek esetén mindkét szülő személyesen kell, hogy megjelenjen az ő érvényes személyi igazolványaikkal. Gyermekét egyedül nevelő szülő esetében szükség van a gyermekelhelyezésről jogerős bírósági végzésre, elhalálozott szülő esetén annak halotti anyakönyvi kivonatára illetve a gyámhatósági határozatra.
Az útlevél formátuma változatlan marad, az okmány kiállítója továbbra is a Belügyminisztérium. Az útlevél kiállítása országos illetékességű, tehát bárki bármely okmányirodában igényelheti, lakóhelyétől függetlenül. Az útlevél elkészítésének átfutási ideje a tapasztalataink alapján kb. két hét, de lehetőség van egy gyorsított ügyintézés kérelmezésére is, ekkor 5 munkanap alatt küldi vissza a Belügyminisztérium az új úti okmányt dupla illeték megfizetése ellenében.

Személyi igazolvánnyal minden magyar állampolgár rendelkezik a 14. életévét betöltendő évtől. Munkánkat megkönnyíti, hogy az általános iskolákkal előre egyeztetett időpontban a diákok szervezetten tudnak megjelenni, de a rend kedvéért nézzük, milyen okiratok szükségesek az igényléshez:
Ha a tanulónak van már érvényes útlevele, a születési anyakönyvi kivonatát, érvényes útlevelét és 1.500 Ft-os illetékbélyeget kell magával hoznia. 
Ha még nincs a birtokában útlevél, az ügyintézés ingyenes, de a születési anyakönyvi kivonatát magával kell hoznia.
Számos indok létezik, amiért az állampolgár új személyi igazolványt igényel. Az okok a következők lehetnek:
1. Személyi igazolványa 60 napon belül lejár, ezért szeretné azt kicseréltetni.
Az új igazolvány készíttetéséhez feltétlenül hozza magával a születési anyakönyvi kivonatát, a hamarosan lejáró személyi igazolványát és 1.500 Ft-os illetékbélyeget.
2. Személyi igazolványa már lejárt.
Ennél a lehetőségnél is két csoportról beszélhetünk. Annak az állampolgárnak, aki rendelkezik már érvényes útlevéllel vagy új típusú (kártyás) vezetői engedéllyel, hoznia kell magával a születési anyakönyvi kivonatát, a lejárt személyi igazolványát, az érvényes útlevelét vagy az új típusú vezetői engedélyét valamint egy 1.500 Ft-os illetékbélyeget.
Amennyiben nincs érvényes útlevele vagy új típusú vezetői engedélye, csupán a születési anyakönyvi kivonatát és 3.000 Ft-os illetékbélyeget kell ügyintézőinknek átadnia.
3. Személyi igazolványa elveszett vagy ellopták.
Ebben az esetben is kétféle módon történhet az igénylés. Ha az állampolgárnak van már érvényes útlevele vagy új típusú (kártyás) vezetői engedélye, a születési anyakönyvi kivonatán túl az érvényes útlevelét vagy új típusú (kártyás) vezetői engedélyét és 1.500 Ft-os illetékbélyeget kell magával hoznia.
Ha nincsen érvényes útlevele vagy új típusú vezetői engedélye, akkor csupán az anyakönyvi kivonatra és 3.000 Ft-os illetékbélyegre van szükség.

Az ügyintézés helyszínén ügyfeleink 3.000 Ft-os illetékbélyeg megfizetése esetén ideiglenes személyi igazolványt kapnak kézhez és ettől számított 30 illetve 60 napon belül érkezik meg a végleges okmány. Fontos itt megjegyeznünk, hogy ügyintézőink külön értesítést erről nem küldenek, ezért kérjük Önöket, hogy az ideiglenes személyi igazolvány lejárta után érdeklődjenek irodánkban a végleges okmány elkészülte iránt.
Felhívjuk érintett ügyfeleink figyelmét, hogy akik nem vették még át az állandó személyi igazolványukat, azok mindenképpen keressék fel okmányirodánkat, mert egy év tárolás után selejteznünk kell ezeket. 
Amint azt tapasztalatból Önök is tudják, az újfajta (kártyás) személyi igazolványon nincsen feltüntetve az állampolgár lakcíme, ezt az úgynevezett lakcímet igazoló hatósági igazolvány pótolja. Azok, akik még nem rendelkeznek ilyen lakcímkártyával, azok a személyi igazolvány eljárás során automatikusan megkapják azt. Lakcímváltozás esetén csak ezt a kártyát vonják be kolléganőink, és az új lakcímmel ellátottat kap vissza mindjárt a helyszínen. Ez az eljárás illetékmentes. Amennyiben a lakcímkártya elveszik, azt 1.000 Ft illeték megfizetése ellenében tudjuk pótolni.

