Magyarország biztonságos

Posztumusz díj dr. Szabó Sándornak

A legnagyobb gond a közlekedés


Magyarország biztonságos

A Barankovics Akadémia Alapítvány meghívására a szeptember 11-i amerikai terrortámadásról, annak hazánkra (is) gyakorolt gazdasági hatásairól tartott előadást a közelmúltban a Helikon Kastélymúzeumban Boros Imre Phare-miniszter.

A nagyszámú érdeklődő jelenlétében megtartott összejövetelt az alapítvány nevében Pintér Attila nyitotta meg, majd a házigazda, dr. Czoma László köszöntötte a hallgatóságot.
Boros Imre először arról szólt, hogy miben különbözött a new york-i terrortámadás az addigiaktól. Mint mondta, ennek egyik ismertetőjegye, hogy jól szervezett, továbbá szimbolikus: a célpontok kiválasztása is üzenetet hordozott. Ezen kívül nem lehet bizonyosan tudni, ki az ellenfél.
A miniszter rámutatott arra, hogy az esemény felhívta a figyelmet a mulasztásokra is. Többek között arra, hogy az elmúlt években a fejlett országok eltűrték a pénzmosó tevékenységet, amellyel hatalmas összegek váltak „láthatatlanná”, hogy elősegítsék az ilyen, és ehhez hasonló akciók kivitelezését. További hiba, hogy a szocialista világrend felbomlása után a tagországok belbiztonsági szerveit magukra hagyták, azt csak találgatni lehet, hogy a rengeteg titkos, bizalmas információt birtokló személyek mihez kezdtek a tudásukkal.
Magyarországról szólva a miniszter hangsúlyozta: a tragédia hatásai nem különösebben jelentkeztek sem a turizmusban, sem a gazdaságban: a hazánkba áramló külföldi tőke mennyisége nem csökkent, sőt, Magyarország most biztonságos országnak számít, ennek pedig pozitív hatásai várhatók. 

vissza az elejére


Posztumusz díj dr. Szabó Sándornak

Keszthely képviselő-testülete rendkívüli ülésen döntött arról, hogy dr. Szabó Sándornak, a Keszthelyi Idegenforgalmi Iroda nyugalmazott vezetőjének, helytörténésznek Keszthely város érdekében kifejtett, annak hírnevét öregbítő kiemelkedő munkássága, s egész életműve elismeréséül az önkormányzat legrangosabb kitüntetését, a posztumusz „Keszthely Város Díszpolgára” kitüntető címet adományozza. A kitüntetés átadására november 22-én, dr. Szabó Sándor Karmelita-templom-beli búcsúztatásán került sor.

A testület még a szeptember 10-i soron kívüli ülésén döntött arról, hogy csatlakozik a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2002. évi fordulójához. Az akkori határozat értelmében a fedezet biztosítására a 2002. évi költségvetésben legalább 90 ezer forint betervezéséről döntöttek. Ezen az ülésen módosításra került a korábbi döntés, s e szerint 450 ezer forintot terveznek be fedezetként az ösztöndíjpályázatra.

vissza az elejére


Lakossági felvetések a közmeghallgatáson

A legnagyobb gond a közlekedés

Az önkormányzat által megrendezett évi szokásos közmeghallgatáson a legnagyobb hangsúlyt a város közlekedésének már-már kaotikus állapota kapta, de szóba került az Okmányiroda zsúfoltsága és túlterheltsége, a lehullott és eltakarítatlan lomb okozta gondok, a móló állapota, valamint a 75-ös út kertvárosi szakaszán a sebességkorlátozás lehetőségének átgondolása is. 

