Orbán: az állam fejlesztőként is jelen legyen Adomány a menekülteknek A zöldebb közlekedésért  

 

 

Orbán: az állam fejlesztőként is jelen legyen

Átadták a tesztpályát és a harcjárműgyár épületét

A járműipar fejlesztésével komplett stratégiai tervük van, így remélhetőleg az egész európai gazdaságot most újrarendező nemzetközi politikai események nem teszik lehetetlenné az újabb és újabb fejlesztési fázisok megvalósítását, fogalmazott Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya átadásán. 

– Antal Lívia –

Mint mondta, „fantasztikus dolgok vannak előttünk, óriási dolgok formálódnak.” A magyar ipar fejlesztésében óriási szerepet játszik a járműipar, amely 2010-ben 80 ezer, most 150 ezer családnak ad megélhetést. Kiemelte, ilyen nagy és nehéz utat kevés európai ország tett meg, mint hazánk, amit az elmúlt 12 évben a több mint 10 százalékos munkanélküliségből egy teljes foglalkoztatást nyújtó gazdaságba sikerült tenni. Ez nem ment volna a dolgozni akaró magyarok hátországa nélkül. A járműgyártás tekintetében is igaz ez, ezért reméli, hogy a világ járműiparának jövőjét meghatározó nagy horderejű technológiai kérdések megválaszolásában a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya segít majd. A miniszterelnök kiemelte: a tesztpálya létesítésének ötletével óriási kockázatot vállalt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, mert az esetleges sikertelenség nemcsak ezt a projektet diszkriminálta volna, hanem az állam szerepfelfogását is. A magyar emberek elvárása ugyanis az, hogy az állam ne csak szabályozóként, de fejlesztőként is jelen legyen. Érdemes tehát nagy fejlesztéseket elindítani állami forrásból, mert a siker nagy fellendülést hoz, ami a GDP, a nemzeti össztermék jelentős növekedésében is megnyilvánul majd. Mint fogalmazott, nem élünk könnyű időket. Újratervezés alatt áll egész Európa, hiszen a második világháború óta nem látott méretű háború zajlik Ukrajnában. „Mi magyarok pontosan tudjuk, mi a kockázata egy háborúnak. Pontosan tudjuk azt is, hogyan kell felelősségteljesen viselkedni egy ilyen helyzetben, pontosan tudjuk, mi a magyar érdek, amitől egy jottányit sem térünk el. Ez nem a kezdők, a dilettánsok ideje. Ez a higgadtság, a nyugalom, a megfontoltság időszaka, amin nem csupán a békénk és biztonságunk, hanem az ország jövőbeni fejlődésének lehetősége is múlik” – szögezte le Orbán Viktor.Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) volt elnöke, az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja arról beszélt, hogy világszerte évente 1,3 millió ember hal meg az utakon, és 15 milliónál többen sérülnek meg tartós egészségkárosodást szenvedve. A zalaegerszegi tesztpálya azonban lehetőséget ad arra, hogy új biztonsági technológiákat fejlesszenek és teszteljenek, amivel Európa és a világ közlekedésbiztonságának javulásához járulnak hozzá.
Vigh László, a térség országgyűlési képviselője, a járműipari tesztpálya miniszteri biztosa jelentette készre a 265 hektáron 45 milliárd forintból felépített ZalaZONE-t, ami, ahogy fogalmazott, mágnesként vonzza a befektetőket Zalaegerszegre. Mint mondta, fejlesztőközpontot épít az osztrák AVL, a TÜV Rheinland akkumulátorok kísérleti központját hozza létre, a Bosch pedig 10 milliárd forintos fejlesztést jelentett be. A tesztpályához tesztút is kapcsolódik majd, az épülő M76-os gyorsforgalmi út 10 kilométeres szakaszát alakítják ki erre a célra. Aznap a Rheinmetall Lynx harcjárműgyára elkészült épületét és moduljait is átadták. Orbán Viktor itt úgy fogalmazott, a magyarok pontosan tudják, hogy az a legjobb háború, amelyet sikerül elkerülni. „Bismarcktól tanultuk még a 19. század végén, hogy minél erősebbek vagyunk, annál kisebb az esély a háborúra. A vaskancellárnak igaza volt: minél erősebbek vagyunk, annál kisebb az esély, hogy belekeveredünk egy háborúba” – tette hozzá. A harcjárműgyárral kapcsolatban azt mondta: ez a magyar hadsereg új mércéje, mert „olyan jó katonák kellenek, mint amilyen jók az eszközeink”. „Német barátaikkal” ezért nemcsak a fejlesztésekben, hanem a legjobb mérnökök és szakmunkások képzésében is együtt kívánnak működni. A kormányfő hangsúlyozta, a biztonság lesz ebben az évtizedben a legfontosabb, ezért az a feladat, hogy egy Magyarországot megvédeni képes, a magyar érdekeknek érvényt szerezni tudó, bármikor bevethető haderő álljon rendelkezésre. Armin Papperger, a Rheinmetall elnöke felidézte, hogy három és fél évvel ezelőtt tárgyaltak először a magyar kormánnyal, és „nagyon világos struktúrák körvonalazódtak”. A miniszterelnökkel folytatott megbeszéléseken leszögezték, hogy „meg kell védeni népeinket, országainkat, és ehhez védelmi képességre van szükség és nemzeti szuverenitásra”. Az együttműködés eredményeként létesült a Rheinmetall zalaegerszegi gyára, ahol három hónap múlva elkezdik a világ legmodernebb katonai gyalogsági páncélos járművének gyártását.
 