* * *

Vezetői engedéllyel minden 17. életévét betöltött magyar állampolgár rendelkezhet, aki a feltételekhez kötött elméleti és gyakorlati KRESZ-vizsgát leteszi és egészségügyi állapota is megfelelő. 
Azok a leendő ügyfeleink, akik az első vezetői engedélyüket szeretnék kiváltani az okmányirodában, feltétlenül magukkal kell hozniuk a vizsgaigazolást, az orvosi igazolást az érvényességről (vezetői jogosultságot minden esetben az orvos határozza meg), a személyi igazolványt, a lakcímkártyát (ha rendelkezik ezzel), valamint 4.000 forintos illetékbélyeget. 
Kedvezményes illeték megfizetését vehetik igénybe a 70 év felettiek, illetve az az állampolgár, akinek orvosa 1 évnél rövidebb érvényességi időt állapított meg. Mindkét esetben 1.500 forintos illetékbélyeg megfizetésére van szükség.
Felhívjuk az érintettek figyelmét, hogy bármely, a jogosítványban történt adatváltozás a vezetői engedély cseréjét vonja maga után! Nézzük erre a leggyakoribb példákat:
A vezetői engedélyben lévő orvosi érvényességi idő lejárt.
2003. január 1-jéig a háziorvos beírhatta az érvényességi időt, az idei évtől azonban egy rendeletmódosítás szerint az okmányirodát kell ezzel felkeresni.
Az ügyintézéshez szükség van az orvos által kiadott vezetői jogosultságot tanúsító igazolásra, a személyi igazolványra, a lakcímkártyára és 4.000 forintos illetékbélyegre.

Kategóriabővítés esetén
Ha az állampolgár pályaalkalmassági vizsgálatot kíván bevezetni a vezetői engedélyébe.
Névváltozás esetén 
(házasságkötés utáni, válás utáni névváltozás hölgyeknél,…)
Mindegyik esetben szükség van a változást igazoló okmányra, a személyi igazolványra, a lakcímkártyára, illetve 4.000 forintos illetékbélyegre.

Felhívjuk figyelmüket arra, hogy a régi vezetői engedélyüket is szíveskedjenek magukkal hozni, mert kollégáink az érvénytelenítés után bevonják azt. Továbbá megkérjük mindazon ügyfeleinket, akik még nem kapták meg jogosítványukat, érdeklődjenek okmányirodánkban, mivel számos át nem vett okirat várja nálunk tulajdonosát.
Végül nézzük, mi a teendőnk a nyaralási időszak kedvelt speciális vezetői engedélyével, a nemzetközi jogosítvánnyal!
Nemzetközi rendelkezések értelmében az EU-országokban kötelesek elfogadni a Magyar Köztársaság által kiadott engedélyeket, de sokan úgy vélekednek, hogy külföldi autóbérlés esetén vagy hosszabb külföldi tartózkodás alkalmával szerencsésebb, ha rendelkezik valaki nemzetközi jogosítvánnyal. Ehhez az ügyintézéshez szükséges az érvényes vezetői engedély, a személyi igazolvány, a lakcímkártya, a kérelmező fényképe. A helyszínen kollégáink egy 1.588 forintról szóló csekkszelvényt adnak majd át, amely összeget a postán kérünk befizetni.

* * *

Vállalkozói igazolvánnyal minden olyan magyar állampolgár rendelkezhet, aki a 18. életévét betöltötte és fel tudja mutatni erkölcsi bizonyítványát. Ha az ügyfélnek van főállása és vállalkozását mellékállásban kívánja működtetni, munkahelyi igazolást kell magával hoznia. 
Tanácsoljuk Önöknek, hogy az okmányirodai jelentkezése előtt mindenképpen konzultáljon a jövőbeni legmegfelelőbb adózásáról könyvelőjével, illetve érdeklődjön az APEH-nél és a TB-nél. Ha telepengedély-köteles tevékenységet kíván folytatni az ügyfél, azt előre be kell mutatni a kollégáinknak, ha működésiengedély-köteles tevékenységről van szó, azt utólag kell igazolnia. 5.000 Ft illeték megfizetése ellenében helyben elkészül a vállalkozói igazolvány.

