A tudatos választás soha nem volt ilyen fontos
ZalaPalace: Sok múlik az ügyfelek szűrésén
A tudatos választás soha nem volt ilyen fontos
Manapság sokan gondolják újra az egyéni vagy
családi költségvetést, és az is jellemző, hogy a korábbinál tudatosabban
fognak hozzá a pénz beosztásához. Megváltozik a bevételek és kiadások
egyensúlyáról való véleményünk is: aki tudja, visszafogja kiadásait, és
többen belátták, hogy érdemes tartalékolni a szűkösebb időkre. Baranyai Zoltánnal, a zalaegerszegi Kovács Károly téri UniCredit bankfiók igazgatójával arról beszélgettünk, hogyan segítheti a bank ügyfeleit a pénzügyek még tudatosabb kezelésében. |
– Valóban nőtt az igény az ügyfelek igényeihez szabott, rugalmas megoldások iránt. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelünkkel közösen nézzük át ajánlatainkat, hogy tényleg azt válasszuk ki, ami az ő szokásainak és pénzügyi helyzetének leginkább megfelel.
– Ez a rugalmasság a megtakarítási lehetőségekre is igaz?
– Igen, természetesen. Kedvező kamatozású ajánlataink között a legkülönfélébb,
rövid vagy hosszú futamidejű, forint- és euróbetétek is találhatók, ráadásul
több, rugalmas konstrukciónk is van. Ez azt jelenti, hogy ha menet közben
szükség van a lekötött összeg egy részére, az szabadon kivehető, és bizonyos
összegű kamatot is fizetünk utána, nemcsak a bennmaradó összeg kamatozik tovább.
Csak arra kell figyelni, hogy az összegeknél eleget tegyünk azoknak a
feltételeknek, amelyeket a bank a kivehető legkisebb és a bennmaradó összegre
szab. A pontos részletekről természetesen szívesen tájékoztatjuk az
érdeklődőket.
– Mit tapasztal, mennyire jellemző az ügyfelek tudatossága a betéteken túli,
akár bonyolultabb banki szolgáltatások kapcsán?
– Úgy érzem, hogy ebben is pozitív változás érzékelhető. Régebben a postán
küldött számlakivonatot sokan automatikusan kidobták. Pedig két-három havi
számlakivonat tanulmányozásával sok minden kiderül. Láthatóvá válnak a nagyobb
számlamozgások, képet kapunk például arról, hogy a bankkártyánkat vásárlásra
vagy készpénzfelvételre használjuk gyakrabban.
– Miért van erre szükség? Nem elegendő egyszerűen csak használni a
bankkártyát?
– Azért jó tudni mindezt, mert így könnyebben választhatunk megfelelő
bankszámlacsomagot is. Hadd mondjak egy konkrét példát. Az akciós UniCredit
Nonstop számlacsomagunkat azoknak ajánljuk, akik általában nagy számlaforgalmat
bonyolítanak le, és szükségük van a nap 24 órájában elérhető elektronikus
szolgáltatásra. A csomag havi díja mindössze 499 forint, de most három hónapig
ingyenesen* kínáljuk. Ez a visszavonásig érvényes akciónk olyan
magánszemélyeknek szól, akik most nyitnak, vagy váltanak át Nonstop számlára.
Egyetlen feltétele, hogy az akció időtartama alatt minden hónapban 50 ezer
forint egyösszegű jóváírás érkezzen a számlájára.
– Sokszor elhangzik, hogy a különféle banki ajánlatok között akkor sem könnyű
tájékozódni, ha valaki pontosan tudja, mit akar. Van, ahol a számlavezetés díja
alacsonyabb, de a járulékos költségek magasabbak, és van, ahol mindez fordítva
igaz.
– Nem véletlenül hangsúlyozzuk mindig, hogy személyesen kell tájékozódni a
bankfiókokban, a banki hirdetmények ismeretében és az Általános Üzleti
Feltételek tanulmányozásával. Például éppen az előbb említett Nonstop
számlacsomagban számos szolgáltatásunk díjmentesen, korlátlan számban vehető
igénybe. Nincs például tranzakciós díj akkor, ha telefonon vagy interneten
keresztül adunk átutalási megbízást. Ugyanígy ingyenes a csoportos beszedés vagy
az állandó forintátutalás bankon belülre és kívülre. Bizonyos tételekkel
egyszerűen nem is kell számolnunk – fejtette ki Baranyai Zoltán.
