Római pompa a NaturMed Hotel Carbonában


Szent Kristóf mediterrán világa

Római pompa a NaturMed Hotel Carbonában

Rendkívüli mozgásba lendült a Hotel Carbona Rt., hiszen egy nagyon komoly offenzívát hajtott végre az egészségturisztikai piacon. Lendületes termékfejlesztést hajtott végre, amely eddig a hazai piacon – beleértve Hévízet is – eddig hiányzott, vagy nem ilyen formában, minőségben készült el. Mindehhez hozzákapcsolt egy ugyancsak nagyon komoly marketing politikát.

Dr. Lukács FerencAz rt. vezérigazgatója dr. Lukács Ferenc elmondta, hogy az átalakulás első elemeként 1998-ban a Hotel Carbona Rt. részvényeinek 85 százaléka magánkézbe került. A szálloda 100 százalékban magyar tulajdonban van, és a részvények 92 százaléka magyar magántulajdon. Mindez megnyitotta az utat a komoly fejlesztési lehetőségek előtt, s a már korábban meglévő fejlesztési stratégia szerint egy 1,5 milliárd forint értékű, négy tételből álló beruházási koncepciót állítottak össze.
– Ezek egy része már megvalósult.
– Az első beruházási blokkban 64 szoba került felújításra mintegy 350 millió forint értékben – mondja dr. Lukács Ferenc –, s a klimatizált, négycsillagos szobák 2001 februárjában kerültek átadásra. A szálloda szobarekonstrukciója – beleértve a korábbi felújításokat is – ezzel teljesen befejeződött, s így 200 klimatizált szobában 400 ágy állt a vendégeink rendelkezésére. 
– Meglehetősen gyors a tempó, hiszen az elmúlt évben került átadásra a látvány- és élményfürdő is.
– Második tételként az uszodához kapcsolódó 1 hektáros mediterrán kert kialakítását végeztük el, ahol egy mediterrán jellegű szabadtéri élmény- és látványfürdőt sikerült megvalósítani. A gyönyörű parkban lévő különböző attrakciók és elemek egy spanyol, vagy máltai kert hangulatát idézik. Ennek a beruházásnak – amely 2001. június 10-én került átadásra – az értéke megközelítette a 300 millió forintot.
– Ezzel még mindig nincs vége az elmúlt évben átadott beruházások sorának. 
– A Szent Kristófról elnevezett termálfürdőt, amelynek beruházási értéke közel 400 millió forint, 2001 karácsonyán adtuk át vendégeinknek használatra. A koncepció szerint itt a nyugalom szigetét kívántuk megvalósítani – úgy érzem, teljes sikerrel.