Első felszólalóként ifjabb Bagyó Sándor pontokba csoportosítva szólt mindazokról a problémákról, amelyek a város lakosságának nagy részét érintik. Elsőként a belváros forgalmának lassítási lehetőségét tette szóvá, majd szólt arról a jelenségről, hogy a város utcáit sokan versenypályának tekintik, így nem ritka, hogy – egyebek mellett – az Erzsébet királyné útján a megengedettnél jóval gyorsabban közlekednek. Rendkívül zsúfolttá vált a belváros a Szalasztó utca keleti irányú egyirányúsítása okán, míg ugyanez fordítva jelentősen csökkenthetné a Rákóczi út, a Galamb utca, a Fő tér és a Bem utca forgalmát. A kastély-kanyarban a baloldali parkolás miatt az autóbuszokról le– és felszálló turisták veszélyeztetik önmaguk testi épségét is, fordított irányú közlekedésnél ez a veszély is elhárulna. Régóta probléma, hogy a Deák Ferenc utca-Sörház utca sarkán nincs kijelölt gyalogátkelőhely, s ez szintén rendkívül balesetveszélyes. A móló állapotáról szólva Bagyó Sándor elmondta, hogy a város vezetésének több figyelmet és anyagi eszközöket kellene fordítani az idegenforgalmunk fő attrakciójára, a Balaton partjára. A gesztenyefákról lehullott lomb amellett, hogy rontja a városképet, a közlekedőkre is rendkívüli veszélyt jelent, hiszen a járművek a nedves úton könnyen megcsúsznak az avaron. Az Okmányirodával kapcsolatban elhangzott, hogy a hosszas várakozási idő elsősorban az ott dolgozók zsúfolt és praktikátlan elhelyezésének köszönhető, s a rendkívül széleskörű tevékenységhez jóval nagyobb helyre lenne szükség. 
Göndöcs Ferencné elmondta, hogy a város más útszakaszain sem tartják be a sebességet a járművezetők, a sétáló utcában, a járdákon pedig rendkívül sok kerékpáros közlekedik, s nem tartják be az egyirányú utcákban kötelező haladási irányt sem. Kérdezte, hogy miért nem ellenőrzik mindezt hatékonyabban az arra illetékesek. Iharosi László a Vaszary Kolos utca térségében lakók nevében szólt az ottani közlekedési állapotokról, a sebességkorlátozás be nem tartásáról, a részben átalakított utcák parkolási lehetőségének megszűnéséről, s a Bercsényi utca-Vaszary Kolos utca kereszteződésének lassan teljesen ellehetetlenedő forgalmáról.
Vértesaljai András képviselő a kertvárosiak nevében tette szóvá a 75-ös út városrészt érintő szakaszán a sebességcsökkentés lehetőségét.
Dr. Szabó Imre válaszában szólt a közlekedésszervezés gondjairól, s mint mondta, a Bercsényi-Vaszary utcák kereszteződéséhez már elkészültek a kivitelezési, engedélyezési tervek, elő kell teremteni a beruházás költségeit. A Szalasztó utca egyirányúsítása a belvárosi üzleti negyedbe való bevonás miatt történt, bár ez a forgalom irányának megváltozása esetén is megmaradna. A szűk utcákban az épületekre még a rezgésártalom is káros hatással van, s nem szerencsés a centrumot jelző táblák elhelyezése sem. A képviselőtestület egyébként a forgalmi kérdések hatáskörét átruházta a városfejlesztési bizottságra, így ezekben a kérdésekben elsősorban e bizottsághoz lehet fordulni. A Tapolcai út forgalmát gyorsítaná, ha az Ady utcai elágazó előtt nem parkolóhely, hanem jobbra kanyarodó sáv lenne felfestve. A Deák– és a Sörház utca sarkán szakértők már vizsgálták a gyalogos forgalmat, azonban nem csúcsidőben tették ezt, s így érthető, ha nem javasolták a gyalogátkelő felfestését. A mólóról elmondta a polgármester, hogy az a MAHART tulajdonában van, s a vitorláskikötő építésével egyidőben megtörténik annak felújítása is. A Vaszary Kolos utcai térség közlekedési átalakítása még nem fejeződött be, ám mivel a térség pihenőövezetté nyilvánítása lakossági kérés alapján történt, így az vissza is vonható.
Hegedüs László alpolgármester szólt a belváros forgalom-lassító tervének szükségességéről, s a december 1-jén megrendezendő lombgyűjtési akcióról, amelyre minden keszthelyit szeretettel várnak.
Vincze Józsefné dr. jegyző elmondta, hogy az Okmányiroda bővítése napirenden van, a Vöröskereszt átköltöztetésével és az udvari épület bevonásával megfelelővé válik az elhelyezés, s emberséges körülmények között végezhetik munkájukat az ott dolgozók. Az iroda 48 település 60 ezer lakosát kell, hogy kiszolgálja, s ezért rövidesen várható a napi ügyfélfogadás bevezetése is. A zsúfoltságon némileg enyhíthet, hogy várható a kisebb városok ez irányú tevékenységének bővítése is.

vissza az elejére


Hévíz, Keszthely és Vidéke

Zala Média online