– Viszonylag sokan mérlegelik a döntésük előtt az ATM-ekből történő
készpénzfelvétel díját.
– Ez természetes, hiszen sokak számára ez az egyik leggyakoribb, akár
mindennapos művelet. Ügyfeleink betéti bankkártyájukkal korlátlan számban,
díjmentesen vehetnek fel készpénzt bármely UniCredit ATM-automatából. Ma már
Magyarországon és további 17 európai országban, összesen közel 19 ezer
ATM-automata áll rendelkezésükre az ingyenes készpénzfelvételhez. **
– Tizenhét európai ország? Nincsen különbség itthon és külföld között?
– Az UniCredit Group nemcsak Németországban vagy Olaszországban erős, de
csoportunk rendelkezik messze a legnagyobb bankhálózattal Közép- és
Kelet-Európában. A csoport több mint 4000 fiókkal és 78.000 munkatárssal mintegy
28 millió ügyfelet szolgál ki csak a régióban. És minden fejlesztésünk arra
irányul, hogy ügyfeleink mindenütt otthon érezzék magukat Európában.
– Az érdeklődők viszont nyilvánvalóan a hozzájuk legközelebb eső fiókot
szeretnék megtalálni...
– Így igaz, a könnyebb helyi elérhetőség és a még gyorsabb ügyintézés
biztosítása érdekében immár több mint egy éve már nem csak a Kovács Károly tér
1/A szám alatti „nagyfiókunk”-ban várjuk ügyfeleinket és az érdeklődőket, hanem
a Kossuth Lajos utca 1. szám alatti KölcsönPontunkban is. Mindkét egységünk
hétköznap 8.00–16.00 óráig tart nyitva, kivéve a pénteki napot, amikor egy
órával korábban zárunk, és a hétfői napot, amikor egészen 17 óráig vagyunk
nyitva. Az ATM-automaták pedig a nap 24 órájában mindkét helyszínen elérhetőek.
(x)
ZalaPalace: Sok múlik az ügyfelek szűrésén
„Megkeressük a potenciális vevőt”
Négy hónapja startolt ZalaPalace néven az új zalaegerszegi ingatlaniroda, amely interneten nyomon követhető kínálatával máris az élre tört. A tapasztalatokról Szakács Katalint, a cég ingatlanszakértőjét, értékbecslőjét kérdeztük. |
– Összességében elmondható, hogy ezt az időszakot a vártnál jobb eredménnyel zártuk. Nem annyira a reklám, sokkal inkább az évek alatt szerzett szakmai tapasztalat és a kapcsolati tőke hozták meg számunkra ezt a sikert, s adták meg az alapot a ZalaPalace indulásához. Jómagam tizenöt éve vagyok az ingatlanszakmában, ’86-tól hivatalos értékbecslőként is tevékenykedem. Így ingatlankérdések kapcsán már bekerültem a köztudatba. Ezt jól jelzi, hogy volt ügyfeleim személyesen engem keresnek.
Kollégáim valamennyien képzett szakemberek. Hatékonyságunk alapja ugyanakkor az egymás közötti feladatmegosztáson alapul: míg egyikünk az ingatlanok feltérképezésével, másikunk kizárólag az eladással foglalkozik, megint más a hitelügyintézés specialistája. A négy hónap tapasztalata után még két ember került a céghez: így a vidéki ingatlanokra is nagyobb figyelmet tudunk szentelni.
– Vagyis folyamatos bővülésről beszélhetünk...
– Az interneten nyomon követhető ingatlankínálatunk magáért beszél: nem csak
mennyiségileg tudtunk egy minden igényt kielégítő választékot összeállítani, a
kínálat minőségére is sikerült gondot fordítanunk. Eljutottunk arra a szintre,
hogy már önmagában a kínálatunk behozza az érdeklődőket.
– A forgalom alapján tehát lehet mondani, hogy beindult az ingatlanpiac?
– Már augusztusban tapasztalható volt a fellendülés. Ám miközben nőtt az
érdeklődés, a vásárlói igények jelentősen megváltoztak. Még egy évvel ezelőtt is
viszonylag sok, nyolcmillió forint körüli értékű lakást értékesítettünk, mára
ezekre az ingatlanokra csökkent a kereslet. Sokkal inkább a minőségi lakások a
kelendőek.