1. Nézzük először a példát arra, amikor már egy meglévő vállalkozásban adatmódosítás történik:
Azok a vállalkozók, akik már az okmányiroda rendszerében szerepelnek - tehát regisztráltatta magát vagy itt váltotta ki igazolványát – bármilyen igazolványukat érintő változás esetén az igazolvány cseréjét vonja maga után. Ha a vállalkozás tevékenysége módosul, 2.000 Ft-os illetékbélyeg megfizetése mellett a szakhatósági engedély, illetve a szakképesítés bemutatása is szükséges, ha a törvény ezt előírja.
2. Ha az igazolvány elveszett, az ügyintézéshez mindenképpen szükséges a személyes megjelenés, kérjük magukkal hozni az érvényes személyi igazolványt és 3.000 Ft-os illetékbélyeget. A rendszerünkben lévő adatok alapján helyben állítják ki ügyintézőink az új okiratot.
3. Ha az ügyfél meg akarja szüntetni a vállalkozását, vállalkozói igazolványát vissza kívánja adni, feltétlenül hozza magával a személyi igazolványát és a vállalkozói igazolványát. A helyszínen kitöltött adatlap alapján kollégáink egy igazolást adnak ki a vállalkozás megszűnéséről. Ez az ügyintézés illetékmentes.
4. Azok az ügyfelek, akik elmulasztották a regisztrálásukat okmányirodánkban 2003. február 15-ig, mindenképpen fáradjanak be hozzánk igazolásért, mert az APEH csak ezzel együtt tudja a mulasztók adószámát törölni. A személyi igazolványon túl szükség van a régi, most már hatályát vesztett vállalkozói igazolványra is. Abban az esetben, ha a régi igazolvány elveszett, erről egy nyilatkozatot kérünk itt a helyszínen kitölteni.
5. Azok, akik habár elmulasztották a regisztrálást, de továbbra is vállalkozók kívánnak maradni, magukkal kell hozniuk a személyi igazolványukat, az erkölcsi bizonyítványt, a régi vállalkozói igazolványt, a szakhatósági engedélyt, a szakképesítést igazoló iratokat és 5.000 Ft illetékbélyeget.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy akik már regisztráltatták magukat az okmányirodában, de még nem vették át az új vállalkozói igazolványukat, mihamarabb pótolják, mert egy év őrzés után kollégáinknak érvényteleníteni kell azokat! Köszönjük.

vissza az elejére


Szeptember 12–14.

Udvarok Fesztivál

Szeptember 12. péntek

17.00 óra Gébárt – A Zalaegerszegi Nemzetközi Művésztelep kiállítása a 2002-2003. évi alkotásokból
Megnyitja: Simonffy Szilvia művészettörténész
Helyszín: Ady Endre Művészeti Általános Iskola és Gimnázium galériája
19.00 óra Énekmondó Fesztivál
Fellépő együttesek: Hangraforgó (Sipos Bea, Faggyas László) – Győr, – Technikai Szünet – Zalaegerszeg, Énekmondó Együttes – Zalaegerszeg, – Sebő Együttes – Budapest
Helyszín: Levéltár belső udvara (rossz idő esetén Városi Hangverseny- és Kiállítóterem)
Belépő: 600 Ft
19.00 óra Jukebox a Voodoo és a Bazooka Jam zenekarok szabadtéri koncertje
Helyszín: Kisfaludy utca (rossz idő esetén Zala Megyei Művelődési, Képzési Központ és Szakiskola – volt MMIK)
22.00 óra Alternight party
Fellépnek: Nadrai Róbert; Praha; Balaton
Helyszín: Zala Megyei Művelődési, Képzési Központ és Szakiskola – volt MMIK
Belépő: 600 Ft

Szeptember 13. szombat

10.30 óra Zalaegerszegi Városi Fúvószenekar és az Albatrosz Táncegyüttes majorette csoportjának bemutatója
Helyszín: Dísz tér
19.00 óra Hank and the HoundDogs zenekar koncertje
„Kísért a múlt” Shabby Blues Band lemezbemutató koncertje (a helyszínen CD- és kazettavásárlási lehetőség)
Helyszín: Kisfaludy utca (rossz idő esetén Zala Megyei Művelődési, Képzési Központ és Szakiskola – volt MMIK)
20.00 óra Djabe Együttes koncertje
Helyszín: Városi Hangverseny- és Kiállítóterem
22.00 óra Blues kocsma – Shabby (s)örömparty
Helyszín: Zala Megyei Művelődési, Képzési Központ és Szakiskola – volt MMIK

