Egy év a környezetvédelem jegyében
Zalaco bisztró: kerthelyiséget nyitnak
– zalaco zrt.: tej-szakboltokat létesítenek
A Zalaco szaküzleteiben többféle, ízletesebbnél ízletesebb kalács közül válogathatnak a fogyasztók most a húsvét előtti napokban; azért csak ekkor, mert a zalaegerszegi sütőipari vállalat a termékek frissességét is szem előtt tartja minőségpolitikájában. A tavasz más újdonságokat is hoz a cég életében; a Zalaco Bisztróban megnyílik a terasz, és ősztől már nemcsak friss pékárukat, hanem friss tejtermékeket is lehet vásárolni a Zalaco új tej-szakboltjaiban. |
– Hagyományos húsvéti finomság a kalács, melyet szívesen fogyasztunk illetve kínálunk vendégeinknek, akár önmagában vagy sonkával és tojással. A húsvét ezért is számít kiemelkedő időszaknak, mivel ilyenkor nagyobb mennyiségben és többféle változatban és ízesítésben készítjük fogyasztóink számára – mondja Ibránszki György, a Zalaco Zrt. vezérigazgató-helyettese. – Legyen bármilyen kalács, akik szaküzleteinkben vásárolnak belőle, biztosak lehetnek abban, hogy igazi, hagyományos házi receptúra alapján készülő finomságot visznek haza.
Az
ünnepek idején még népszerűbb a foszlós és a fonott kalács, ami ahogy az összes
többi, friss házi tejből és tojásból készül, a vajas pedig értelemszerűen
vajból. Kiváló ízvilá-gukat valódi és minőségi alapanyagok garantálják. A valódi
házi kalács további ismérve a frissesség is; ezért nem is kínáljuk, kínálhatjuk
a frissen sütött kalácsokat szerdánál előbb szaküzleteinkben. A húsvéti
megnövekedett rendelésmennyiséget teljesíteni tudjuk, mert ilyenkor besegít
tanműhelyünk, ahol jelenleg több mint harminc tanulót képezünk ki péknek és
cukrásznak.
– Milyen kalácsokat készítenek kifejezetten húsvétra?
– A foszlós, a fonott és a vajas kalács egész évben kapható
szaküzleteinkben, amelyből húsvétra természetesen nagyobb mennyiséget állítunk
elő. Kifejezetten ünnepi a sós illetve mandulás ízesítésű, ötös fonatú kalács,
amely szintén ritkaságnak számít a pékségek kínálatában. Ugyancsak húsvéti
ajánlat a hagyományos koszorúkalács, ami az ünnepi asztal dísze lehet, ha
közepébe húsvéti tojást helyezünk. Ünnepi újdonságként pedig mazsolás foszlós
kalácsot kínálunk, amit szintén csak szaküzleteinkben vásárolhatnak meg
fogyasztóink.
– A cukrászsütemények tekintetében hogyan készülnek az ünnepekre?
– Az elmúlt évek termékfejlesztésének köszönhetően igazán sokféle
cukrászsüteményt kínálunk szaküzleteinkben jelenleg. Ezért most új termékkel nem
készültünk, de figyelembe ajánlanám a tojáslikőrös, csokoládés tortaszeletünket,
ami ismét kapható lesz húsvét előtt. A többi süteményt pedig feldíszítjük egy
kis csokitojással az ünnepekre hangolódóan.
– A Zalaco Bisztró kínálatában van-e újdonság?
– Igen, a helyben készített, prémiumkategóriás desszertjeinket ajánlanám
elsőként. Vendégeink előszeretettel fogyasztják, de elvitelre is kérik az aszalt
gyümölcsös túrótöltelékes és mascar-pone sajtos, vagy a belga csokoládéból
készített tortáinkat, hogy néhányat említsek közülük. A jó idővel együtt immár
fagylaltkelyheket is kínálunk, melyek közül személyes kedvencem a somlói.
Az elmúlt hetekben tésztaételekkel, spagettikkel is bővítettük kínálatunkat, a többi között garnélarákos, chilis, fokhagymás ízesítéssel. Ugyancsak újdonság a lasagne, amit hagyományosan marhahússal, és különlegességként zöldséges, spenótos, gorgonzolás változatban készítünk. Itt a tavasz, és ahogy ígértük, várhatóan április közepén megnyitjuk kerthelyiségünket a bisztró előtt. Mivel ez Zalaegerszeg legszebb tere, ezért különleges figyelmet szentelünk annak, hogy a terasz kialakítása méltó legyen a hely rangjához, hangulatához.
– Két jelentős beruházáson is dolgoznak jelenleg. Melyek ezek?
– Szombathelyen, a Derkovics lakótelep központjában több mint kétszáz
négyzetméteres mintaszaküzletet létesítünk, ahol mindent meg szeretnénk mutatni,
ami mind termékkínálatában, mind pedig megjelenésében jellemzi cégünket. A közel
400-féle termék árusítását pultokkal, polcokkal felszerelt nagy eladótér és
jelentős kemencekapacitás biztosítja majd. Termékeink közül kiemelten kezeljük a
Panini szendvicseket és a szintén helyben sütött pizzákat. A mintegy negyven
ülőhelyen helyben is el lehet fogyasztani az ételeket, de hangsúlyoznám, hogy ez
nem vendéglő, hanem szaküzlet, ahol biztosítunk önkiszolgálással helyben
fogyasztást.
