Megújult a Hotel Panoráma |
|
600 milliós beruházás Hévízen
Ünnepélyes keretek között avatták fel Hévízen április 25-én a részben felújított, háromcsillagos Hotel Panorámát. A Hunguest Hotels Szállodaipari Rt. láncolatához tartozó Hotel Panoráma 1968-as tervek alapján épült, s 1975-ben kezdte meg üzemelését, szakszervezeti üdülőként. |
Az avatáson Vörös János igazgató egyebek mellett elmondta, a korábbi, 1997-es felújításnak köszönhetően a már háromcsillagossá vált szálloda most mintegy 600 millió forintos ráfordítással korszerűsödött tovább, s ennek eredményeként 106 superior, és 96 részben felújított classic szobával várja a vendégeket.
A szálloda a korábbi felújítás során egy összekötő-folyosóval csatlakozott a gyógyfürdőkórházhoz, így a gyógyulni vágyó vendégek közvetlenül juthatnak el a fedett fürdőbe, s a kezelésekre. A jelen rekonstrukció során megújult a szálloda bejárata, a hall, a recepció, a drinkbár, s teljesen megújult a gépészeti rendszer, a konyha, a számítógépes hálózat és a tűzvédelmi rendszer is. A megnyitó során Hülvely István vezérigazgató elmondta, a jelenlegi rekonstrukció jelentős előrelépés ahhoz, hogy a Hunguest Hotels Rt. elérje az alapvető célkitűzését.
A jelenlegi rendkívül heterogén kínálatot át kívánják alakítani egy egységes arculatot mutató, kijelölt termékvonalak mentén működő, egyedi Hunguest Hotels standardok szerint üzemelő, széleskörű szolgáltatást nyújtó, európai színvonalú szállodalánccá. A cég elmúlt évi árbevétele meghaladta a 10,4 milliárd forintot, s ebből a kiegészítő szolgáltatások – a fitness, a gyógyászat, a rekreáció – értékesítéséből származó árbevétel is meghaladta az 1 milliárd forintot. A Hotel Panorámában csak a superior szobák árainál kívánják az inflációval növelt árakat alkalmazni, de számtalan időszakos kedvezményt nyújtanak a vendégeiknek. A kihasználtság növelése a cél, mert csak ezzel lehet hozni a tervezett árbevételt, s egyre inkább a belföldi piacot célozzák meg kínálatukkal, s áraikkal. A Hotel Panorámában adottak a feltételek a gyógyturizmushoz, ám a bel- és külföldi konferenciaturizmushoz is megvannak a szálloda adottságai. A most megvalósított rekonstrukciót követően a cég tervezi a szálloda további korszerűsítését, a felújítás második ütemét követően válhat majd igazán rentábilissá az üzemeltetés.
Az átalakítás után is megmaradt a négy különböző alapterületű különterem, amelyek magas színvonalú konferenciák, bankettek megrendezésére is alkalmasak. A Borostyán terem 340, a Márvány terem 400, a Smaragd terem 80, a Gránit terem 60 négyzetméter alapterületű. |
A szálloda profiljáról, lehetőségeiről Vörös János igazgatóval beszélgettünk.
– A felújítást követően is megmaradtak a nagy alapterületű termeink, amelyek konferenciák, plenáris ülések megtartására is alkalmasak – mondja az igazgató. – Kialakításra került több kisebb terem is, amelyek szekcióülések számára is használható. Így a gyógyturizmus mellett a konferenciaturizmust is tudjuk fogadni, elsősorban az elő és utószezonban.
– Vannak-e visszatérő cégek, vagy intézmények, amelyek már eddig is itt rendezték meg konferenciáikat?
– A közelmúltban zajlott szállodánkban a mikrobiológusok konferenciája, az ősz folyamára ismételten jelezte az ÁNTSZ, hogy két konferenciát hoz ide, és a gyógyszerészeknek is lesz itt egy országos rendezvénye. De a jövő év áprilisára is van már előjegyzésünk. Az országos rendezvények kapcsán elsősorban az egészségügy területéről keresik a Hotel Panorámát, de az idén tavasszal mérésügyi konferenciát is rendeztek itt.
– A konferenciák ma már meglehetősen eszközigényesek.
– Ehhez minden szükséges és alapvető infrastruktúrával rendelkezik a szálloda, a hangosító berendezések, az összes szükséges audiovizuális eszközök rendelkezésre állnak.
– Hévizet elsősorban a gyógyászat miatt keresik a vendégek, e téren milyen szolgáltatásokat tudnak biztosítani?
– A termálmedencéink felújítása elkezdődik a közeljövőben, hiszen tervezünk egy nagyméretű, 2 milliárd forintnyi beruházással készülő átalakítást, reményeink szerint állami támogatással tudjuk megvalósítani az élményfürdőt. Hévízen a vezérszolgáltatás a gyógyászat, ezért építettük meg 1998-ban az összekötőhidat a gyógyfürdőkórházzal, ahol a legjobb gyógyászati lehetőségeket tudjuk biztosítani a vendégeink számára. Mindehhez még a szálloda esztétikai megjelenésén kívánunk javítani, hogy közelítsen a négycsillagos hotelek színvonalához. A vendégeink számára vonzó, hogy a vizes kúrákra nálunk akár a világhírű gyógytóban is lehetőség van. A hazai vendégek a társadalombiztosítás alapján a gyógyászati rendeléseket és a kúrákat ingyen vehetik igénybe.
