Vásároljon eredeti lengyel üvegárut

Biztosítás felsőfokon

Új formában a Dózsa étterem


Gyönyörű poharak, vázák és mécsesek karácsonyra

VÁSÁROLJON EREDETI LENGYEL ÜVEGÁRUT

Zalaegerszeg hamarosan új testvérvárossal bővül. A lengyelországi Krosno városunktól 600 kilométerre található, 55 ezer lakosa van. Iparával az Őszi Vásár keretében ismerkedhettek meg a zalaegerszegiek. Itt láthattuk először azokat a csodálatos poharakat és üvegtárgyakat is, melyekről Korsno messze földön híres.

A vásáron tapasztalt lengyel termékek iránti érdeklődés adott ötletet Devecz Miklósnénak is, aki elhatározta, hogy nyit egy eredeti lengyel díszüveget és ajándéktárgyat forgalmazó üzletet. A bolt, amely a Balaton Szálló alatt kapott helyet, november 24-én nyitja meg kapuit a vásárlók előtt.
- Úgy tűnt, nagyon megtetszettek a vásárlóknak a lengyel üvegek az Őszi Vásáron, ezért határoztam el, hogy végére járok a dolognak, és nyitok egy díszüveg- és ajándékboltot Zalaegerszegen - idézi a kezdeteket Devecz Miklósné. - Felvettem hát a kapcsolatot a gyártó cégekkel, majd az engedélyek megszerzését követően megrendeltük az árut, melyekkel szépen berendeztük az üzletet. Három nagy krosnoi üveggyártó vállalat - a Styl Mark, a Decc-Glass és az Art Glass - termékeit hoztam el a boltba.
Devecz Miklósnénak, vagy keresztnevén Janinának nem okozott nagy gondot kapcsolatba lépni, és megállapodni a neves krosnoi üveggyártó cégekkel, hiszen maga is Lengyelországban, éppen Krosno városában született. A két város közötti kapcsolat szorosabbra fűzésében is szerepet játszott, az üzlet megnyitásával pedig - az üvegtárgyak révén - még szorosabbá válik az ismeretség Zalaegerszeg és Krosno között.
- Nagyon híresek a lengyelek üveggyártásukról, ami megnézve a boltban található termékeket, nem is csoda - véli Devecz Miklósné. - Kínálok vásárlóimnak csodálatos, acél színű festékkel bevont üveg kávéskészleteket, pezsgős- és egyéb poharakat, de az ajándékozni szándékozók is sokfajta termék közül válogathatnak. Rengeteg fajta színes és egyszínű, ötletesebbnél ötletesebb vázát tartunk, vannak gyertyatartóink és olajmécseseink is különböző méretekben, és egyéb dísztárgyaink. Valamennyi általunk forgalmazott lengyel üvegáru egyedi termék, kézzel készített darab. Vázáink, poharaink és egyéb, a lakást díszítő tárgyaink szép, modern formát követnek, és dekoratív díszítésűek.
Őszintén szólva, nemigen tud választani a sok-sok szépség közül az üzletbe betérő vásárló. Akár ajándéknak, akár saját használatra, vagy a lakás díszeként, tökéletesen megfelelőek mind a vázák, a poharak, a mécsesek és az egyéb üvegtárgyak. Kecsegtető továbbá ezen csodás lengyel termékek tekintetében, azok viszonylag alacsony ára is.
- Próbáltuk úgy kialakítani árainkat, hogy termékeink mindenki számára elérhetőek legyenek. A méretek függvényében változnak az árak, és már 1000-2000 forintért is gyönyörű üvegtárgyak vásárolhatóak. Az ünnepekre készülődve beszereztem néhány karácsonyfadíszt is egy lengyel vállalattól, így kézzel festett gömböket is árulunk üzletünkben. És természetesen azokra is gondoltunk, akik méltóképpen kívánják üdvözölni a jövő esztendőt. Kínálunk vásárlóinknak a 2000. évet szimbolizáló pezsgőspoharakat, valamint egyéb dísztárgyakat is.

vissza az elejére


BIZTOSÍTÁS FELSŐFOKON

A Generali-Providencia Biztosító Rt. két nagyhírű, korábban önállóan működő biztosítótársaság összeolvadásából jött létre ez év nyarán, s jelenleg a hazai piacon a második legnagyobb. Zalaegerszegen is komoly múltra tekinthetnek vissza, mindkét biztosítónak volt kirendeltsége, mégpedig ugyanazon épületben, a Kosztolányi tér 6. szám alatt, igaz más-más szinten.

