Megújult a diszpécserszolgálat

Sokrétű marketing

Minőségi környezet, elégedett betegek

Változó rendelkezések


Pontos regisztráció, egyszeri sorban állás

Megújult a diszpécserszolgálat

Új informatikai infra- struktúra, új számítógépes programok, megújult elhelyezés könnyíti a betegek regisztrációját, s ezzel a várakozási idő lényegesen lecsökkent a Szent András Gyógyfürdőkórházban.

A fedett fürdő aulájában kialakított diszpécserpultnál számozott ablakoknál várják az előtérben kényelmesen helyet foglaló betegeket, és egy nagyméretű kivetítőről tájékozódhatnak a sorra kerülésről. Erre a regisztrációra minden betegnek csak egyszer van szüksége, hiszen az összes, eddigi kezeléseire, betegségeire vonatkozó adatát a kórház minden osztályán elérhetővé teszi a teljesen megújított számítógépes adatbázis.

Korszerű gépeken történik az adatfeldolgozás.

A nagyméretű kivetítőn megjelennek a behívószámok.

Vigánti Gabriella, a hat fős diszpécserszolgálat csoportvezetője elmondta, eddig a betegek beosztását kézzel kellett megírni, az elmúlt év július elejétől viszont minden adatot, s a beosztásokat is számítógépen rögzítik. A gépen kinyomtatott beosztás tartalmazza a regisztrációs sorszámot, s ezzel megelőzhető a hosszabb ideig való sorban állás a diszpécserpult előtt.
– A sorszámozást először nem fogadták kedvezően a betegek, minden újdonság bevezetése időbe telik, de mára belátták, hogy gyorsabbá vált az ügyintézés – mondja Vigánti Gabriella. – Az új rendszer kialakítása miatt eleinte minden betegnek vissza kellett jönnie hozzánk, mert az adatbázis teljes feltöltése miatt fontos volt, hogy minden adat pontos legyen. Mára már mindezen túl vagyunk, a kórház osztályain az orvosok hozzáférnek ehhez az adatbázishoz, így pillanatok alatt rendelkezésre állnak a kezelésekhez, a gyógyításhoz szükséges adatok.
Az orvosok által kiírt kezelőlappal a betegek kívánságai szerint készítik el a kezelőlapokat, az időbeosztásokat. A diszpécserpultnál készül el az összes kezelés és a fürdők beosztása. Ez utóbbi esetben változás, hogy elkülönül a tófürdő és a medence használata, mindkét esetben csak a kiírt helyre érvényes a beosztás a kezelőlap érvényességi idején, 56 napon belül. A kezeléseket a kiírástól számított 30 napon belül el kell kezdeni, s a kezdéstől számítódik az érvényesség.
– Sajnos a hétfői napok még mindig zsúfoltak, hiszen a roszszul beidegződött szokás, hogy a kezeléseket csak hétfőn érdemes elkezdeni, holott ez nem így van. A hét bármely napján elkezdhető, s elkerülhető lenne a tumultus. Tervbe van véve, hogy a szakrendelések esetében is a diszpécserszolgálat készíti el az időbeosztást, ezzel is csökkenthető lenne a betegek várakozási ideje. A kellemesen kialakított előtérben kényelmesen helyet tudnak foglalni, s a nagyméretű kivetítőn láthatják a szakrendelésekre szóló behívó sorszámát.
A kórház folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően korszerűsödött a számítógéppark, amely az egész intézmény területén hálózatban működik, s a megfelelő szoftverek segítik az orvosok, a diszpécserek, s a kezelést végző szakemberek munkáját.

vissza az elejére


A szolgáltatásokat értékesíteni kell

Sokrétű marketing

A kórház megüresedett marketing menedzseri állását még az elmúlt év őszén hirdették meg, s erre az állásra pályázott sikerrel Pémer Edina. Mint beszélgetésünk elején elmondta, vonzó számára ez a munkakör, hiszen nagy kihívást jelent.

