Zalavíz... a megbízható forrás
Zalavíz... a megbízható forrás
Már 50 éve része életünknek
A térség legnagyobb önkormányzati tulajdonú vállalata, a ZALAVÍZ ZRT. mind az ivóvízminőség, mind a korszerű műszaki technológia tekintetében arra törekszik, hogy a területén élő embereknek és az itt működő vállalkozásoknak európai színvonalú szolgáltatást tudjon nyújtani. Ez irányú törekvéseik eredményességét bizonyítják az elnyert díjak is, úgymint a Nyugat-dunántúli Regionális Minőségi Díj, vagy éppen az uniós „Recognised for Excellence” díj. Tevékenységeikkel immár 50 éve látják el Zalaegerszeg és Lenti mellett az észak- és közép-zalai településeket. A jubileum alkalmából beszélgettünk dr. Burján Richárd vezérigazgatóval. |
–
A társaság jogelődje 1960-ban kezdte meg működését. Akkor nem beszélhettünk még
víziközmű-szolgáltatásról, hiszen még Zalaegerszegen sem épült ki a szükséges
infrastruktúra. A fiatal vízmű első éveit ezért az építés jellemezte. Innen
jutott mára a Zalavíz Zrt. arra a szintre, hogy jelenleg 124 településen mintegy
százhúszezer lakost lát el a szolgáltatásaival.
A szolgáltatások alatt fő tevékenységként a víz- és csatornaszolgáltatást kell érteni, de a több lábon állás érdekében kiegészítő tevékenységként végzünk az ellátási területen kívül is települési folyékonyhulladék-gyűjtést, kevésbé szépen nevezve szennyvízszippantást, csatornatisztítást és bontás nélküli hibahely-meghatározást. Továbbá Zalaegerszegen az árvízvédelmi eszközök és a csapadékcsatorna karbantartását is elvállaltuk.
Szolgáltatásainkat igyekszünk egyre magasabb színvonalon teljesíteni. Emiatt több hazai és nemzetközi szabvány szerint is tanúsíttattuk már a társaságot. Például a 2000-ben akkreditált laboratóriumunk vizsgálati eredményeit a hatóságok is elfogadják, így a saját rendszeres vízvizsgálatok mellett piaci tevékenységet is vállalunk. Kiépítettük az integrált minőség- és környezetirányítási rendszert, valamint a munkahelyi egészségvédelmi és biztonságirányítási rendszert. Megkezdtük a felkészülést az információbiztonság irányítási rendszer bevezetésére is.
A Zalaviz Zrt. február elején háromnapos felügyeleti audit keretében állt át a minőségirányítási rendszer új, 2009-es szabványára, ami új követelményeket állít a társaság elé. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vevői igényeket még magasabb fokon elégítik ki. Ennek eddigi teljesülését igazolják az évente elvégzett fogyasztói elégedettségvizsgálatok eredményei is.
A
folyamatban lévő és jövőbeli fejlesztésekről, célokról szólva dr. Burján Richárd
elmondta, hogy éppen most fejeződött be egy 13 milliárd forintos projekt,
amelynek keretében Zalaegerszeg és másik 42 település szennyvízberuházását
zárják le. Ennek köszönhették 2009 októberében a vízügyi miniszter látogatását
is.
A projekt második üteme kezdődik idén, közel 3 milliárd forintból. Időközben ivóvízprojekt-pályázat is folyamatban van. A tervezett ivóvízprojekt célja a vízminőség és a szolgáltatás biztonságának javítása. A Zalavízhez is elért a változás szele – fogalmazott az elnök-vezérigazgató. Igyekeznek minél szélesebb körben környezetbarát körülményeket kialakítani.
Bár már a szennyvízprojekt is a „zöld gondolatok” jegyében zajlott, idén ismét megvizsgálják az alternatív energiaforrások felhasználásának lehetőségét. A szennyvíztelep fejlesztésének köszönhetően nagy előrelépés, hogy a szennyvíziszap újrahasznosításával biogázt, majd elektromos energiát állítanak elő. A keletkezett elektromos energiát a telepen felhasználják, megtakarítva ezzel több tízmillió forintot; s a jövőben tervezik, hogy autóik is biogázzal működjenek.
– Hogyan ünnepli jubileumát a Zalavíz Zrt.?
– Az évforduló alkalmából megszokott rendezvényeink a korábbinál nagyobb
hangsúlyt kapnak. Említhetném példaként a víz világnapi rendezvényünket. A
korábbi években bevált és nagy érdeklődéssel kísért irodalmi, rajz- és
fotópályázatot ismét kiírjuk több korcsoportban, óvodáskortól a
középiskolásokig.