Az egyesülést követően a földszinti irodában folytatja tevékenységét a Generali-Providencia Rt. két önálló szervezete közül az egyik: az Életvonal Személybiztosítási Szervezet.
Dr. Papp Judit ez év szeptemberétől vezeti a zalaegerszegi kirendeltséget.
- A biztosító a szolgáltatásait tekintve ma igen előkelő helyet foglal el a piacon, de vajon minek köszönhető ez? - kérdezzük.
- A Generali-Providencia Biztosító Rt. Életvonal Személybiztosítási Szervezete nagyon széles termékskálával rendelkezik mind a személybiztosítás, mind a baleset- és egészségbiztosítás területén - válaszolja dr. Papp Judit. - Kiváló ajánlatai vannak, amelyek rendkívül versenyképesek a többi biztosítótársasággal összehasonlítva. A versenyképességünket szeretnénk tovább növelni azzal, hogy a munkatársainktól elsősorban becsületességet, s az ügyfélcentrikusságot követeljük meg. Szeretnénk emellett kiépíteni olyan ügyfélkapcsolati rendszert, amely hosszú távon nyújt biztosítékot mindkét fél számára.
Mint az Életvonal kirendeltségvezetője elmondta, a lakossággal, a leendő ügyfelekkel kiépítendő kapcsolatrendszer kialakításában az egerszegi kirendeltség vezetőinek, dolgozóinak nagyfokú önállóságot biztosított a cég vezetése. Ez egyben nagyon jó dolog, de ugyanakkor komoly felelősséget is ruház rájuk.
- Mi a garancia arra, hogy az önök cége által kínált "biztonság" hosszú távra biztosít nyugalmat az ügyfeleik számára?
- Egyrészt az, hogy elsőként és egyedüliként a Generali-Providencia Biztosító szerezte meg pénzintézeti kategóriákban az ISO 9001 minősítést - kapcsolódik a beszélgetésbe Bogdán György, a kirendeltség szakmai vezetője. - Másrészt szerintem a garanciákat a feladatokat végrehajtó személyekben és a munkamódszerekben kell keresni. De a legeslegjobb biztosíték a megelégedett ügyfél. Mi meglehetősen rugalmasan alkalmazkodunk az ügyfeleink kívánságaihoz, megpróbálunk egyedi elképzeléseknek is eleget tenni, s általában megkapjuk az igazgatóság engedélyét ehhez. Fontos, hogy személyre szabott elképzeléseket is kezelni tudjunk.
A Generali-Providencia nem ügynököket, hanem tanácsadókat alkalmaz, és emellett a marketingtevékenységük része, hogy 15-20 piackutató reprezentatív kérdőíves felmérést végez a városban, s a környezetükből összegyűjtik azokat az igényeket, amelyeknek a megoldásában segítséget tud nyújtani az Életvonal Személybiztosítási Szervezet, illetve annak helyi kirendeltsége. Többek között véleményeztetjük a meglévő szolgáltatásainkat, másrészt pedig ennek eredményeképpen beleszólásunk van a piaci igények alapján új módozatok fejlesztésére felhívni a figyelmet.
Az ügyfelek többnyire maguk kérik a találkozót, s a biztosító munkatársai ehhez alkalmazkodva keresik fel őket. Persze a Kosztolányi tér 6. szám alatti irodában is van lehetőség - reggel 8-tól délután 16 óráig -, hogy bárki megismerje a biztosító termékskáláját, s akár egyéni elképzeléseinek megfelelően alakítsa jövője nyugalmát.
Végezetül csupán érzékeltetésül, hogy milyen szolgáltatásokat ajánl a Generali-Providencia Rt. Életvonal Személybiztosítási Szervezete? Többek között például a piacon jelenleg egyedülálló ingatlanfinanszírozási programcsomagot, speciális befektetési lehetőségeket, oktatásfinaszírozási lehetőségeket. Aztán a klasszikus életbiztosítások számos fajtáját, az alapbiztosításoktól kezdve a járadékbiztosításig bezárólag, valamint a piacon jelenleg vezető szerepet betöltő egészség- és balesetbiztosítási módozatokat.
Kirendeltségünk címe: 8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 6. fszt 11. Tel./fax: 311-100/14. sz. mellék.

vissza az elejére


Esténként zene, tánc és üzemel a konyha is

ÚJ FORMÁBAN A DÓZSA ÉTTEREM

1952 óta üzemel városunkban a Dózsa étterem, változatlan néven, ám évről évre javuló színvonalon. Bálizs Ilona 1980-tól működteti az éttermet, a régi névhez azonban ragaszkodott. Csupán annak formáját alakította mindig a legújabb ízlésnek, és a vendégek igényének megfelelően.