Örömmel adok hírt arról is, hogy a Győrvár-Tejjel közös beruházásunk is elkezdődött már. Megállapodtunk egy olasz gépgyártó céggel, amely három hónap múlva megkezdi a gépek, berendezések szállítását a Győrváron már épülő több mint nyolcszáz négyzetméteres tejüzembe. Ez egy nagyon korszerű gyár lesz a legmodernebb technológiával, amely nemcsak hazánkban, de meggyőződéssel állíthatom, hogy egész Európában egyedülálló.
A hetven méterre lévő fejőházból csővezetéken érkezik a feldolgozandó frissen fejt tej, napi 15 ezer liter mennyiségben – hogy egy technológiai érdekességet említsek. Az előállított termékek tekintetében is kuriózum lesz az üzem, ahol az alaptermékek (tej, tejföl, joghurt) mellett nagyon sokféle finom gyümölcsjoghurtot, fél- és keménysajtot, krémsajtot, különféle ízesítésű körözötteket, túrókrémeket és vajat fogunk készíteni frissen, valódi minőségi alapanyagokból hagyományos eljárással.
Az értékesítést és a szállítást saját üzlethálózaton keresztül és mintegy 50–70 kilométeres körön belül kívánjuk végezni. Ezért Zalaco tej-szakboltokat nyitunk idén ősszel Zalaegerszegen és Vas megyei településeken. A zalai megyeszékhelyre koncentráltan összesen tizenöt üzlet indítását tervezzük, ahol az előbb említett termékek nagy részét kimérve árusítjuk majd, és ahol csapolt tej és kakaó is kapható lesz.
Egy év a környezetvédelem jegyében
Sínáthelyezés, megszüntetett átjárók
A Zaláért Egyesület a napokban zárja „ZÖLD-ZALA” Környezetvédelmi kampánysorozat Zala megye fenntartható fejlődéséért (KEOP-6.1.0/B) elnevezésű projektjét, melynek eredményeiről csütörtökön tartott sajtótájékoztatón számolt be a szervezet. Az Európai Unió által támogatott projekt egy éven keresztül szólította meg Zala megye lakosságát, azzal a céllal, hogy népszerűsítse a környezetvédelmet, széles körben terjessze a fenntartható életmód értékeit és eszközeit, illetve környezettudatos fogyasztó magatartásmintákat közvetítsen Zala megye lakosai körében. |
Drávecz-Egyed Enikő – a Zaláért Egyesület titkára, aki egyben a projekt kommunikációs szakembere is – elmondta, a tavaly áprilisban induló projekt három fő elemből épült fel. A projekt vezérvonalát a 9 hónapon át tartó médiakampány jelentette, mely során több nyomtatott sajtóban cikksorozattal és képregénnyel, rádiókban rövid üzenetekkel, míg közterületeken citylight-poszterekkel találkozhatott Zala megye lakossága. Továbbá szórólapok, ismeretterjesztő füzet és egy zöld honlap indításával kívánta megszólítani a célcsoportot az egyesület.
A médiakampány mellett, a projekt 2011 nyarán kampánynapok alkalmával nyújtott szemléletformáló programokat, melynek célja, hogy kötetlen formában, de személyes kapcsolat kialakításával a lakosság minél szélesebb körével megismertessük a fogyasztás környezeti hatásait, ismertté tegyük a fenntartható alternatívákat, használatuk módját. A programok ideje alatt különböző témájú előadások, tanácsadások, bemutatók, mérések állnak a résztvevők rendelkezésére. A rendezvény ideje alatt ismeretterjesztő kiadványokat, ajándéktárgyakat osztottunk szét a résztvevők között. Az egész napos, kicsiknek és nagyoknak egyaránt szóló programokkal dúsított roadshow jellegű kampánysorozat Zalaegerszegre, Keszthelyre illetve Nagykanizsára látogatott el.
A projekt harmadik eleme a tavaly októberben indított ZÖLD-HULLÁM környezettudatossági vetélkedősorozat volt, mellyel a középiskolás korosztályt kívánták a projekt szervezői megszólítani. A programelem elsődleges célkitűzése volt, hogy a fiatalok megismerjék és elsajátítsák a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos magatartásformákat, fejlődjön környezeti kultúrájuk, hogy példát mutathassanak a barátoknak, testvérnek és esetleg a szülőknek is e téren. A programra 4 fős csapatok jelentkezését vártuk.
A novemberi selejtezőt követően a legjobb 12 csapat mérte össze tudását 3 forduló során, ahol játékos feladatokon keresztül került kontaktusba a célcsoport többek között az energiatudatosság, a tudatos vásárlás, a közlekedés, a víz-, és a klímavédelem fogalmával. A 3 tagú zsűri végül a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium csapatát találta a legjobbnak, így ők vehetnek részt egy többnapos csehországi vadvízi túrán.
Az elmúlt egy évben a projekt egymásra épülő programelemei egymást kiegészítve, erősítve, együtt egy komplex és folyamatos jelenlétet nyújtott a célcsoport életében, mely hosszú távon pozitív változásra sarkallja a lakosságot, s ezzel is hozzájárulva a társadalmi csoportok viselkedéskultúrájában való változás elősegítéséhez – mondta Mándli Péter, a projekt környezeti nevelési szakembere.
A közel 44 millió forintos költségvetésű projekt megvalósítására 95%-os
támogatást kapott a szervezet, melyhez az önrészt az egyesület maga
biztosította. A projekt a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóság
közreműködésével, és az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális
Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„ZÖLD-ZALA”
Környezetvédelmi kampánysorozat Zala megye fenntartható fejlődéséért
KEOP-6.1.0/B/09-2010-0108