Ízletes kalácsok húsvétra

Egy év a környezetvédelem jegyében


Ízletes kalácsok húsvétra

Zalaco bisztró: kerthelyiséget nyitnak

– zalaco zrt.: tej-szakboltokat létesítenek

  A Zalaco szaküzleteiben többféle, ízletesebbnél ízletesebb kalács közül válogathatnak a fogyasztók most a húsvét előtti napokban; azért csak ekkor, mert a zalaegerszegi sütőipari vállalat a termékek frissességét is szem előtt tartja minőségpolitikájában. A tavasz más újdonságokat is hoz a cég életében; a Zalaco Bisztróban megnyílik a terasz, és ősztől már nemcsak friss pékárukat, hanem friss tejtermékeket is lehet vásárolni a Zalaco új tej-szakboltjaiban.

– Hagyományos húsvéti finomság a kalács, melyet szívesen fogyasztunk illetve kínálunk vendégeinknek, akár önmagában vagy sonkával és tojással. A húsvét ezért is számít kiemelkedő időszaknak, mivel ilyenkor nagyobb mennyiségben és többféle változatban és ízesítésben készítjük fogyasztóink számára – mondja Ibránszki György, a Zalaco Zrt. vezérigazgató-helyettese. – Legyen bármilyen kalács, akik szaküzleteinkben vásárolnak belőle, biztosak lehetnek abban, hogy igazi, hagyományos házi receptúra alapján készülő finomságot visznek haza.

Az ünnepek idején még népszerűbb a foszlós és a fonott kalács, ami ahogy az összes többi, friss házi tejből és tojásból készül, a vajas pedig értelemszerűen vajból. Kiváló ízvilá-gukat valódi és minőségi alapanyagok garantálják. A valódi házi kalács további ismérve a frissesség is; ezért nem is kínáljuk, kínálhatjuk a frissen sütött kalácsokat szerdánál előbb szaküzleteinkben. A húsvéti megnövekedett rendelésmennyiséget teljesíteni tudjuk, mert ilyenkor besegít tanműhelyünk, ahol jelenleg több mint harminc tanulót képezünk ki péknek és cukrásznak.

– Milyen kalácsokat készítenek kifejezetten húsvétra?
– A foszlós, a fonott és a vajas kalács egész évben kapható szaküzleteinkben, amelyből húsvétra természetesen nagyobb mennyiséget állítunk elő. Kifejezetten ünnepi a sós illetve mandulás ízesítésű, ötös fonatú kalács, amely szintén ritkaságnak számít a pékségek kínálatában. Ugyancsak húsvéti ajánlat a hagyományos koszorúkalács, ami az ünnepi asztal dísze lehet, ha közepébe húsvéti tojást helyezünk. Ünnepi újdonságként pedig mazsolás foszlós kalácsot kínálunk, amit szintén csak szaküzleteinkben vásárolhatnak meg fogyasztóink.

– A cukrászsütemények tekintetében hogyan készülnek az ünnepekre?
– Az elmúlt évek termékfejlesztésének köszönhetően igazán sokféle cukrászsüteményt kínálunk szaküzleteinkben jelenleg. Ezért most új termékkel nem készültünk, de figyelembe ajánlanám a tojáslikőrös, csokoládés tortaszeletünket, ami ismét kapható lesz húsvét előtt. A többi süteményt pedig feldíszítjük egy kis csokitojással az ünnepekre hangolódóan.

– A Zalaco Bisztró kínálatában van-e újdonság?
– Igen, a helyben készített, prémiumkategóriás desszertjeinket ajánlanám elsőként. Vendégeink előszeretettel fogyasztják, de elvitelre is kérik az aszalt gyümölcsös túrótöltelékes és mascar-pone sajtos, vagy a belga csokoládéból készített tortáinkat, hogy néhányat említsek közülük. A jó idővel együtt immár fagylaltkelyheket is kínálunk, melyek közül személyes kedvencem a somlói.

Az elmúlt hetekben tésztaételekkel, spagettikkel is bővítettük kínálatunkat, a többi között garnélarákos, chilis, fokhagymás ízesítéssel. Ugyancsak újdonság a lasagne, amit hagyományosan marhahússal, és különlegességként zöldséges, spenótos, gorgonzolás változatban készítünk. Itt a tavasz, és ahogy ígértük, várhatóan április közepén megnyitjuk kerthelyiségünket a bisztró előtt. Mivel ez Zalaegerszeg legszebb tere, ezért különleges figyelmet szentelünk annak, hogy a terasz kialakítása méltó legyen a hely rangjához, hangulatához.

– Két jelentős beruházáson is dolgoznak jelenleg. Melyek ezek?
– Szombathelyen, a Derkovics lakótelep központjában több mint kétszáz négyzetméteres mintaszaküzletet létesítünk, ahol mindent meg szeretnénk mutatni, ami mind termékkínálatában, mind pedig megjelenésében jellemzi cégünket. A közel 400-féle termék árusítását pultokkal, polcokkal felszerelt nagy eladótér és jelentős kemencekapacitás biztosítja majd. Termékeink közül kiemelten kezeljük a Panini szendvicseket és a szintén helyben sütött pizzákat. A mintegy negyven ülőhelyen helyben is el lehet fogyasztani az ételeket, de hangsúlyoznám, hogy ez nem vendéglő, hanem szaküzlet, ahol biztosítunk önkiszolgálással helyben fogyasztást.