Pémer Edina– Az első beszélgetés alapján, amelyet a főigazgató úrral és a személyügyi igazgatóval folytattam, rendkívül szimpatikus volt mindaz, ami a feladatkörömbe meghatározásra került – mondja Pémer Edina. – Az intézet marketingmunkája, a külvilág számára való megjelenítése, a kiadványok tartalmi és külső megjelenítése, a külföldi vásárokon való képviselete, a belföldi szakmai vásárokon való részvételek, mind nagy és érdekes munka. Ezen felül a Hetes Ház értékesítése is jelentős feladat számomra.
– Természetesen ehhez a munkához rendelkezik a megfelelő végzettséggel is.
– Igen, Győrben végeztem a Széchenyi István Főiskolán közgazdászként, nemzetközi szállítmányozó szakirányon. Ezt követően végeztem el a budapesti Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari és Idegenforgalmi Főiskolát, idegenforgalmi és szállodaipari szakközgazdászként. Tehát szakirányú végzettséggel rendelkezem, s ehhez megvan az angol és a német felsőfokú nyelvvizsgám is.
– December közepe óta látja el ezt a feladatot, a bő egy hónap alatt mennyire ismerte meg a feladatai körét?
– Mostanra sikerült átlátni, nagyon sokrétű ez a munka, hiszen szinte az intézet majdnem minden területének a marketingjét én végzem. Ez egy hatalmas intézet, a tófürdő, a fedett fürdő, a kórház, a Hetes Ház, s bízom abban, hogy sikerül megoldanom a reám váró feladatokat.
– A hévízi gyógyfürdőkórház eléggé ismert a világban, mi az amit erre az ismertségre még a marketing területén rá kell tenni?
– Egyrészt ezt az ismertséget fenn kell tartani, hiszen egyre nagyobb a konkurencia, meg kell tartani a vendégeket, s új vendégeket is kell idecsábítani. Másrészt a tavasszal induló beruházás okán tájékoztatni kell a világot az itt bekövetkező pozitív, minőségi változásokról. Ezért rendkívül fontos a külföldi médiákban, a szakmai fórumokon való megjelenés. A közeljövőben éppen Ausztriába megyünk ilyen jellegű kiállításokra. Az Utazás 2005 kiállításon tervezzük a tavat érintő nagyberuházásunk bemutatását, s ez jó alkalom lesz arra, hogy a szakma érintettjei is értesüljenek a pozitív változásokról.
– A gyógyturizmusra is érvényes, hogy ma már a leendő gyógyulni vágyók interneten tájékozódnak a lehetőségekről.
– Az intézet hivatalos honlapja a www.spaheviz.hu, ez most áll fejlesztés alatt, most bővítjük az ott található információk körét. E-mailen is nagyon sokan érdeklődnek a szolgáltatásaink iránt. A Hetes Házat elsősorban a külföldiek körében kívánjuk értékesíteni, most készül egy új prospektusa a háznak, s felvettük a kapcsolatot új utazásszervező irodákkal, szervezetekkel is.
– Vannak-e új célterületek a világban, ahonnét egy új vendégkört lehet megcélozni a kínálattal?
– A német piac visszaesett, s ezért a belföldi mellett célozzuk az orosz, a svájci piacot, s az osztrák vendégkört is szeretnénk visszacsábítani. A meglévő kapcsolataink mellett új betegbiztosítókkal is felvettük a kapcsolatot, hiszen ez a külföldi vendégkör számára rendkívül fontos. A siker érdekében egy egységes arculat kialakításán dolgozunk, s ezzel szeretnénk megcélozni a skandináv országokat is, alapul véve a 200 éves gyógyítási tapasztalatokat, a meglévő szakorvosi tudást és a bevált kezelések hatékonyságát.

vissza az elejére


22 év a betegek szolgálatában

Minőségi környezet, elégedett betegek

Az elmúlt év során került átadásra a kórház „B” osztálya, közismert nevén a Rákóczi Ház. A felújítás során nem csak az épület, de a teljes infrastruktúra is megújult, s amolyan igazi európai színvonalú körülmények között gyógyulhatnak, pihenhetnek az itt elhelyezett betegek.

Baráth JózsefnéAz épületben nem csak a betegek érzik jól magukat, de az őket ellátó, a rájuk odafigyelő nővérek is. Baráth Józsefné főnővér-helyettes 22 éve dolgozik a „B” osztályon.
– Mindannyian nagyon vártuk, hogy felújításra kerüljön az épület – mondja Baráth Józsefné. – Jól ismertem a felújítás előtti helyzetet is, de az ápolás nem függhet attól, hogy milyenek a körülmények. A hivatásunkból adódóan úgy kellett ellátnunk a betegeket, hogy ebből panaszuk ne lehessen. Most viszont a 21. századi környezetben – nővértársaim nevében is mondhatom – nagyon jól érezzük magunkat.
– Változtak az ápolási teendők?
– Nem, csak a körülmények, amelyek nagyban segítik a betegek ellátását. A szobák kialakítása, a berendezés, a felszereltség az, ami sokat változott. Minden szobában van fürdőszoba, két komfortfokozatú szint van, a földszinten is van a szobákban fürdőszoba és vécé, az emeleten viszont külön szolgáltatásként televízió és hűtőszekrény is található a szobákban. Mindez nagyban segíti a gyógyulást, hiszen a betegek nem csak a kezelések során gyógyulnak, hanem az elhelyezés, a pihenési körülmények is nagyban segítik ezt.
– Ki dönti el azt, hogy egy beutalt melyik osztályra kerül?
– A földszinti részre elsősorban a zalai betegeket, de ezen belül is olyan mozgássérülteket helyezünk, akik kerekesszékkel, vagy csak nehezebben tudnak közlekedni. A szobákban automatikusan működő ágyak vannak, amelyeket a betegek igénye szerint lehet alakítani, s a közlekedést megkönnyíti a kialakított környezet is. Az emeleti részen a külön szolgáltatásokért természetesen fizetni kell, de a lift megkönnyíti a mozgássérültek itteni közlekedését is.
A Rákóczi Ház minőséget nyújt a betegeknek.– Mennyi időt töltenek itt általában a betegek?
– Az orvos határozza meg, de általában 10 napot.
– Az itteni ellátással mennyire elégedettek a betegek?
– Az tudott, hogy a nővérek azok, akikkel a nap 24 órájában tartják a betegek a kapcsolatot. Mi hallgatjuk meg a panaszaikat, az észrevételeiket, s sokszor a magánéletük gondjait is. A hozzánk érkező betegek már az érkezés pillanatában jobban vannak, amikor meglátják az osztályt, felcsillan a szemük. Mindez nagyon jó érzés a számunkra, s csak folytonos pozitív visszajelzéseket kapunk az ellátásról és a gyógyításról is.
– Fontos a nővérek számára, hogy személyre szóló, jó kapcsolat alakuljon ki a betegekkel?
– Ez a legfontosabb, mert így közvetlenebb a viszonyunk, s ez nagyban segítheti a gyógyulást, a betegek közérzetének alakulását. Törekszünk arra, hogy családias hangulat uralkodjon az osztályon, s ez eddig sikerült is. Ez a betegek számára a legfontosabb, kizökkennek az otthoni környezetből, a hétköznapi problémáikból. A panaszaik sem az itteni, mint inkább az otthoni körülményeikre vonatkoznak.
Az osztály mindkét emeletén kialakításra került egy pultrendszer, ahol mindig találnak nővért a betegek, s ez egyfajta biztonságérzetet nyújt számukra.
– Már az is jó, ha kilépnek a liftből és van, aki rájuk köszön, érdeklődik a hogylétük iránt.
A Rákóczi Házban 8 nővér látja el a betegeket, 12 órás szolgálatban, s teszik ezt az ápoltak teljes megelégedésére.