A termálfürdő nagymedencéje.Az építészeti megoldások az egykori Róma, vagy Pompei csodálatos, mozaikfalú fürdőit idézik, s a belső rendszer is ezt az elvet követi. A termálfürdő falába beépített hatalmas akvárium a színes halakkal a tengert, a víz alatti csend világát sugározza, s ezt kiegészíti az a fényterápia, amelyet a rejtett világítással érnek el. A beépített burkolóanyagok és elemek között megtalálható az olasz ta- gina, a spanyol gránit, a francia üvegmozaik. A carrarai márványszobrok mellett mozaik képekkel díszített falak, s mediterrán melegséget sugárzó növényzet várja a vendéget, aki itt teljes nyugalmat élvezhet. A rejtett világítás még jobban kihangsúlyozza az építészeti elemeket, a kő és a fa összhangját, s így ez a növényekkel is kiegészített környezet eléri a kitűzött célt: a vendégeket maximálisan kényeztetni kell. Ez a környezet valóban megteszi ezt. Itt, a „nyugalom szigetén” a meghatározott rend szerint beosztott vendégmozgás egy pillanatra sem kelti a zsúfoltság érzetét, kényelmesen lehet úszkálni, vagy csak üldögélni a két termálmedencében, amelyeknek vízét gyógynövénykivonatok dúsítják. Mindennek a megvalósításához a NaturMed Hotel Carbona a Széchenyi-terv pályázatán nyert 160 millió forint vissza nem térítendő támogatást a Gazdasági Minisztériumtól. 
Az eredeti koncepció negyedik részeként most készül egy új szállodai szárny, amelynek a bekerülési költsége 600 millió forint, s ehhez ugyancsak a Széchenyi-terv pályázata útján nyertek 15 százalék állami támogatást, 90 millió forintot. Az új szárnyban 58 szoba, 6 apartman, és egy 350 négyzetméteres VIP, vagy elnöki lakosztály kerül kialakításra. 
2002 májusától így a Hotel Carbona Rt. 540 ággyal várja vendégeit, s ezzel Magyarország legnagyobb gyógyszállodájává válik. A koncepcióváltáshoz az is hozzájárult, hogy a termékfejlesztéshez egy nagyon komoly új marketingrendszert is hozzákapcsoltak. Az új dizájnhoz új logo készült, s megváltozott a szálloda neve is: NaturMed Hotel Carbona.
– A NaturMed kifejezésből a natur azt jelenti, hogy a Hévízen fellelhető naturáliák mind megtalálhatók a házban, a hévízi gyógyvíz, az iszap, a mikroklíma, s mindehhez a gyógyászathoz használható naturáliák is – mondja a vezérigazgató. – A Med a medicina programmal rendelkező gyógyszállodát jelzi. Az összevont két elem, a NaturMed együtt pedig azt jelenti, hogy Magyarországon először a NaturMed Hotel Carbona az a szálloda, amelyik naturmedicínára, azaz természetgyógyászatra épülő programmal is rendelkezik. Mindez együtt jelenti azt, hogy a legkülönbözőbb kúrákkal – egyebek mellett méregtelenítő, böjti, kneipp víztaposó, aroma és fényterápia – kényeztetjük a vendégeinket.

A belsőépítészet számos nemes anyagot használ.Ehhez természetesen a személyzet folyamatos képzését is biztosítja az rt. Mindehhez kapcsolódik egy reformétkezés, s az étterem rendkívül komoly választékkal rendelkezik. Magyarországon komoly váltás történt az egészségturisztika területén, elindult a wellness mozgalom, s nagyon fontos szerepe van ma már a prevenciónak, a megelőzésnek is. Jobb megelőzni, mint kezelni a bajt, s ez a társadalombiztosítás számára is a kedvezőbb megoldást jelenti. A Hotel Carbona éppen ebből kiindulva nagy súlyt fektet a rekreációs rehabilitáció mellett a prevencióra, a kényeztetésre, a hétköznapokból való kikapcsolódásra is. Hévízen elsőként a Hotel Carbonában vezették be a modern orvostudomány egyedülálló módszerét, a termográfiás vizsgálatot, amely az emberi test által kisugárzott infravörös hullámok elemzésével ad átfogó képet a szervezet biológiai állapotáról. Ez a módszer sugárzás veszélye és művi beavatkozás nélkül, fájdalommentesen teszi lehetővé a kóros elváltozások időben történő felismerését. 
A szállodában a wellnesshez kapcsolódó programok is megtalálhatók, s folyamatosan dolgoznak azon, hogy ehhez teljes egészében kialakítsák a technikai, a személyi és a szervezeti feltételeket.
Az eddig tervezetteken túl még további beruházások is megvalósításra várnak, külső megjelenésében is megújul a ház, új, vendég és környezetbarát bejárat készül, tovább bővülnek a gyógyászati létesítmények, és folytatódnak a kertépítések is. Bővülni fognak a konferencia lehetőségek is, valamint az uszodák is totális felújításra kerülnek, többet nyújtanak majd a balneológiához kapcsolódó fürdőkultúrából. Ez utóbbi rekonstrukcióra ez év június-július hónapban kerül sor. A szállodának közel 1000 négyzetméteres vízfelülete van, az uszoda és a látványfürdő 300-300 négyzetméter, a termálfürdő vízfelülete ugyancsak eléri a 300 négyzetmétert, s ehhez épül még a 100 négyzetméteres gyermekmedence. Természetesen az átalakulás megköveteli a szálloda szervezeti és szakmai megújulását is, hogy minden területen jól képzett, több nyelvet beszélő munkatársak foglalkozhassanak a vendégekkel. A teljes megújulás – bár az igényekhez a későbbiekben is folyamatosan kell alkalmazkodni – 2003 decemberére várható. A szálloda a rekonstrukció során már minden termékét úgy alakította ki, hogy az család és gyermekbarát környezetet biztosítson. Van gyermek paradicsom a látványfürdőben, van játszótér, készül a gyermekmedence, s a fürdők elkülönülése is azt a célt szolgálja, hogy a vendégeket ne érjék zavaró körülmények. A marketing folyamatosan figyel a vendégek változó szokásaira, az igények változására, s arra is, hogy a négycsillagos NaturMed Hotel Carbona minden eszközt megtaláljon, ami a vendégek kényeztetését szolgálja.