 

 

 

 

 

 

vissza az elejére


Adomány a menekülteknek

További helyszíneket alakítottak ki

Február 25-én, pénteken adott először tájékoztatást Balaicz Zoltán polgármester arról, hogy az ukrajnai háború kapcsán mi a helyzet az ottani testvérvárosainkban. Újabb Facebook-bejegyzésében a polgármeter a következőket írta.

A mai napon, március 24-én harmadik ütemben, 11 raklapnyi adománnyal a Zalaegerszegre érkezett kárpátaljai magyar és ukrán menekülteket segítettük. Az eddigi egy adománypont helyett a könynyebb eljuttathatóság érdekében az Apáczai Csere János Művelődési Központ (Kertváros) mellett az Art moziban (Belváros) és a Keresztury VMK-ban (Landorhegy) alakítottunk ki helyszíneket. Továbbra is a legnagyobb szükség tartós élelmiszerekre van (liszt, olaj, cukor, só, ivóvíz, gyümölcslevek, konzervek, makarónifélék, rizs, hagyma, fokhagyma, bébiételek), valamint tisztítószerekre, tisztálkodási cikkekre, takarókra. Vannak, akik inkább pénzt szeretnének felajánlani. Önkormányzatunk megnyitott egy humanitárius segítségnyújtási alszámlát, ahova fogadjuk az adományokat, és a felajánlásokból részben a testvérvárosaink által igényelt élelmiszereket és eszközöket igyekszünk majd beszerezni, részben pedig a hozzánk érkező menekültekről fogunk gondoskodni. A számlaszám pontos megnevezése, amire utalni lehet: Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata 11749008-15432704-16020007 (közlemény rovatba kérjük beírni: Humanitárius segítségnyújtás). Eddig már több mint 5 millió forint adomány érkezett. Zalaegerszegen több száz ukrán állampolgár, köztük kárpátaljai magyar tartózkodik. Ők multinacionális vállalatok helyi gyáraiban munkavállalók. Jelenleg a városban 51 menekült tartózkodik, akik az itt dolgozó családtagoknál, illetve a munkásszállókon vannak elhelyezve. Az 51 menekült közül 14 felnőtt, 37-en pedig 18 év alattiak. A Magyar Vöröskereszt arról tájékoztatott, hogy Zalaegerszegen nincs olyan menekült, aki nem családtaghoz érkezett. Amennyiben lesz ilyen, az ő szállásukról és ellátásukról a Magyar Vöröskereszt fog gondoskodni. A megyei védelmi bizottság kialakít egy segélypontot, ahol a közvetlen és gyors ügyintézésre lesz lehetőség – írta bejegyzésében többek között Balaicz Zoltán.