- Az első években büféként működött a Dózsa, később alakítottuk át étteremmé, azt követően pedig évekig, mint étterem és drinkbár üzemeltünk. Az étterem estig várta a vendégeket, majd miután az bezárt, nyitott a drinkbár, ahol táncoslányok szórakoztatták az érdeklődőket - említi a múltat Bálizs Ilona üzletvezető. - Nemrégiben azonban újból változtattam a formán, és november 15-e óta immár vendéglőként tartunk nyitva. Ez azt jelenti, hogy éttermünk egész nap nyitva áll, és este 7 órától reggel 2-3 óráig élő zenét is biztosítunk vendégeinknek. Csiszár László zenél nálunk esténként, akit nagyon szeretnek a vendégek. Egy héten belül megtörtént az átalakítás a Dózsában. Új festést is kapott a hely. Kicseréltük a bútorzatot, a függönyöket és az abroszokat is, így most teljesen megújulva, szép, igényes környezetben várjuk vendégeinket.
- Változott az étkeztetés is?
- Bizonyos értelemben igen. Este 10 óráig nagy étlapos étkeztetés folyik, azaz bárki kedve szerint választhat az étlapunkon szereplő számtalan, finomabbnál finomabb ételek közül. Megtalálható nálunk minden. Kezdve a halaktól, a vadhúson és a pulykán át, a vegetáriánus ételekig és a desszertekig. Majd este 10 órától reggelig egy másik, kisebb étlapról választhatnak vendégeink, ha netán megéheznének a tánc közben. Ilyenkor hideg és meleg sülteket, sült kolbászt, salátákat, pizzákat, melegszendvicseket és különböző süteményeket szolgálunk fel. Konyhánk állandó kínálata a kocsonya is. És mindezt gyertyafény mellett, meghitt hangulatban fogyaszthatják el az ide látogatók.
- Korábban volt menüs étkeztetés is a Dózsa étteremben.
- Igen, és ezt továbbra is megtartottuk. 210 forintért kínáljuk a napi menüt vendégeinknek, 230 forintért pedig elvitelre készítjük ételeinket. Nagyon sok a környéken lakó nyugdíjas és kevés pénzből élő vendégünk, ezért igyekszünk árainkat úgy alakítani, hogy kevesebb pénzből, de egy négytagú család is szép környezetben, ízletesen elkészített ebédet vagy vacsorát fogyaszthasson. Azt hiszem, jóval alacsonyabbak áraink, mint egy városközpontban lévő étteremben. Színvonalban azonban - büszkén mondhatom -, hogy nem maradunk el mögöttük. Ez látszik abból is, hogy nem csak kis pénzű emberek látogatnak bennünket, hanem gazdagabb orvosok, ügyvédek és mérnökök is. Esténként sok család keresi fel éttermünket, és sok visszatérő vendégünk is van, amire nagyon büszkék vagyunk.
- Említette, hogy alig kaphatóak már jegyek Önöknél szilveszterre.
- Igen, ez így van. Két nagyon színvonalas, több fogásos menüsort állítottunk össze desszerttel a végén, és egy nagyon jó együttest hívtunk meg szilveszter éjszakára. Vendégeink ezért gyorsan "lecsaptak" a jegyekre. Mára csupán egy vagy két üres helyünk maradt. Bár 200-an is elférnek az étteremben, én igyekszem 160 főben korlátozni a vendégek számát. Ez alól csak a rendezvényen részt vevők kifejezett kérésére teszek kivételt. Több, nagyobb sportrendezvénynek adunk ugyanis otthont, ahol nem ritka a 200 vendég sem. De gyakran és szívesen tartunk lakodalmakat, banketteket, osztálytalálkozókat, és adunk helyet fogadásoknak is.

vissza az elejére