A magyar és a külföldi vendégek aránya az elmúlt időszakban mintegy 50–50 százalék volt, s a Hotel Panoráma ezt az arányt igyekszik is tartani. Ennek ellenére várható, hogy a külföldiek aránya nőni fog, hiszen a belföldi fizetőképes kereslet a szálloda legszolidabb árai mellett sem nő. A szálloda két épületből áll, a háromcsillagos toronyházból és az egycsillagos „B” épületből. Ez utóbbinak az árai főleg az elő és utószezonban mindenki számára elérhetőek.
– Számunkra fontos, hogy a belföldi vendégeket is ki tudjuk szolgálni, itt elfogadjuk az üdülési csekket is, amely jelentős kedvezményt nyújt az arra rászorultaknak – mondja Vörös János.
A felújítások második lépcsője során kialakításra kerül egy fitness-wellness részleg, s megújul az étterem is. Az épület külső adottságain nem lehet ugyan változtatni, de a vezetés mindent elkövet, hogy a belső megjelenésében egyre magasabb színvonalat képviseljen.
Szolgáltatások magas színvonalon
A megújult Hunguest Hotel Panoráma új leporellóiból a vendég megtudhatja egyebek mellett, hogy a Hévízi-tótól mintegy 150 méterre fekvő, 13 emeletes szálloda mit is nyújt ahhoz, hogy igazi pihenést, s kikapcsolódást nyújtson |
A legfelső emeletről csodálatos kilátás nyílik a városra, a tóra, a Keszthelyi-hegységre és a Balatonra is.
A szállodában a hazai vendégek háziorvosi javaslattal, tb-kártyával ingyenesen vehetik igénybe a gyógyszolgáltatásokat, s a kezelések csak vasárnaponként és a nemzeti ünnepeinken szünetelnek. A vendégek rendelkezésére állnak az elektroterápiás, a balneoterápiás kezelések, a súlyfürdők, iszapkezelések, gyógytorna, gyógymasszázs, illetve ezek különböző kombinációi, amelyek alkalmasak reumatikus, mozgásszervi, nőgyógyászati problémák kezelésére, megelőzésére, s baleseti utókezelésre.
A vendégek kényelmére szolgáltatások sorát kínálja a Hotel Panoráma, fogászat, fodrászat, kozmetika, manikűr-pedikűr, dr. Yang kínai gyógymódok, ajándékbolt, szobaszerviz, telefon, telefax, fénymásolás, pénzváltás. A biztonságot szolgálja a széf, a kártyaelfogadás, a csomagmegőrző, a parkoló és a mélygarázs. Természetesen a térség kulturális és egyéb kínálatának bemutatásához programok – műsoros estek, városlátogatások, kirándulások, folklórprogramok, bortúrák, operett estek – szervezésére is van lehetőség.
A Hunguest Hotel Panoráma stabil munkahelyet biztosít a mintegy 110 dolgozója számára, akiknek közel 70 százaléka törzsgárda tagnak számít, hiszen több mint öt éve dolgoznak a szállodában. Szakácsok, pincérek, karbantartók, a recepciósok s a gazdasági ügyek intézői mind megtalálják itt a számításukat. A recepciósok több nyelven beszélnek, de az éttermi dolgozók, a szobaasszonyok is rendelkeznek nyelvtudással. A szálloda minden évben indít házon belül 10 hónapos német nyelvtanfolyamot, s hetente kétszer két órában, munkaidőben van lehetőségük a kezdő dolgozóknak a nyelv elsajátítására. Természetesen a nyelvtanfolyam költségeit a szálloda viseli.
A hévízi Hunguest Hotel Panoráma a 83/341-074-es telefonszámon érhető el, az E-mail cím: reserve@hotelpanorama.hunguesthotels.hu. A szállodaláncról, és benne a Hotel Panorámáról a www.hunguesthotels.hu Internetes honlapon minden információt megtalálnak az érdeklődők.
A Hotel Panoráma gasztronómiai kínálatát évek óta magas színvonal jellemzi. Az étterem kínálatában megtalálhatóak a nemzetközi és tájjelegű ételsorok. A büféreggelit kívánságra a szobaszervizen keresztül is igénybe lehet venni. |
– A vendégeink gasztronómiai igényeit magas színvonalon igyekszünk kielégíteni, s ehhez a megfelelően képzett és sikeres szakácsaink jelentik a garanciát – mondja Vörös János igazgató. – A séfünk – Vipler Zsolt – már negyedik éve vesz részt világversenyeken. Keszthelyen kezdte a tanulmányait, majd bejárta a világot, legutóbb a szakácsolimpiáról ezüstéremmel tért haza. Ennek tudható be az a megtiszteltetés, hogy több Hunguest Hotelt képviselő szakáccsal együtt a magyar válogatott tagjaként vehet részt a Luxemburgban megrendezendő világbajnokságon. Ugyancsak büszkék vagyunk Szabó Imre szakácsunkra is, aki márciusban a Hunguest Hotels Gasztrokupán a szállodalánc 22 házából a szakácsok egyéni versenyében elnyerte az aranyérmet. Ugyanezen a kupán Kovács Györgyné az éttermi melegtészta kategóriában a harmadik helyet szerezte meg. Ezek az eredmények igazolják, hogy szállodánkban magas fokú gasztronómiai munka folyik.
A Hotel Panoráma vendéglátó vezetője Egerszegi László éttermi mester, aki a felszolgálói versenyeken való eredményei alapján kapta meg a mesteri címet. Az étteremben – a kedvezményes áraknak is köszönhetően – nagyon jó hangulatú esküvői rendezvényeket tudnak a szálloda munkatársai biztosítani, s ennek köszönhető, hogy számos, kétszáz fő körüli családi rendezvényre van már előjegyzés az év során.