Megtalálta helyét a Waldorf-iskola | A beszállítókra fókuszálva | CrossGarden összefogással |
Járműalkatrész-gyártók a tesztpályán
Fennállásának 25. évfordulóját ünnepelte a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (Majosz) a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya új fogadóépületében. A 4:PONT:0 című konferenciasorozat első állomásán együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, valamint dr. Nyírő József, a Majosz elnöke.
Az együttműködés célja a hazai járműipar fejlesztése, melyről
dr. György László beszélt a kormány 2030-ig szóló
gazdaságfejlesztési programjának bemutatása kapcsán. Mint mondta, egy évtizeden
belül nagy változások várhatók, mert az önvezető valamint az elektromos járművek
elterjedése átalakítja a beszállítói környezetet, az irántuk támasztott
követelményeket. Ahhoz, hogy a magyar járműipari kis- és középvállalkozások meg
tudjanak felelni a kihívásoknak, az automatizáció, a digitalizáció és a
robotizáció terén egyaránt szükséges előrelépniük. A kormány ezt a folyamatot az
Ipar 4.0 programjával segíti, amely során az új technológiákat már alkalmazó
mintagyárakat is meglátogathatnak. Dr. Nyírő József
érdeklődésünkre elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Magyar Suzuki Zrt. és a 21
tagvállalat által 1993-ban alapított szövetség az elmúlt 25 évben az ország
legnagyobb szakmai szervezetévé nőtte ki magát. Az ITM-mel kötött
megállapodással már most a következő 25 évre kívánnak fókuszálni tevékenységüket
érintően, és azokra a kormányzati együttműködésekre, melyek mentén segíthetik a
szövetség jelenleg 300 tagvállalatának működését. A szándékuk az, hogy a magyar
járműipari alkatrészgyártók hatékonyságukat növelve nagyobb termelékenységet
érjenek el az elkövetkező években. A konferencia helyszínéül éppen ezért
választották a zalaegerszegi tesztpályát, ahol a jövő járműiparának
kutatás-fejlesztési és innovációs központja jön létre.
Dr. Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetője úgy
vélekedett, míg a tesztpálya a fejlesztésben lévő termékekre és a fejlesztőkre
fókuszál, addig a magyarországi járműgyártók nagy része inkább a termelő
szférában és kevésbé a fejlesztésben tevékenykedik jelenleg. Éppen emiatt
kívánatos az az irány, hogy aki ma még gyárt, az egyre inkább tudjon az
innovatív fejlesztések felé elmozdulni. Mindkét lábat, akár gyártásról, akár
fejlesztésről van szó, befolyásolják a jelen technikai változásai, a
járműirányítás fejlődése, az elektromos és hibridhajtások megjelenése. Fontos,
hogy a hazai járműgyártók ezeket a trendeket figyeljék a felkészülés és a
lépéstartás érdekében. Ezt a célt szolgálja ez a rendezvény is, ami a ZalaZONE
Járműipari Tesztpálya új konferenciaközpontjában szervezett első esemény is
egyben.Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos
köszöntőjében az épülő zalaegerszegi tesztpálya a járműipari
kutatás-fejlesztésben betöltendő szerepét emelte ki. Balaicz Zoltán
polgármester arról beszélt, hogy a város a helyi szakképzők és egyetemek
támogatásával hozzájárul a szakképzett munkaerő biztosításához, amely a
kutatás-fejlesztéshez szükséges. A MAJOSZ 25. évfordulója alkalmából indított
konferenciasorozatot első eseményén a járműipar aktuális kérdéseivel, a
robotizációval, a mesterséges intelligenciával, a kutatás-fejlesztéssel és a
szakképzéssel kapcsolatos témakörök kaptak kiemelt szerepet az előadásokban.
Szabadtéri edzőhely a kertvárosban
A Zalaegerszegi Judo Sportegyesület kezdeményezésére új szabadtéri edzőhellyel bővült a város. A kertvárosi Apáczai Művelődési Központ belső udvarán a közelmúltban avatták fel CrossGardent.
– pet –
Mint azt Varga Zoltán, a dzsúdóegyesület elnöke érdeklődésünkre
elmondta: a street workout pálya társadalmi összefogásban, jórészt sportot
kedvelő lelkes vállalkozók és édesapák támogatásával valósulhatott meg. A
létesítmény a dzsúdósok Apáczaiban működő edzőterme mellett (annak kertjében)
épült fel, azonban bárki használhatja a CrossGarden edzőinek jelenlétében. A
pálya reggel 8-tól este 9-ig áll nyitva a mozogni vágyók előtt. A szabadtéri
sportudvar – melynek eszközeivel saját testsúlyos edzéseket lehet végezni – húsz
vállalkozó összefogásával, mintegy 7,5 millió forintból épült fel. A támogató
cégek közötti sikeres együttműködést Varga Attila vállalkozó
koordinálta.
A sportudvarba – melyet Balaicz Zoltán polgármester avatott fel
ünnepélyesen – többek között húzódzkodóállványok, súlyzórudak, TRX-kötél és
-gyűrű is került. A polgármester elmondta: nemrégiben az ifjúsági sportcentrum
területén avattak ehhez hasonló szabadtéri edzőhelyet, a jövőben pedig a
jégcsarnok szomszédságában szeretnének újabb street workout pályát építeni.