Örömmel adok hírt arról is, hogy a Győrvár-Tejjel közös beruházásunk is elkezdődött már. Megállapodtunk egy olasz gépgyártó céggel, amely három hónap múlva megkezdi a gépek, berendezések szállítását a Győrváron már épülő több mint nyolcszáz négyzetméteres tejüzembe. Ez egy nagyon korszerű gyár lesz a legmodernebb technológiával, amely nemcsak hazánkban, de meggyőződéssel állíthatom, hogy egész Európában egyedülálló.

A hetven méterre lévő fejőházból csővezetéken érkezik a feldolgozandó frissen fejt tej, napi 15 ezer liter mennyiségben – hogy egy technológiai érdekességet említsek. Az előállított termékek tekintetében is kuriózum lesz az üzem, ahol az alaptermékek (tej, tejföl, joghurt) mellett nagyon sokféle finom gyümölcsjoghurtot, fél- és keménysajtot, krémsajtot, különféle ízesítésű körözötteket, túrókrémeket és vajat fogunk készíteni frissen, valódi minőségi alapanyagokból hagyományos eljárással.

Az értékesítést és a szállítást saját üzlethálózaton keresztül és mintegy 50–70 kilométeres körön belül kívánjuk végezni. Ezért Zalaco tej-szakboltokat nyitunk idén ősszel Zalaegerszegen és Vas megyei településeken. A zalai megyeszékhelyre koncentráltan összesen tizenöt üzlet indítását tervezzük, ahol az előbb említett termékek nagy részét kimérve árusítjuk majd, és ahol csapolt tej és kakaó is kapható lesz.

vissza az elejére


Egy év a környezetvédelem jegyében

Sínáthelyezés, megszüntetett átjárók

  A Zaláért Egyesület a napokban zárja „ZÖLD-ZALA” Környezetvédelmi kampánysorozat Zala megye fenntartható fejlődéséért (KEOP-6.1.0/B) elnevezésű projektjét, melynek eredményeiről csütörtökön tartott sajtótájékoztatón számolt be a szervezet. Az Európai Unió által támogatott projekt egy éven keresztül szólította meg Zala megye lakosságát, azzal a céllal, hogy népszerűsítse a környezetvédelmet, széles körben terjessze a fenntartható életmód értékeit és eszközeit, illetve környezettudatos fogyasztó magatartásmintákat közvetítsen Zala megye lakosai körében.

Drávecz-Egyed Enikő – a Zaláért Egyesület titkára, aki egyben a projekt kommunikációs szakembere is – elmondta, a tavaly áprilisban induló projekt három fő elemből épült fel. A projekt vezérvonalát a 9 hónapon át tartó médiakampány jelentette, mely során több nyomtatott sajtóban cikksorozattal és képregénnyel, rádiókban rövid üzenetekkel, míg közterületeken citylight-poszterekkel találkozhatott Zala megye lakossága. Továbbá szórólapok, ismeretterjesztő füzet és egy zöld honlap indításával kívánta megszólítani a célcsoportot az egyesület.

A médiakampány mellett, a projekt 2011 nyarán kampánynapok alkalmával nyújtott szemléletformáló programokat, melynek célja, hogy kötetlen formában, de személyes kapcsolat kialakításával a lakosság minél szélesebb körével megismertessük a fogyasztás környezeti hatásait, ismertté tegyük a fenntartható alternatívákat, használatuk módját. A programok ideje alatt különböző témájú előadások, tanácsadások, bemutatók, mérések állnak a résztvevők rendelkezésére. A rendezvény ideje alatt ismeretterjesztő kiadványokat, ajándéktárgyakat osztottunk szét a résztvevők között. Az egész napos, kicsiknek és nagyoknak egyaránt szóló programokkal dúsított roadshow jellegű kampánysorozat Zalaegerszegre, Keszthelyre illetve Nagykanizsára látogatott el.

A projekt harmadik eleme a tavaly októberben indított ZÖLD-HULLÁM környezettudatossági vetélkedősorozat volt, mellyel a középiskolás korosztályt kívánták a projekt szervezői megszólítani. A programelem elsődleges célkitűzése volt, hogy a fiatalok megismerjék és elsajátítsák a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos magatartásformákat, fejlődjön környezeti kultúrájuk, hogy példát mutathassanak a barátoknak, testvérnek és esetleg a szülőknek is e téren. A programra 4 fős csapatok jelentkezését vártuk.

A novemberi selejtezőt követően a legjobb 12 csapat mérte össze tudását 3 forduló során, ahol játékos feladatokon keresztül került kontaktusba a célcsoport többek között az energiatudatosság, a tudatos vásárlás, a közlekedés, a víz-, és a klímavédelem fogalmával. A 3 tagú zsűri végül a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium csapatát találta a legjobbnak, így ők vehetnek részt egy többnapos csehországi vadvízi túrán.

Az elmúlt egy évben a projekt egymásra épülő programelemei egymást kiegészítve, erősítve, együtt egy komplex és folyamatos jelenlétet nyújtott a célcsoport életében, mely hosszú távon pozitív változásra sarkallja a lakosságot, s ezzel is hozzájárulva a társadalmi csoportok viselkedéskultúrájában való változás elősegítéséhez – mondta Mándli Péter, a projekt környezeti nevelési szakembere.

A közel 44 millió forintos költségvetésű projekt megvalósítására 95%-os támogatást kapott a szervezet, melyhez az önrészt az egyesület maga biztosította. A projekt a Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóság közreműködésével, és az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„ZÖLD-ZALA”
Környezetvédelmi kampánysorozat Zala megye fenntartható fejlődéséért KEOP-6.1.0/B/09-2010-0108

vissza az elejére