Jövőre új termékkel törnek a piacra

Új garázsokkal bővül

Márkaüzletet nyitott a Vodafone


Nehéz, de sikeres év áll a Pylon ’94 Kft. mögött

Jövőre új termékkel törnek a piacra

 

Az idei esztendő nem kecsegtetett túl sok jóval a Pylon ’94 Kft. számára. Piacaikon nem várhattak fellendülést, a kereslet növekedését, emellett az év első időszakára jellemző erős forint is hátrányosan érintette az exportőröket. Márpedig a zalaegerszegi Gép- és Acélszerkezetgyártó Kft. termékeinek 90–95 százalékát külföldi piacokra termeli, ahol az erős forint mellett nem voltak képesek felvenni a versenyt az árharcban.

Kámán JánosA kedvezőtlen viszonyok ellenére a korábbiaknál is feszítettebb tervet készített a Pylon ’94 Kft. 2003-ra vonatkozóan, melyről ma már elmondható, hogy sikerült teljesíteni, számolt be eredményeikről Kámán János, a társaság ügyvezető igazgatója.
– Egymilliárd 250 millió forintos árbevételt terveztünk az idei évre, emellett több jelentős beruházás megvalósítását is elhatároztuk. Az év vége felé közeledve immár kijelenthetem, hogy sikerült teljesítenünk célkitűzéseinket. Árbevételünk 1,3 milliárd környékén alakul, meghaladja tehát a feszített tervet – tudtuk meg Kámán Jánostól. – Piacainkon átstrukturálódás nem történt. Továbbra is elsősorban Németországba, Ausztriába és Finnországba exportáljuk termékeinket. Belföldi volumenünk idén sem nőtt. Exportunk részaránya 90–95 százalék között mozog.
Nem következett be érdemi változás termékeink körében sem. Változatlanul autódaru alkatrészeket, futódaru-egységeket, építőipari gépalkatrészeket, az alumínium- és papíripar területén pedig részegységeket, technológiai berendezéseket gyártunk. Tesszük ezt mintegy 110 fő állandó munkatárs bevonásával, s az időszakosan bérelt emberekkel.

– Nem említ változást egy területen sem. Mégis hogyan sikerült a nehézségek ellenére is teljesíteni, sőt túlszárnyalni a 2003-ra kitűzött tervet?
– Sikerült találnunk néhány új partnert a piacon, az igazán meghatározó azonban az a néhány új szegmens volt számunkra, amelyben képesek voltunk felvenni a versenyt a konkurenciával. Úgy tudtunk volument növelni, hogy nem kellett érdemben visszalépnünk az árakat tekintve. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a forint év közbeni gyengülése az exportőrök számára kedvezőbb feltételeket teremtett.
A felsoroltaknak köszönhető, hogy tudtuk hozni terveinket a beruházások terén is. Tekintettel arra, hogy a piac egyre inkább komplett részegységeket igényel, bővítenünk, fejlesztenünk kellett forgácsolókapacitásunkat. Vásároltunk egy új horizont vízszintes fúró-maróművet, egy meglévőt pedig felújítottunk. Ezen túlmenően beszereztünk Németországból egy CNC megmunkáló- központot, amelyet a felújítást követően helyezünk üzembe. Ez a berendezés 7500 milliméter állványelmozdulásra képes, melynek következtében rendkívül igényes, és nagy méretű részegységeket is meg tudunk munkálni segítségével. Az említett eszközök beszerzésének költsége meghaladta a 100 millió forintot.
Igyekeztünk előbbre jutni a vállalatirányítás területén is. Bevezetés előtt áll integrált vállalatirányítási rendszerünk, amely az ajánlatkérés beérkezésétől a mérleg elkészítéséig terjedő valamennyi munkafolyamatot magába foglalja. Ezen felül működtet egy olyan vezetői információs rendszert, ami a cég pillanatnyi kondícióit naprakészen biztosítja. Egy német rendszerről van szó.