Meghirdetjük vetélkedőnket is az általános iskolák felső tagozatosai és a középiskolások részére. Itt az internetes elődöntőt követően a legjobb eredményt elért négyfős csapatok társaságunk telephelyén személyesen is „ringbe szállnak”. A zalaegerszegi ivóvízüzemben a tavalyihoz hasonló, de kétnapos nyitott kapu rendezvénnyel várjuk március 22–23-án az érdeklődőket, az ovis és iskolás tanulócsoportokat.
Több mint ezer résztvevőre számítunk. Jubileumi rendezvényünket, ahol az elmúlt ötven év eredményeit elevenítjük fel, május 7-én a zsinagógában tartjuk, ahová a tulajdonosokat, nagyfogyasztóinkat, a hatóságok és társvízművek képviselőit várjuk. Az események sorából fontos kiemelni egy komoly szakmai megmérettetést, az Országos víziközmű-szerelő versenyt, amely ugyancsak jubilál: idén tízedik alkalommal mérik össze tudásukat a legnagyobb 35–40 vízmű szerelői.
Ebben a versenyben szerelőink mindig jó eredménnyel szerepeltek, az utóbbi két évben azonban a dobogó legmagasabb fokát ostromolták – 2008-ban az elsők lettek, tavaly a második helyen végeztek. Idén nem indítunk csapatot, mivel a jubileum alkalmából mi szervezzük az országos versenyt. A sikeresen lebonyolított verseny legalább akkora szakmai elismerés a szervező házigazdának, mint a nyertes vízműnek.
–
Fogyasztóik milyen akciókra számíthatnak?
– Természetesen fogyasztóinkat is több meglepetéssel, játékkal és értékes
nyereménysorsolással várjuk az év folyamán. Igyekszünk „kimenni” a fogyasztók
közé. Gyakrabban találkoznak velünk majd a városi és települési rendezvényeken,
hirdetéseinkkel, felhívásainkkal az újságok oldalain. Indítunk például egy
„Zalavíz-csepp gyűjtés” akciót.
Fogyasztóink vízcseppeket gyűjthetnek az év során a Zalavíz Zrt. ügyfélszolgálatain, és az ellátási területünkön zajló rendezvények alkalmával (pl. víz világnap, Egerszeg-fesztivál, falunapok stb.) a szolgáltató által meghatározott kis feladatok elvégzése után. A megszerzett pontok Zalavíz-logóval ellátott ajándékokra válthatók be. Hirdetéseinkben megválaszolt kvízkérdéseinkre jó választ beküldők között értékes ajándékokat sorsolunk ki.
Ügyfélszolgálatainkon, kollégáinktól és ingyenesen terjesztett újságokból juthatnak márciustól hozzá a Zalavíz Zrt. matricájához. Aki játszik, annak a következő a feladata: ragassza fel a matricát autójára, fényképezze le úgy, hogy a rendszám is látható legyen, és küldje el nekünk a fotóját nevével, címével, telefonszámával levélben vagy e-mailben, hogy részt vehessen ajándéksorsolásunkon – avat be a részletekbe a vezérigazgató.
Lezárult a Zalavíz Zrt. weblapfejlesztésének második üteme, amely során elkészült az on-line ügyfélszolgálat. Fogyasztóink előtt januártól nyitva áll az on-line ügyintézés lehetősége. Amiért korábban levelet kellett írni, telefonálni, vagy éppen ellátogatni az ügyfélszolgálatra, ahhoz most elegendő egy számítógép és internet-hozzáférés. |
Mit intézhetnek egyszerűbben ügyfeleink számítógépük segítségével?
• Módosíthatják havi átalányszámlájuk összegét. A várható fogyasztást
megadhatják forintban vagy akár köbméterben is.
• Bejelenthetik a vízmérőállást, ha munkatársaink nem jutottak be az
ingatlanukra leolvasni a vízmérőt.
• Kérhetnek csekkpótlást, ha az elveszett vagy megsérült.
• Amennyiben személyesen szeretnék felkeresni ügyfélszolgálatunkat, az
ügyintézéshez foglalhatnak előre időpontot, így a várakozási idő minimálisra
csökken.
• Továbbra is igénybe vehetik nyomtatványtár szolgáltatásainkat. Az
ügyfélszolgálat Nyomtatványtár menüpontja alatt letölthető ügyfélszolgálati
nyomtatványokat találnak, amelyek csak eredeti aláírással érvényesek. Ezeket a
nyomtatványokat hiánytalanul kitöltve, eredeti aláírással, a kért mellékleteket
csatolva, postán küldhetik be, vagy ügyfélszolgálati irodáinkban személyesen
leadhatják.
• Nálunk már chaten is intézhetik ügyeiket (skype program szükséges hozzá).
• Számlakalkulátor szolgáltatásunkkal tájékozódhatnak számlájuk várható
összegéről.
Ezeken felül ugyancsak on-line felületről küldhetik el szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseiket, megírhatják véleményüket.