– Mi számít minőséginek ezen a téren?
– Olyan, legfeljebb 12 éve épült lakás, amelyben cirkófűtés található. A
választásnál szerepet játszik a nappali és az amerikai típusú konyha-étkező,
valamint, hogy milyen az ingatlan szigetelése, a lakás hőtérképe. Új szempont
ugyanakkor, hogy a harmadik, negyedik emeleti lakásokat kizáró feltételként
jelölik meg a vásárlók.
– Ezzel együtt az új lakások iránti kereslet is emelkedett?
– A szociálpolitikai támogatás eltörlése óta ezek az ingatlanok nehezen
értékesíthetőek. Az új lakások négyzetméterára átlagosan 210 ezer forint alá
süllyedt, amit korábban senki nem várt. A kedvező hitellel kapcsolatos hírek sem
mozgatták meg igazán a piacot, úgy látszik, ennél több kedvezményre van szükség.
– A családi házakkal mi a helyzet?
– Ott is a felújított, minőségi ingatlanokra van igény. Alapvetően még mindig a
kockaházak a kelendőek, de a sorházakra is van igény. Egyértelműen visszaesett
viszont a hegyi ingatlanok iránti kereslet, már csak a lakható, összközműves,
jól megközelíthető hétvégi házakat keresik.
– Egy adásvétel mindig egy láncreakciót indított el, amely során több
lakás is gazdát cserélt. Most is így van ez?
– Igyekszünk egybe fogni az ilyen adásvételeket. Ez már csak azért is
előnyös, mert a szerződések ütemezésétől a költözések időpontjáig sikerül a
felek igénye szerint ütemezni az ingatlancseréket.
– Mit csinálnak önök másképpen?
– Fontos szempontnak tartjuk az ügyfélszűrést. Más irodáknál látjuk – másod,
harmad körben hozzánk kerülők elmondják –, hogy igényüket figyelmen kívül hagyva
mutogatják a kínálatukban lévő ingatlanokat. Állítom, hogy a sikeres
üzletkötéseink zöme az ilyen esetekből adódott: több alkalommal is egy nap alatt
sikerült a megfelelő ingatlant ajánlanunk, így azonnal létrejött az üzlet. Az
ügyfélszűrés az eladók oldaláról is elemi érdek, hiszen nem az a fontos, hogy
minél több vevőjelöltet vigyünk oda – átjáróházzá téve az ingatlant –, hanem
hogy azt az ügyfelet vigyük oda, aki potenciális vevő lehet.
A díjmentes internetezési lehetőség mellett október elsejétől ingyenes internetes ülőhely-előfoglalást is biztosít a Zala Volán. A példanélküli szolgáltatási kínálat egyelőre csak a Zalaegerszegről induló, valamint az oda érkező budapesti autóbuszjáratokat érinti. Kivétel a vasárnap 17 órakor és 19 órakor a megyeszékhelyről induló járatok, mert ezekre a hagyományos elővétel (beszállókártya) egyébként is kötelező. |
Busa Csaba, a társaság személyközlekedési üzletágának vezetője elmondta, a térítésmentes és kötelezettség nélküli, ugyanakkor regisztrációhoz kötött számítógépes előfoglalási rendszerrel az utasok kényelmi érzetét kívánják növelni a legkövethetőbb módon.
Más internetes előfoglalásokkal szemben itt nem kell bankkártyával fizetni, az utazó ezt megteheti az elővételi pénztárban, vagy az utazás megkezdésekor a választott járatnál a számítógépéről kinyomtatott dokumentum átadásával. Az ülőhely-előfoglalással rendelkező utasok elsőbbséget élveznek a beszállításnál, ha legalább 20 perccel korábban megérkeznek a járat indulása előtt.
A kalózfoglalásokat természetesen szűrni tudják. A szoftver folyamatosan rögzíti
a fel nem használt foglalásokat, figyelmeztetést küld, majd kizárja a
felhasználót, tette hozzá Rózsa Tamás forgalomfejlesztési osztályvezető.
Az internetes ülőhelyfoglalás egyelőre csak a kiinduló állomásokon –
Zalaegerszegen illetve Budapesten felszállóknak biztosított. A Zala Volán
tervezi, hogy a későbbiekben a köztes megállókra valamint más távolsági
járataira is kiterjeszti a rendszert.