– Mit várnak ettől az integrált rendszertől?
– Cégünk egészen alulról építkezett, néhány fővel indultunk 1994-ben. Az eltelt évek során túlléptük a milliárdos forgalmat, foglalkoztatottaink létszáma pedig meghaladja a 100 főt. Elértünk egy olyan nagyságot, amikor más módszerekkel már nem lehet átlátni a cég működését. Alternatív lehetőségként kínálkozik az adminisztratív létszám bővítése, ám a naprakészséget ily módon sem lehet biztosítani. Ebből az okból nyúltunk az integrált vállalatirányítási rendszerhez.
A jövőre nézve – egyebek mellett – a cég rugalmasságának további növelését, a technikai, technológiai színvonal emelését, a munkatársak elkötelezettségének, illetve a vevők megelégedettségének fokozását tűzte célul a társaság vezetése.
– Szeretnénk fokozni a jövőben tevékenységünket a belföldi piacon is. Régi partnerünk a svéd SSAB cég, amely finomszemcsés, nagy szilárdságú, nagy kopásállóságú anyagok gyártásában jeleskedik. Régóta használjuk termékeik köréből a nagy szilárdságú szerkezeti acélokat. Minősítéssel rendelkezünk az általuk gyártott legmagasabb szakítószilárdságú anyagra, Magyarországon egyedüli cégként. Másik ugyancsak különleges termékük a nagy kopásállóságú anyag. Ennek gyártására nem volt eddig minősített partnere a svéd cégnek hazánkban. Ezért is rendkívül nagy siker számunkra, hogy a közelmúltban átvehettük azt a tanúsító oklevelet, amelyben elismernek bennünket hivatalos partnerüknek, s technológia feltételeink, valamint szaktudásunk révén ajánlanak bennünket saját termékük feldolgozására, illetve az abból gyártott termékek forgalmazására.

Rendkívül körültekintő feldolgozást igényel ez az anyag. Amennyiben ugyanis a kelleténél nagyobb hőbevitel éri, kilágyul, elveszíti azokat a tulajdonságait, amelyek biztosítják a nagy kopásállóságot. Vásároltunk olyan berendezéseket, például a vágáshoz víz alatti plazmavágót, vagy a mechanikai megmunkáláshoz olyan szerszámokat, amelyek a 400–500–600-as jelű hardox anyagok fúrását, gépi megmunkálását is biztosítja. A jövőben ezekkel a nagy kopásállóságú anyagokkal próbálunk piacot találni belföldön elsősorban a tartalék alkatrészek gyártása területén.
Nem mondunk le 2004-ben a volumen további növeléséről sem. Bevezetünk egy új terméket. Egy olyan termékről van szó, amelyet mindössze néhány cég képes gyártani Európában. Egyikőjüktől átvesszük a know-howt. Autódarugémről van szó, amely 1100 Newton/négyzetmilliméter szakítószilárdsággal rendelkező anyagból készül. Németországba szállítjuk majd őket. Ennek az új terméknek köszönhetően elmondhatom, hogy jövő évi kapacitásunk jelentős része le van kötve.
– Ezek szerint a következő évre célul tűzött volumennövelés könnyebben tartható lesz, mint idén.
– Bízunk benne, hogy igen. Műszaki kollégáink, az üzemben dolgozó szakemberek részére viszont rendkívül nagy kihívást jelent az új termék gyártása. Mind az anyag, mind a termék nagy követelményeket támaszt. Ennek ellenére bízom abban, hogy sikerrel megbirkóznak munkatársaink a feladattal.

vissza az elejére


A zalaegerszegi tűzoltóság

Új garázsokkal bővül

 

Felszereltségét tekintve – a fővárost leszámítva – ötödik a sorban a zalaegerszegi tűzoltóság. Tizennégy készenléti eszközzel rendelkeznek, ezeket egészítik ki teherautóik, illetve személyautóik.

A gépjárművek számának növekedése nem járt együtt a telep bővülésével. A tűzoltóautók egy része a „csillaggarázsban” volt kénytelen tölteni a nappalokat, éjszakákat, nyarat, s telet. Ezen az állapoton változtat a laktanya udvarán folyamatban lévő beruházás.
– 2001-ben realizálódott az úgynevezett regionális műszaki mentőbázisok felállításának ügye. Mint ismeretes, az egyik ilyen mentőbázis Zalaegerszegre került, ami nagy teljesítményű emelődaru, konténerszállító jármű, illetve konténerek idetelepítését vonta maga után. Nagy örömmel fogadtuk a korszerű, új eszközöket, be is állítottuk őket garázsainkba. Ezzel egy időben azonban más eszközeink közül néhányat – Niva teherautót, tartalék fecskendőt, konténereket – ki kellett helyeznünk az udvarra, szabad ég alá, mert nem volt elegendő fedett helyünk – tájékoztat Pintér János, Zalaegerszeg tűzoltóparancsnoka. – A november elején elindított beruházás keretében növekszik garázsunk, ugyanakkor egy újat is építünk. A munkálatok eredményeként minden eszközünket fedett, fűtött helyre tudjuk „szállásolni”.
A bővítés, illetve építés fedezetét a város önkormányzata biztosította.
– Pályázatot nyújtottunk be az elmúlt évben egy új fecskendő vásárlására. A szükséges önrészt az önkormányzat bocsátotta rendelkezésre a pályázathoz. Időközben azonban azt a választ kaptuk az országos főigazgatóságról, hogy nem kell fecskendőre pályáznunk, a regionális mentőbázisok ugyanis térítésmentesen kapnak egy-egy berendezést. Ekkor fordultunk azzal a kéréssel a képviselőkhöz, hogy a szóban forgó közel 20 millió forintot felhasználhassuk a laktanya szertárának bővítésére – beszél az anyagiakról a tűzoltóezredes.
  A 20 millió forintból futotta füstelszívó rendszer kiépítésére, s megszépül a tűzoltóság bejárata is. A munkálatokat a FŐ-ÉP Kft. végzi. Várhatóan két héten belül végeznek, s valamennyi tűzoltóautó, illetve eszköz fedett helyre kerülhet.
Az önkormányzat támogatása nagy segítséget jelent a zalaegerszegi tűzoltóságnak. Az országos főigazgatóságtól ugyanis azt az információt kapták, hogy nem jut az idei évben pénz laktanyaépítésre, felújításra.

