Római pompa a NaturMed Hotel Carbonában
Szent Kristóf mediterrán világa
Római pompa a NaturMed Hotel Carbonában
Rendkívüli mozgásba lendült a Hotel Carbona Rt., hiszen egy nagyon komoly offenzívát hajtott végre az egészségturisztikai piacon. Lendületes termékfejlesztést hajtott végre, amely eddig a hazai piacon – beleértve Hévízet is – eddig hiányzott, vagy nem ilyen formában, minőségben készült el. Mindehhez hozzákapcsolt egy ugyancsak nagyon komoly marketing politikát. |
Az rt. vezérigazgatója dr.
Lukács Ferenc elmondta, hogy az átalakulás első elemeként 1998-ban a Hotel Carbona Rt. részvényeinek 85 százaléka magánkézbe került. A szálloda 100 százalékban magyar tulajdonban van, és a részvények 92 százaléka magyar magántulajdon. Mindez megnyitotta az utat a komoly fejlesztési lehetőségek előtt, s a már korábban meglévő fejlesztési stratégia szerint egy 1,5 milliárd forint értékű, négy tételből álló beruházási koncepciót állítottak össze.
– Ezek egy része már megvalósult.
– Az első beruházási blokkban 64 szoba került felújításra mintegy 350 millió forint értékben – mondja dr. Lukács Ferenc –, s a klimatizált, négycsillagos szobák 2001 februárjában kerültek átadásra. A szálloda szobarekonstrukciója – beleértve a korábbi felújításokat is – ezzel teljesen befejeződött, s így 200 klimatizált szobában 400 ágy állt a vendégeink rendelkezésére.
– Meglehetősen gyors a tempó, hiszen az elmúlt évben került átadásra a látvány- és élményfürdő is.
– Második tételként az uszodához kapcsolódó 1 hektáros mediterrán kert kialakítását végeztük el, ahol egy mediterrán jellegű szabadtéri élmény- és látványfürdőt sikerült megvalósítani. A gyönyörű parkban lévő különböző attrakciók és elemek egy spanyol, vagy máltai kert hangulatát idézik. Ennek a beruházásnak – amely 2001. június 10-én került átadásra – az értéke megközelítette a 300 millió
forintot.
– Ezzel még mindig nincs vége az elmúlt évben átadott beruházások sorának.
– A Szent Kristófról elnevezett termálfürdőt, amelynek beruházási értéke közel 400 millió forint, 2001 karácsonyán adtuk át vendégeinknek használatra. A koncepció szerint itt a nyugalom szigetét kívántuk megvalósítani – úgy érzem, teljes
sikerrel.
Az építészeti megoldások az egykori Róma, vagy Pompei csodálatos, mozaikfalú fürdőit idézik, s a belső rendszer is ezt az elvet követi. A termálfürdő falába beépített hatalmas akvárium a színes halakkal a tengert, a víz alatti csend világát sugározza, s ezt kiegészíti az a fényterápia, amelyet a rejtett világítással érnek el. A beépített burkolóanyagok és elemek között megtalálható az olasz ta- gina, a spanyol gránit, a francia üvegmozaik. A carrarai márványszobrok mellett mozaik képekkel díszített falak, s mediterrán melegséget sugárzó növényzet várja a vendéget, aki itt teljes nyugalmat élvezhet. A rejtett világítás még jobban kihangsúlyozza az építészeti elemeket, a kő és a fa összhangját, s így ez a növényekkel is kiegészített környezet eléri a kitűzött célt: a vendégeket maximálisan kényeztetni kell. Ez a környezet valóban megteszi ezt. Itt, a „nyugalom szigetén” a meghatározott rend szerint beosztott vendégmozgás egy pillanatra sem kelti a zsúfoltság érzetét, kényelmesen lehet úszkálni, vagy csak üldögélni a két termálmedencében, amelyeknek vízét gyógynövénykivonatok dúsítják. Mindennek a megvalósításához a NaturMed Hotel Carbona a Széchenyi-terv pályázatán nyert 160 millió forint vissza nem térítendő támogatást a Gazdasági Minisztériumtól.
Az eredeti koncepció negyedik részeként most készül egy új szállodai szárny, amelynek a bekerülési költsége 600 millió forint, s ehhez ugyancsak a Széchenyi-terv pályázata útján nyertek 15 százalék állami támogatást, 90 millió forintot. Az új szárnyban 58 szoba, 6 apartman, és egy 350 négyzetméteres VIP, vagy elnöki lakosztály kerül kialakításra.
2002 májusától így a Hotel Carbona Rt. 540 ággyal várja vendégeit, s ezzel Magyarország legnagyobb gyógyszállodájává válik. A koncepcióváltáshoz az is hozzájárult, hogy a termékfejlesztéshez egy nagyon komoly új marketingrendszert is hozzákapcsoltak. Az új dizájnhoz új logo készült, s megváltozott a szálloda neve is: NaturMed Hotel Carbona.
– A NaturMed kifejezésből a natur azt jelenti, hogy a Hévízen fellelhető naturáliák mind megtalálhatók a házban, a hévízi gyógyvíz, az iszap, a mikroklíma, s mindehhez a gyógyászathoz használható naturáliák is – mondja a vezérigazgató. – A Med a medicina programmal rendelkező gyógyszállodát jelzi. Az összevont két elem, a NaturMed együtt pedig azt jelenti, hogy Magyarországon először a NaturMed Hotel Carbona az a szálloda, amelyik naturmedicínára, azaz természetgyógyászatra épülő programmal is rendelkezik. Mindez együtt jelenti azt, hogy a legkülönbözőbb kúrákkal – egyebek mellett méregtelenítő, böjti, kneipp víztaposó, aroma és fényterápia – kényeztetjük a vendégeinket.
