Megtalálta helyét a Waldorf-iskola A beszállítókra fókuszálva CrossGarden összefogással  

Megtalálta helyét a Waldorf-iskola

Zalaegerszegen először kerülhetett ki egy épület kerítésére a Waldorf-iskola felirat. A Tűzmadár Waldorf Iskola hosszas keresgélés után végül a Kosztolányi utcában találta meg a helyét; itt indulhatott meg szeptembertől első és második évfolyamon az oktatás.
A szülők nevében Fersztl Viktória elmondta: korábban szó volt egy Arany János utcai ingatlanról is (melyben sokáig a Waldorf-óvoda működött), ám végül egy tágasabb és nagyobb udvarral rendelkező házat találtak, ami jobban megfelel oktatási célokra. Ráadásul a Kosztolányi útra költözéssel a Waldorf-iskola mindössze öt háznyira áll a Waldorf-óvodától – ami szintén ebben az utcában működik – így a nagyobb családoknak egyszerűbb a gyerekeket reggelente az intézményekbe vinni.
A most ünnepélyesen kihelyezett Waldorf-iskola táblalogóját Gombos Zsófi festőművész készítette, magát a táblát pedig Gyerák Petra festette.

 

 

 

 

 

 

vissza az elejére


A beszállítókra fókuszálva

Járműalkatrész-gyártók a tesztpályán

Fennállásának 25. évfordulóját ünnepelte a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (Majosz) a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya új fogadóépületében. A 4:PONT:0 című konferenciasorozat első állomásán együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, valamint dr. Nyírő József, a Majosz elnöke.

Az együttműködés célja a hazai járműipar fejlesztése, melyről dr. György László beszélt a kormány 2030-ig szóló gazdaságfejlesztési programjának bemutatása kapcsán. Mint mondta, egy évtizeden belül nagy változások várhatók, mert az önvezető valamint az elektromos járművek elterjedése átalakítja a beszállítói környezetet, az irántuk támasztott követelményeket. Ahhoz, hogy a magyar járműipari kis- és középvállalkozások meg tudjanak felelni a kihívásoknak, az automatizáció, a digitalizáció és a robotizáció terén egyaránt szükséges előrelépniük. A kormány ezt a folyamatot az Ipar 4.0 programjával segíti, amely során az új technológiákat már alkalmazó mintagyárakat is meglátogathatnak. Dr. Nyírő József érdeklődésünkre elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Magyar Suzuki Zrt. és a 21 tagvállalat által 1993-ban alapított szövetség az elmúlt 25 évben az ország legnagyobb szakmai szervezetévé nőtte ki magát. Az ITM-mel kötött megállapodással már most a következő 25 évre kívánnak fókuszálni tevékenységüket érintően, és azokra a kormányzati együttműködésekre, melyek mentén segíthetik a szövetség jelenleg 300 tagvállalatának működését. A szándékuk az, hogy a magyar járműipari alkatrészgyártók hatékonyságukat növelve nagyobb termelékenységet érjenek el az elkövetkező években. A konferencia helyszínéül éppen ezért választották a zalaegerszegi tesztpályát, ahol a jövő járműiparának kutatás-fejlesztési és innovációs központja jön létre.
Dr. Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetője úgy vélekedett, míg a tesztpálya a fejlesztésben lévő termékekre és a fejlesztőkre fókuszál, addig a magyarországi járműgyártók nagy része inkább a termelő szférában és kevésbé a fejlesztésben tevékenykedik jelenleg. Éppen emiatt kívánatos az az irány, hogy aki ma még gyárt, az egyre inkább tudjon az innovatív fejlesztések felé elmozdulni. Mindkét lábat, akár gyártásról, akár fejlesztésről van szó, befolyásolják a jelen technikai változásai, a járműirányítás fejlődése, az elektromos és hibridhajtások megjelenése. Fontos, hogy a hazai járműgyártók ezeket a trendeket figyeljék a felkészülés és a lépéstartás érdekében. Ezt a célt szolgálja ez a rendezvény is, ami a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya új konferenciaközpontjában szervezett első esemény is egyben.Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos köszöntőjében az épülő zalaegerszegi tesztpálya a járműipari kutatás-fejlesztésben betöltendő szerepét emelte ki. Balaicz Zoltán polgármester arról beszélt, hogy a város a helyi szakképzők és egyetemek támogatásával hozzájárul a szakképzett munkaerő biztosításához, amely a kutatás-fejlesztéshez szükséges. A MAJOSZ 25. évfordulója alkalmából indított konferenciasorozatot első eseményén a járműipar aktuális kérdéseivel, a robotizációval, a mesterséges intelligenciával, a kutatás-fejlesztéssel és a szakképzéssel kapcsolatos témakörök kaptak kiemelt szerepet az előadásokban.

 

 

 

 

 

vissza az elejére


CrossGarden összefogással

Szabadtéri edzőhely a kertvárosban

A Zalaegerszegi Judo Sportegyesület kezdeményezésére új szabadtéri edzőhellyel bővült a város. A kertvárosi Apáczai Művelődési Központ belső udvarán a közelmúltban avatták fel CrossGardent.

– pet –

Mint azt Varga Zoltán, a dzsúdóegyesület elnöke érdeklődésünkre elmondta: a street workout pálya társadalmi összefogásban, jórészt sportot kedvelő lelkes vállalkozók és édesapák támogatásával valósulhatott meg. A létesítmény a dzsúdósok Apáczaiban működő edzőterme mellett (annak kertjében) épült fel, azonban bárki használhatja a CrossGarden edzőinek jelenlétében. A pálya reggel 8-tól este 9-ig áll nyitva a mozogni vágyók előtt. A szabadtéri sportudvar – melynek eszközeivel saját testsúlyos edzéseket lehet végezni – húsz vállalkozó összefogásával, mintegy 7,5 millió forintból épült fel. A támogató cégek közötti sikeres együttműködést Varga Attila vállalkozó koordinálta.
A sportudvarba – melyet Balaicz Zoltán polgármester avatott fel ünnepélyesen – többek között húzódzkodóállványok, súlyzórudak, TRX-kötél és -gyűrű is került. A polgármester elmondta: nemrégiben az ifjúsági sportcentrum területén avattak ehhez hasonló szabadtéri edzőhelyet, a jövőben pedig a jégcsarnok szomszédságában szeretnének újabb street workout pályát építeni.

 

 

 

 

 

vissza az elejére