vissza az elejére


Hálózatépítés, egyedülálló percdíjak, új szolgáltatások

Márkaüzletet nyitott a Vodafone

 

Zalaegerszeg belvárosában nyitotta meg legújabb márkaüzletét a Vodafone. Ezzel a világ vezető mobilszolgáltatója tovább bővítette országos márkabolt-hálózatát, így ma már 21 márkaüzlete van Magyarországon: 16 valamelyik megyeszékhelyen vagy nagyobb városban, míg a többi öt a fővárosban.

Modern üzlet várja az ügyfeleket a Kossuth utcán.A Vodafone szolgáltatásai eddig is elérhetők voltak az értékesítő partnerek segítségével, ugyanakkor a vállalat mindig hangsúlyt fektetett arra, hogy kiépítse saját magyarországi márkaüzlet-hálózatát is. Zalaegerszegen, a Kossuth Lajos utca 32. szám alatt található modern, 60 négyzetméter vásárlóterületű üzlet négy értékesítési munkatárssal dolgozik, akik ügyfélszolgálati feladatokat is ellátnak, tehát az érdeklődők nem kizárólag vásárlással kapcsolatos kérdéseire is készséggel válaszolnak. Ezenkívül a márkabolt Zala megye szervizfelvételi pontjaként is működik. Az üzlet hétfőtől szerdáig és pénteken 9–17 óráig, csütörtökön 9–18 óráig, szombaton pedig 9–13 óráig várja az érdeklődőket.
– Számunkra egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy Zalaegerszegen nyissunk-e saját márkaüzletet, azonban meg kellett várnunk, hogy a legkedvezőbb körülmények között tegyük meg ezt. A Vodafone mindig is figyelmet fordított minőségi szolgáltatásaira, így most is arra törekedtünk, hogy a város és vállalatunk hírnevéhez méltó, ügyfeleink igényeit kielégítő, színvonalas helyen kínálhassuk szolgáltatásainkat. A megyeszékhelyi márkabolt valamennyi elvárásnak meg tud felelni, tehát minden feltétel adott ahhoz, hogy rövid idő alatt dinamikus fejlődést érjen el – nyilatkozta Németh Attila, a Vodafone kereskedelemi igazgatója.
– A zalaegerszegi üzlet megnyitásával a Vodafone egy egész régió várakozásának képes lesz megfelelni. A márkabolt Zala megye valamennyi településéről számít érdeklődőkre – mondta Kocsis Éva Dorina üzletvezető. – Ez a márkabolt annyiban különbözik az eddigi Vodafone-szolgáltatást értékesítő boltoktól a térségben, hogy ügyfélszolgálati pontként is üzemel. Ezáltal készséggel áll rendelkezésére nem csupán az új, hanem a meglévő ügyfeleknek is, akik információt és segítséget kaphatnak személyesen. Ehhez korábban csak az ügyfélszolgálat hívásával jutottak hozzá. A márkabolt a szolgáltatások értékesítésén felül még szervizfelvevő pontként is üzemel, s ezenkívül számlabefizetésre is lehetőség nyílik a helyszínen.
Az üzletvezető biztos abban, hogy a Vodafone-t rendkívül kedvező percdíjainak és a kiváló szolgáltatásainak köszönhetően egyre többen választják majd, nemcsak az egyre bővülő zalaegerszegi üzleti felhasználók, hanem a városban és a megyében jelen lévő diákok is.