vissza az elejére


Változó rendelkezések

Az 1997-es rendeletekhez képest nincs változás abban, hogy a magyar biztosított betegek évente két kúrát vehetnek igénybe a hévízi gyógyfürdőkórházban a gyógyfürdő-szolgáltatásokból.

A változásokról Pártosné Halász Ildikó, értékesítési csoportvezető adott tájékoztatást lapunknak.
– Mit értünk a gyógyfürdő-szolgáltatások alatt?
– A rendelkezés sorszáma szerint a 01-es a gyógyfürdő medence, illetve a tófürdő használata, 02-es a kádfürdő, 03-as az iszappakolás, a 04-es a súlyfürdő, a 05-ös a szénsavfürdő, 06-os a masszázs, 07-es a vízsugár-masszázs, a 08-as pedig a vízalatti csoportos gyógytorna. Minden kezeléstípusnak van egy kódja az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál. A rendelések módja annyiban változott, hogy minimalizálták a felírások lehetőségét. Eddig négy különböző kezelésből maximum tizenötöt lehetett felírni, s ezt évente két alkalommal lehetett igénybe venni. A változás a mellett, hogy a kezelések száma tizenöt maradt, minimum hat kúrát lehet igénybe venni. Ezt nem kötelező igénybe venni, de a felírása kötelező két példányban a kezelőorvos által kiadott vényre. Ennek a vénynek minden adatot tartalmaznia kell a betegről a személyi adatoktól a kezelések, a kúrák helyszínéig.
– A kezeléseket mikortól kell elkezdenie a betegnek?
– Eddig 28 napon belül, most viszont 30 napon belül kell megkezdenie a kúrát a betegeknek. Az első igénybevételtől számítva 56 napig érvényes a kúra, de hetente legalább két kezelést igénybe kell venni. Nálunk a vendégek eldönthetik, s a diszpécserszolgálatnál ezt bejelenthetik, hogy a tófürdőt, vagy a medencefürdőt akarják-e igénybe venni. Az érvényes kezelőlappal rendelkezők a fürdőjegyet beválthatják a tófürdő mágneskártyára, de ezt követően csak ezt vehetik igénybe. A jegyek jogos használatát bármikor ellenőrizhetik kollégáink.
– Mit kell tenni a kúra végén?
– Az új törvényi előírások meghatározzák, hogy a kúra végeztével három héten belül le kell adni a kezelőlapokat a kezelőorvosnál. Amennyiben ezt elmulasztja a beteg, addig nem kaphatja meg a következő kúrát, ameddig nem jelenik meg az őt beutaló kezelőorvosnál. Ugyancsak változás, hogy ha a kúra 56 napos időszakában bármilyen, orvos által igazolható más betegség miatt nem tudja a beteg igénybe venni a kúrát, akkor az nem vész el, a kezelőorvos felírhatja a megszakított kúra folytatásaként.
A hévízi kórházba a háziorvosi beutalóval juthatnak be a betegek az ország bármely tájáról. A nyugdíjasok kedvezményét 2004 májusától megvonta az intézmény bizonyos uniós előírások miatt. A kórház vezetése döntött arról, hogy most február elejétől visszaállítja ezt a nyugdíjas kedvezményt, azok számára, akik az Országos Nyugdíjbiztosító igazolásával bizonyítani tudják, hogy a nyugdíjukat az említett intézmény folyósítja. A tófürdőt a hévízi állandó lakosok kedvezményes bérlet megvásárlásával látogathatják.

vissza az elejére


Hévíz, Keszthely és Vidéke

Zala Média online