Szeptember 14. vasárnap

Páterdombi búcsú az Oncsa keresztnél
8.30 óra Páterdombi sportdélelőtt (kispályás labdarúgótorna; erős emberek; ügyességi versenyek – nevezés a helyszínen)
Helyszín: Kinizsi Pál Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola;
Báthory István Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakképző Iskola sportpályái
11.00 óra Botfai Válicka Citerazenekar műsora
11.30 óra Ökumenikus istentisztelet az Oncsa keresztnél
15.00 óra a Zalaegerszegi Városi Fúvószenekar és az Albatrosz Táncegyüttes majorette csoportjának műsora
15.30 óra Dr. Gyimesi Endre polgármester és Török Zoltán településrészi képviselő köszöntője
„Páterdomb szépítéséért” díj átadása
16.00 óra A Radnóti úti Óvoda néptáncbemutatója,
Rudi bohóc gyermekműsora,
Kinizsi Pál Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakképző Iskola műsora,
Színpadon: Christine,
A Zalai Táncegyüttes műsora,
Vendégünk: Kaczor Feri
19.00 óra Utcabál az Oncsa-keresztnél
24.00 óra Silencium

Egész délután alkalmi posta, alkalmi bélyegzővel – „Páterdombi búcsú 2003” felirattal.

vissza az elejére


A város művészeti ösztöndíja

 

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Kulturális és Idegenforgalmi Bizottsága 2003–2004. évre is pályázatot ír ki Zalaegerszeg Város Művészeti Ösztöndíjára az Ösztöndíj Alapító Okiratában megjelölt feltételek szerint.

A pályázatok beérkezésének határideje: 2002. október 12. (péntek) 14.00 óra.

A pályázatokat személyesen vagy ajánlott postai küldeményként a következő címre kell eljuttatni: Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Művelődési és Közoktatási Osztály (8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 17–19.) Információ, adatlap ugyanitt szerezhető be! (Tel.: 502-190)

Alapító Okirat
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlése a városban élő, kiemelkedő tevékenységet folytató és pályakezdő művészek támogatására 2001. február 1-jével, határozatlan időre.

Zalaegerszeg Város Művészeti Ösztöndíja elnevezéssel ösztöndíjalapot létesít.
1. az alap forrásai: A Kiemelkedő Művészek Ösztöndíj Alapja bevételi forrása a Közgyűlés Kulturális és Idegenforgalmi Bizottsága által évente erre a célra biztosított összeg, amely legalább 1 millió Ft. 
2. Az alap létrehozásának célja: a város alkotóművészeinek a városhoz kötését segítő támogatás létrehozása, kiemelkedő művészeti értékű alkotások, művek létrejöttének elősegítése.
3. A támogatottak köre: Zalaegerszegen állandó lakcímmel rendelkező, alkotó és pályakezdő művészek, azok non profit közösségei a képző- és iparművészet, a népművészet, az irodalom, az előadó-művészet területéről.
4. Az ösztöndíj alapból való támogatás pályázaton nyerhető el.
5. A Kulturális és Idegenforgalmi Bizottsághoz beérkezett pályázatokat előzőleg a Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság által felkért, a pályázat szakterületének megfelelő szakmai zsűri véleményezi, majd a Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság a soros ülésén dönt a támogatásokról. Az alap kezelője a Polgármesteri Hivatal Művelődési és Közoktatási Osztálya. A támogatásokat a Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság döntése alapján a Közgazdasági Osztály folyósítja.
6. A pályázat követelményei: a 3 példányban benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell a pályázó adatait rögzítő adatlapot. A pályázathoz csatolni kell a rövid szakmai önéletrajzot. A támogatás rövid indoklását, munkatámogatás esetén a megvalósítás részletes költségvetését, a kért támogatás összegét. A pályázó három szakmai ajánlást, referenciát köteles a pályázathoz mellékelni, amelyből megítélhető szakmai munkája.
7. A támogatás mértéke, időtartama: a támogatás vissza nem térítendő támogatás, mely pályázati ciklusonként évente egyszer nyerhető el. A támogatás lehet havi folyósított támogatás legfeljebb 10 hónapra s legfeljebb 70.000 Ft összegben. Valamint egy összegben folyósított egyszeri támogatás, amelynek összege legfeljebb 300.000 Ft. 
8. A támogatást, a támogatást elnyerő személy vagy nonprofit közösség Támogatási Megállapodás keretében kaphatja meg. A Támogatási Megállapodás egyben elszámolási kötelezettséget is jelent, amelynek határideje a támogatott tevékenység befejezését követő hónap utolsó napja, illetve a támogatást követő év január 31. 