A wellness-programhoz minden eszköz rendelkezésre áll.– Megteremtették a magas-szintű gyógyászat feltételeit, mindent úgy alakítottak, hogy a vendégeiket tökéletesen el tudják kényeztetni. Ezzel a kínálattal hogy tehető 12 hónapossá a szezon?
– Figyelembe kell vegyük a szezonokat és az utazási szokásokat – mondja dr. Lukács Ferenc. – A gyógy– és egészségturisztikai szezon a tavasz és az ősz, belehúzódva egy kicsit a télbe. A nyár és az iskolai szünetek adják a nyaralási, telelési szezont. Gyakorlatilag más közönséget kell megcéloznunk nyáron, hiszen ekkor gyógyászati programokra kevésbé van igény. Tehát ez az időszak a családoké, a gyermekeké, de ma már ezek a programok összefolynak, s mi megteremtettük annak a feltételeit, hogy ezek a különböző programok jól megférjenek, s ne zavarják egymást. Az a véleményem, hogy a mai igények mellet az egy lábon álló szállodáknak nincs jövőjük. Ezért célozzuk a marketing terén is ezeket a területeket. 
– Az úgynevezett szabadidős programok kínálatát is bővítik?
– Folyik a háznak az úgynevezett sport és mozgáskultúra fejlesztése, elkészül rövidesen egy mini golfpálya, lesz kosárlabda palánk, készülnek francia golyós játékpályák, tollaslabda pályák. Megkeressük a szálloda területén belül azokat a helyeket, ahová ping-pong asztalokat lehet elhelyezni, ahol más egyéb mozgáslehetőséget lehet kialakítani. Van egy 120 négyzetméteres tornatermünk, ahol a fitnesz, wellness lehetőségek is megvannak, a szobakerékpártól az evezőpadig. Természetesen a házban dolgozik két animátor is, akik a vendégek ilyen és hasonló programjait szervezik, hiszen a Balaton közelsége, a lovasturisztikai, vitorlázási és egyéb lehetőségek nagyon széles programválasztékot biztosítanak. Az utóbbi időben kezd megváltozni a vendégkör összetétele, az a réteg és korosztály, amelyik jólétben élt és sok időt fordíthatott saját gyógyíttatására, kezd kiöregedni. Ma már az aktív pihenést keresik a vendégek, s ebbe, valamint a családi vendéglátás irányába kell fejleszteni és előrelépni. 
A NaturMed Hotel Carbona mindkettőt megtette, s teszi folyamatosan továbbra is a vendégeiért.

vissza az elejére


Hévíz, Keszthely és Vidéke

Zala Média online