Jótékonysági akció Örömmel, felszabadultan tanulni    

Jótékonysági akció

Ruhák, játékok gyerekeknek

Tóth Gábor alelnök, Rigó Márton elnök, Györe Edina igazgató,
Dudás Gyula elnök

n Téli meleg ruházatot és játékot kaptak három megyei szociális intézményben élő gyerekek a Zalaegerszegi Fiatalok Egyesülete jóvoltából, mely jótékonysági akcióhoz csatlakozott a Mozgássérültek Zala Megyei Egyesülete.

– AL –

Az adományokat a megyei gyermekvédelmi központ zalaegerszegi gyermekotthonában adták át. A szervezést és az adomány kiszállítását a Zalaegerszegi Fiatalok Egyesülete koordinálta. Tóth Gábor alelnök elmondta, folytatják a közös munkát, még inkább az adott célcsoport igényeire való odafigyeléssel. Dudás Gyula, a Mozgássérültek Zala Megyei Egyesületének elnöke szintén megerősítette ezt a szándékot, hiszen a jövőben is segíteni kívánják az intézmények rászoruló lakóit.
Az összegyűjtött, jó állapotú téli ruhákat: kabátokat, nadrágokat, pulóvereket valamint játékokat most a Zala Megyei Fagyöngy Egyesített Szociális Intézmény, a Zala Megyei Szivárvány Egyesített Szociális Intézmény ellátottjai, valamint a Zala Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat szakmai egységeiben élő gyermekek kapták.
Györe Edina, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Zala Megyei Kirendeltségének igazgatója köszönte meg az újabb adományt a két civil szervezetnek. Mint mondta, ez nem az első akció tőlük, ami azt is bizonyítja, hogy nem csak karácsonykor, hanem más alkalmakkor is gondolnak az állami intézmények lakóira. Mint mondta, az általuk fenntartott intézményekbe folyamatosan kerülnek be gyerekek és felnőttek, így az igények is állandóan változnak. Ezek teljesülésében sokat segítenek az ilyen felajánlások, amellyel szebbé tehetik az itt élők mindennapjait.
Az adományokat Horváth Gyöngyi, a zalaegerszegi területi gyermekvédelmi szakszolgálat intézményvezetője is megköszönte, az intézmény két lakója pedig versmondással tette ünnepélyessé az adományátadást.

 

 

 

 

 

vissza az elejére


Örömmel, felszabadultan tanulni

Zalaegerszegre költözik a Waldorf-iskola

n Fél év telt el a zalai Tűzmadár Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola első osztályának indulása óta. A Zalaszentlőrincen működő intézmény egyik alapítóját és az első osztály tanítóját, Bálint Orsolyát kérdeztük az eddigi tapasztalatokról. Annál is inkább, mert közeleg a beiskolázások időszaka. Az intézmény ráadásul a következő tanévtől Zalaegerszegre költözik

– pet –

– Szeptemberben az első évnyitón felcsendülő dalok, ritmusok hívták be az elsősöket a virágkapun az osztályterembe, melyet a nyár folyamán a szülőkkel alakítottunk ki közösen. A gyerekek megilletődötten, de mosolyogva és büszkén vették birtokukba az osztálytermet – idézte fel a kezdeteket a tanítónő.
Mint mesélte, az évnyitó alkalmával a gyerekeket a táblán színes rajz és mese várta, amit ámulattal hallgattak. Persze az akkori csodák mára napi ritmussá alakultak át, ám a Waldorf-iskolában a mindennapos feladatok mellett, mindig jut valami „csodaság” is.
– Az a tapasztalat, hogy a diákok biztonságban érzik magukat a jól megkomponált és nagyjából állandó napi ritmusban. Felszabadultan és örömmel várják minden reggel az ajtónyitást, mert mindig történik valami izgalmas, valami, korosztálynak való mesés, aminek lehet örülni tanulás közben.
Tanulunk a körülöttünk lévő világról, de a gyerekek, egymást is „tanulják” nap mint nap. A kisebb csetepaték alkalmat adnak a megbocsátás és megbékélés megtapasztalására is, a szép közös játékok pedig a kreatív szervező erőiket mozgatják meg. A közös munkában komoly szociális tér nyílik meg a gyermekek számára. Fontosnak tartjuk a szociális érzékenység fejlesztését legalább anynyira, mint az érzelmi intelligencia ápolását vagy az értelmi fejlődést. A világban csak együtt tudunk nagy dolgokat létrehozni, s ehhez mindenki hozzáadja az egyéni képességeit. Ez a légkör, ez az attitűd hatja át egy Waldorf-iskolában a tanulást.
Hogy mennyiben tér el az itteni oktatási módszer a hagyományos intézményekétől? A Waldorf-iskolákban a diákok négyhetes ritmusokban tanulják a közismereti tárgyakat a főoktatás keretében, ami 8 órától 10 óráig tart. Vagyis négy hétig vagy csak matematika- vagy írás/olvasás illetve formarajzóráik vannak a nap első szakaszában. Fontosnak tartják a művészeteken keresztül ható nevelést, illetve a szabad levegőn való elegendő mozgást is.
– Lényeges különbség, hogy itt nincs osztályzás. A tanulókat szóban értékelik; saját képességeikhez mérten, nem pedig másokkal, vagy valami külső mércével öszszehasonlítva. A szülők év végén részletes szöveges értékelést kapnak a gyermekeikről, ez a bizonyítvány. A gyermek 6. osztályig az osztálytanító által írt vagy választott bizonyítványversből tájékozódik elvégzett munkájáról, újabb feladatairól, önmagáról, hogy hol tart, s merre tovább. A Waldorf-iskolában nincsenek előre gyártott tankönyvek sem; mindenki maga készíti el saját „tankönyvét”, füzetét. Beleírva, lerajzolva a megtanultakat – folytatta Bálint Orsolya.
Az iskola 2018 szeptemberétől Zalaegerszegen folytatja tovább a működést. Egyre nagyobb ugyanis az igény mind a szülők, mind a tanárok részéről, hogy az óvoda mellett a Waldorf-iskola is be tudjon kapcsolódni a megyeszékhely vérkeringésébe is.
Az osztálytanító elmondta: jelenleg folynak az előkészületek és a tárgyalások. Bíznak abban, hogy hamarosan megtalálják a legmegfelelőbb épületet.
Addig is a szülőknek lesz lehetőségük Zalaegerszegen a Waldorf-pedagógiával és már végzett waldorfos diákokkal is ismerkedni, hiszen folyamatosan szerveznek előadásokat, nyilvános esteket. Ezek egy része épp a beiskolázási programsorozat keretében zajlik.

 

 

 

 

 

vissza az elejére