A Vodafone eredményei Magyarországon

Gyutai Csaba és Németh Attila az avatásonA Vodafone négy éve van jelen Magyarországon, s mára a magyar mobilpiac jelentős szereplőjévé lépett elő. A több mint 16 százalékos piaci részesedéssel és a több mint 1,2 millió ügyféllel rendelkező szolgáltató mára 98 százalékos országos lakossági lefedettséggel rendelkezik.
Az elmúlt évek során a mobilszolgáltató egyik fő célja az országos hálózat kiépítése volt, ennek következtében a Dunántúlon is sikerült jó lefedettséget elérni a főutak mentén és a legnagyobb településeken. Zalai városokban és a főutakon a Vodafone ügyfelei már régóta tudják használni a széles körű szolgáltatásokat. A mobilszolgáltató nem áll meg a hálózatépítéssel a megyében, a kisebb településekre is nagy figyelmet szentel a fejlesztés során.

A Vodafone új szolgáltatásai

   Az országos lefedettség elérése mellett a Vodafone számára az új, innovatív szolgáltatások bevezetése is nagy fontossággal bír. A cég fontosnak tartja a kis-, közepes és nagyvállalatok kommunikációs lehetőségeinek kiszélesítését A széles lakossági szolgáltatások köre mellett az üzleti szféra számára kifejlesztett termékeket is piacra dobott – hangsúlyozta Takács Zoltán menedzser. A Vodafone Mobile Office egységes üzenetkezelő rendszert már korábban is megismerhette a nagyközönség, illetve a vállalati szféra. A már meglévő alkalmazások, így például a GPRS-roaming, az Eurocall és a globális számok mellett 2003 áprilisától elérhetővé vált két új, könnyen kezelhető termék is, amelyek az üzletemberek életét könnyítik meg. Az egyik a Vodafone Mail nevű integrált postafiók, amelynek köszönhetően az ügyfelek bárhonnan, bármikor elérhetik e-mail-jeiket, hang- és faxüzeneteiket a mobiltelefonok segítségével. A másik a Vodafone Mobile Connect Card nevű termék. Ez egy laptopba helyezhető kártya (PCMCIA), melynek segítségével a világ bármely pontjáról online-kapcsolatot hozhat létre a felhasználó anélkül, hogy mobiltelefonját laptopjához csatlakoztatná vagy vezetékes vonalat keresne. A könnyen telepíthető és kezelhető szoftver segítségével másodpercek alatt elérhető a vállalati hálózat, az e-mailekhez is hozzá lehet férni, és kényelmesen lehet SMS-t küldeni számítógépről, laptopról.

A zalaegerszegi márkaüzlet munkatársai.A Vodafone Magyarország 2003. december elsejétől vezette be az itthoni piacon egyedülálló roaming tarifacsomagot, Vodafone World néven. A szolgáltatás segítségével egyszerűbb és kiszámíthatóbb díjak mellett használhatják külföldön a mobiltelefonjaikat a havidíjas ügyfelek, ráadásul a Vodafone-csoport nemzetközi partnerhálózataiban egyedi kedvezményeket is élvezhetnek. Takács Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy a Vodafone World csomag előfizetése esetén nincs kapcsolási díj, nincs csúcsidő és a hívások irányától függetlenek a percdíjak, továbbá az SMS-díjak is egységesek, vagyis a költségek így könnyebben kiszámíthatók a vállalati megrendelők számára. Ugyancsak új fejlesztés a Vodafone „drót nélküli” irodája, a Wireless Office. Ez azt jelenti, hogy egyetlen telefonnal felcserélhető a munkatársnál lévő összes eddigi készülék, méghozzá úgy, hogy ez az egyetlen telefon közvetlen vonalon, melléken és mobilszámon is elérhető – igény szerint. A Wireless Office felhasználóbarát felületet biztosít a hívások és a kapcsolatok kezelésére is. Segíti a telefonkezelői, illetve titkárnői tevékenységeket, láthatóvá teszi a hívásokat, a hívásátadást egyszerűsíti és a konferenciahívásokat is támogatja – magyarázta a menedzser. Ezenkívül biztosítja az alapvető alközponti funkciókat, hiszen képes az üzleti és a magánhívások elkülönítésére, a kiegészítő eszközök kezelésére, de a hagyományos hangposta-, SMS-, hívószám-kijelzési, hívásvárakoztatási szolgáltatásokra is alkalmas.

Ünnepi nyitva tartás: december 20. szombat: 9.00–15.00, december 21. vasárnap: 9.00–13.00, december 22. hétfő: 9.00–18.00, december 23. kedd: 9.00–18.00, december 24. szerda: 9.00–12.00.

vissza az elejére


ZalaEgerszeG

Zalaegerszeg város honlapja

Zala Média online