Ehhez természetesen a személyzet folyamatos képzését is biztosítja az rt. Mindehhez kapcsolódik egy reformétkezés, s az étterem rendkívül komoly választékkal rendelkezik. Magyarországon komoly váltás történt az egészségturisztika területén, elindult a wellness mozgalom, s nagyon fontos szerepe van ma már a prevenciónak, a megelőzésnek is. Jobb megelőzni, mint kezelni a bajt, s ez a társadalombiztosítás számára is a kedvezőbb megoldást jelenti. A Hotel Carbona éppen ebből kiindulva nagy súlyt fektet a rekreációs rehabilitáció mellett a prevencióra, a kényeztetésre, a hétköznapokból való kikapcsolódásra is. Hévízen elsőként a Hotel Carbonában vezették be a modern orvostudomány egyedülálló módszerét, a termográfiás vizsgálatot, amely az emberi test által kisugárzott infravörös hullámok elemzésével ad átfogó képet a szervezet biológiai állapotáról. Ez a módszer sugárzás veszélye és művi beavatkozás nélkül, fájdalommentesen teszi lehetővé a kóros elváltozások időben történő felismerését.
A szállodában a wellnesshez kapcsolódó programok is megtalálhatók, s folyamatosan dolgoznak azon, hogy ehhez teljes egészében kialakítsák a technikai, a személyi és a szervezeti feltételeket.
Az eddig tervezetteken túl még további beruházások is megvalósításra várnak, külső megjelenésében is megújul a ház, új, vendég és környezetbarát bejárat készül, tovább bővülnek a gyógyászati létesítmények, és folytatódnak a kertépítések is. Bővülni fognak a konferencia lehetőségek is, valamint az uszodák is totális felújításra kerülnek, többet nyújtanak majd a balneológiához kapcsolódó fürdőkultúrából. Ez utóbbi rekonstrukcióra ez év június-július hónapban kerül sor. A szállodának közel 1000 négyzetméteres vízfelülete van, az uszoda és a látványfürdő 300-300 négyzetméter, a termálfürdő vízfelülete ugyancsak eléri a 300 négyzetmétert, s ehhez épül még a 100 négyzetméteres gyermekmedence. Természetesen az átalakulás megköveteli a szálloda szervezeti és szakmai megújulását is, hogy minden területen jól képzett, több nyelvet beszélő munkatársak foglalkozhassanak a vendégekkel. A teljes megújulás – bár az igényekhez a későbbiekben is folyamatosan kell alkalmazkodni – 2003 decemberére várható. A szálloda a rekonstrukció során már minden termékét úgy alakította ki, hogy az család és gyermekbarát környezetet biztosítson. Van gyermek paradicsom a látványfürdőben, van játszótér, készül a gyermekmedence, s a fürdők elkülönülése is azt a célt szolgálja, hogy a vendégeket ne érjék zavaró körülmények. A marketing folyamatosan figyel a vendégek változó szokásaira, az igények változására, s arra is, hogy a négycsillagos NaturMed Hotel Carbona minden eszközt megtaláljon, ami a vendégek kényeztetését szolgálja.
– Megteremtették a magas-szintű gyógyászat feltételeit, mindent úgy alakítottak, hogy a vendégeiket tökéletesen el tudják kényeztetni. Ezzel a kínálattal hogy tehető 12 hónapossá a szezon?
– Figyelembe kell vegyük a szezonokat és az utazási szokásokat – mondja dr. Lukács Ferenc. – A gyógy– és egészségturisztikai szezon a tavasz és az ősz, belehúzódva egy kicsit a télbe. A nyár és az iskolai szünetek adják a nyaralási, telelési szezont. Gyakorlatilag más közönséget kell megcéloznunk nyáron, hiszen ekkor gyógyászati programokra kevésbé van igény. Tehát ez az időszak a családoké, a gyermekeké, de ma már ezek a programok összefolynak, s mi megteremtettük annak a feltételeit, hogy ezek a különböző programok jól megférjenek, s ne zavarják egymást. Az a véleményem, hogy a mai igények mellet az egy lábon álló szállodáknak nincs jövőjük. Ezért célozzuk a marketing terén is ezeket a területeket.
– Az úgynevezett szabadidős programok kínálatát is bővítik?
– Folyik a háznak az úgynevezett sport és mozgáskultúra fejlesztése, elkészül rövidesen egy mini golfpálya, lesz kosárlabda palánk, készülnek francia golyós játékpályák, tollaslabda pályák. Megkeressük a szálloda területén belül azokat a helyeket, ahová ping-pong asztalokat lehet elhelyezni, ahol más egyéb mozgáslehetőséget lehet kialakítani. Van egy 120 négyzetméteres tornatermünk, ahol a fitnesz, wellness lehetőségek is megvannak, a szobakerékpártól az evezőpadig. Természetesen a házban dolgozik két animátor is, akik a vendégek ilyen és hasonló programjait szervezik, hiszen a Balaton közelsége, a lovasturisztikai, vitorlázási és egyéb lehetőségek nagyon széles programválasztékot biztosítanak. Az utóbbi időben kezd megváltozni a vendégkör összetétele, az a réteg és korosztály, amelyik jólétben élt és sok időt fordíthatott saját gyógyíttatására, kezd kiöregedni. Ma már az aktív pihenést keresik a vendégek, s ebbe, valamint a családi vendéglátás irányába kell fejleszteni és előrelépni.
A NaturMed Hotel Carbona mindkettőt megtette, s teszi folyamatosan továbbra is a vendégeiért.