A támogatott az elszámolás keretében köteles beszámolni elvégzett tevékenységéről, bemutatni annak eredményét. Munkatámogatás esetén a támogatott köteles bemutatni a felmerült költségeket igazoló számlákat, bizonylatokat.

vissza az elejére


Pályázati felhívás

 

Zalaegerszeg megyei jogú város jegyzője –, Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Közgyűlésének az önkormányzati pénzeszközökből megvalósuló beruházásokról szóló 6/2002. (III. 8.) rendelete alapján – nyilvános pályázatot hirdet 1 db nagy teljesítményű másológép beszerzésére.

A másológéppel szemben támasztott követelmények:
– Digitális másológép;
– Másolati méret max. A/3-as;
– Min. 50 oldal/perc sebesség (A/4-es másolásnál);
– Duplex;
– Dokumentumadagoló;
– Tűző-, szortírozóegység;
– 80–160 g papírsúly;
– Nagy kapacitású papírtároló.

A pályázatnak tartalmaznia kell:
1. Az ajánlott másológép paramétereit.
2. Egy A/4-es oldal átlagos előállítási költségét, a másológép kellékanyag-szükségletét, szervizigényét.
3. Nyilatkozatot a hibaelhárításra vonatkozóan. Az elvárt hibaelhárítási határidő max. 1 órán belül.
4. Az ajánlott másológép listaárát, az esetleges kedvezményeket.
5. A fizetési feltételeket, esetleges könnyítéséket.
6. A garanciavállalás, jótállás ismertetését.
7. A szállítási határidőt.
8. A szervizelés feltételeit, annak vállalási határidejét.
9. A szerződéstervezetet.

A pályázatnak tartalmaznia kell továbbá nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy az ajánlattevő:
– nem áll végelszámolás alatt, ellene bírósági eljárás, csőd-, illetve felszámolási eljárás nincs folyamatban;
– a szerződés teljesítésére pénzügyi, gazdasági és műszaki szempontból egyaránt alkalmas;
– az ajánlatát milyen időtartamig tartja fenn;
Az elbírálás szempontjai:
– az ajánlati ár;
– az ajánlat tartalma, illetve a várható minőség;

A pályázatokat 3 példányban, cégjelzés nélküli zárt borítékban, az alábbi felirattal kell benyújtani: „Polgármesteri Hivatal másoló beszerzése”. Az ajánlat benyújtásának címe: Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Önkormányzati Osztály, 8900 Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 17–19. II. em. 223. szoba.
Az ajánlatok benyújtásának határideje: 2003. szeptember 15.
Az ajánlatok felbontására 2003. szeptember 17-én 9.00 órakor kerül sor a Polgármesteri Hivatal 401. termében, melyre a pályázókat ezennel meghívjuk. Az ajánlatok elbírálására 2003. szeptember 26-ig kerül sor, melynek eredményéről az ajánlattevőket a bírálatot követő 15 napon belül írásban értesítjük.
A szerződés megkötésére az eredményhirdetést követő 15 napon belül kerül sor.

vissza az elejére


Pályázat

Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata (8900 Zalaegerszeg, Kossuth Lajos u. 17–19.) a közszolgáltatási szerződésről szóló 241/2000. (XII. 23.) Korm. rendeletben foglalt előírás alapján 

nyilvános pályázatot hirdet


Zalaegerszeg közigazgatási területén keletkező kommunális szippantott szennyvizek hatóságilag kijelölt ártalmatlanító telepre történő elszállítására, elhelyezésére és ártalmatlanítására
2004. január 1-jétől számított 10 évi időtartamra.
Az elvégzendő feladat, valamint a pályázat tartalmi követelményeinek leírása a pályázati kiírásban történik, amely a Zalaegerszegi Polgármesteri Hivatal (Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 17–19). Műszaki Osztály II. em. 208. szobájában, 2003. augusztus 18–szeptember 9. között átvehető. 

A pályázat benyújtásnak határideje: 2003. szeptember 29. 10.00 óra.

Pályázatok felbontási időpontja: 2003. szeptember 29. 14.00 óra 


Eredményhirdetés: a 2003. november 20-i döntést követő 8 napon belül.

vissza az elejére


ZalaEgerszeG

Zalaegerszeg város honlapja

Zala Média online