 

 

 

 

 

 

vissza az elejére


Gecse Péter, mögötte dr. Pafféri Zoltán és Vigh László

A zöldebb közlekedésért

Új gázüzemű buszokkal

Idén ősszel 39 darab MAN Lion's City 12 G típusú, sűrített földgázzal (CNG) működő busszal bővíti a Volánbusz Zala megyei flottáját. A modern, elővárosi járművek alacsony károsanyag-kibocsátásukkal jelentősen hozzájárulnak a közlekedési társaság környezetvédelmi céljainak eléréséhez, hangzott el a zalaegerszegi buszállomáson tartott sajtótájékoztatón.

– AL –

Dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója azt mondta: felelős szolgáltatóként az új járművek beszerzésével arra törekednek, hogy vonzó alternatívát nyújtsanak az egyéni közlekedéssel szemben. A folyamatos fejlesztésekkel azt szeretnék elérni, hogy minél többen tegyék le a slusszkulcsot. Autó helyett üljenek buszra, hiszen a közösségi közlekedés választása egy könnyen, bárki által megtehető lépés a környezetvédelem és a fenntartható jövő felé vezető úton. A Zalaegerszeg elővárosi vonalait kiszolgáló 39 új, gázüzemű buszt nettó 3,58 milliárd forintért szerzik be. A járművek 35 ülőhellyel rendelkeznek és 93 utas szállítására alkalmasak. Akadálymentes kialakításúak, kerekesszékkel és babakocsival egyaránt igénybe vehetők. Légkondicionáló, wifi, USB-csatlalozók, utastájékoztató és kamerarendszer tartozik felszereltségükhöz. Az elnök-vezérigazgató beszélt arról is, hogy 2018 óta már 61 új, különböző típusú busz biztosítja a tömegközlekedést választók számára a kényelmesebb, komfortosabb utazást Zala megyében. Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos azt emelte ki, hogy minden természeti kincsünkkel jól kell bánnunk. A közlekedés egyik olyan szegmense az életnek, amelynek nemcsak megléte fontos, de annak környezetbarát mivoltára is ügyelni kell. A Zalaegerszegre érkező új gázüzemű buszok ebben segítenek majd környezetkímélő és költséghatékony üzemelésükkel. Gecse Péter, Zalaegerszeg alpolgármestere azt mondta, a város önkormányzata és a Volánbusz ötéves szerződésben működik együtt, amely a közös gondolkodásra és a hosszú távú fejlesztésekre egyaránt lehetőséget ad. Az önkormányzat fontos feladatának tekinti a város környezeti állapotának megőrzését. Ennek érdekében klímastratégiát dolgozott ki, amely a tömegközlekedésre is kiterjed. Ezzel kapcsolatos elképzeléseikhez jól illeszkedik a 39 új gázüzemű autóbusz forgalomba állítása. Az alpolgármester elmondta, hogy 2020-ban 800 milliós beruházással hat új Mercedes csuklós buszt vásárolt a Volánbusz Zalaegerszegre. Tavaly tizenegy elektromos szólóbusz beszerzését indította el a szükséges töltőállomások kiépítésével együtt, amelyek az év végére illetve a jövő év elejére érkezhetnek meg. A helyi autóbusz-állomány átlagéletkora ezzel 7,7 évre csökken.
 

 

 

 

 

 

 

vissza az elejére


 

 

 

 

 

 

vissza az elejére