Megújult épületek

Négycsillagos ház

Szakmai alázattal

Hoszteszek a frontvonalban

Betegfelvilágosító program


Megújult épületek

Gyógyvizének ereje a régi

A megújult épületre nincs panasz.A Hévízi-tó a világ legnagyobb, természetes, biológiailag aktív termálvizű tava. A több tízezer éves Pannon tengerből származó gyógyvíz a komplex fizioterápiás kezelésekkel együtt valamennyi reumatikus mozgásszervi betegség kezelésre alkalmas.
A reumakórházban 200 éves gyógyítási tapasztalat felhasználásával a rászorulók gyógyulását segítik elő. Európa legnagyobb meleg vizű természetes gyógytava a közelmúltban történt átalakítás után bátran versenyre kelhet a Nyugat-Európában megszokott hasonló típusú létesítményekkel. A hévízi gyógyvíz elsősorban a mozgásszervi megbetegedések, ezen belül a reumatológiai, ortopédiai, mozgásszervi műtéteket és baleseteket követő utókezelésre szoruló esetekben alkalmazható, de idült nőgyógyászati és bőrgyógyászati betegség kiegészítő gyógykezelésére is kiválóan alkalmas. És, hogy ezzel hányan vannak tisztában? A világhírű, gyógyító erejéről híres Hévízi-tavat évente közel egymillióan keresik fel. A szabadtéri fürdőzés élményét, a függőleges testhelyzetben történő mozgás előnyös élettani hatását, az egész tófürdő inhalatórium-jellegét, a kénes gyógyvíz hatását a megújult épületrészek csodálatos környezetében napról napra egyre többen élvezik.

vissza az elejére


Négycsillagos ház

Az „ékszerdobozról”

Nem áprilisi tréfa, hogy a hónap elsejétől négy csillaggal büszkélkedhet a Hetes Ház gyógyszálloda, amelynek vezetőjévé Pémer Edinát nevezték ki, aki 2004. végétől a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház Kht. értékesítési és marketing vezetőjeként volt eddig ismert és elismert tagja a kórházi dolgozók tettre kész csapatának. A közelmúltban kinevezett igazgatónőt elöljáróban arról faggattuk, milyen új feladatokkal bővült a munkaköre?

Az igazgatónő a vendégek elégedettségéről érdeklődik.– A feladat rendkívül sokrétű, hiszen nem pusztán szobákról, hanem egy komplett terápiáról is szó van, ahol komoly gyógyító munka folyik. A szálloda zavartalan működésének biztosítása, a negyven dolgozó irányítása a fő feladatom. Továbbra is én foglalkozom a szállodai szolgáltatások értékesítésével. A Hetes Ház egy kis „ékszerdoboz”, ahol minden dolgozó arra törekszik, hogy a vendégek igényét a lehető legmagasabb színvonalon elégítsük ki. Azzal, hogy az igazgatósági épületből a szállodába kerültem, napi kapcsolatban vagyok a vendégekkel, beszélgetek velük, meghallgatom a véleményüket, javaslataikat. Munkánk elismertségét igazolja, hogy több olyan vendégünk is van, aki már 10-12 alkalommal kúrázott nálunk, és már most lefoglalja kedvenc szobáját a jövő évi pihenéséhez. Egy szállodában mindig van mit javítani, szépíteni, újítani, és ezekben a feladatokban szerencsére a kollégáim is partnerek.
– Milyen feladatok maradtak Önnél a korábbi munkaköréből?
– A szállodával kapcsolatos összes korábbi feladatom megmaradt, kivéve a hirdetések, prospektusok megszerkesztését, hiszen ez most már az intézet pr-menedzserének a feladata. Az utazási irodákkal, partnercégekkel, egészségpénztárakkal továbbra is én tartom a kapcsolatot és kezelem a régi és új partnerek szerződéseit. Aktívan részt veszek az intézet árképzésében és segítem a külföldi kapcsolatok ápolását. Képviselem az intézet érdekeit a Pannon Termál Klaszter és a European Spa World projekt marketing ülésein.

– Milyen a nemzetiség szerinti vendégösszetétel a szállodában?
– Vendégeink nagy része külföldi, legfőképpen Németországból érkezik. Nagyon örülünk annak, hogy egyre több belföldi vendég is érkezik hozzánk, az üdülési csekknek és az egészségpénztáraknak köszönhetően. Miközben a magyar vendégek a kezeléseket TB kártyára pusztán kiegészítő díj megfizetése mellett vehetik igénybe a Szent András Reumakórház terápia centrumában, szállodánkban négy csillagos színvonalon pihenhetnek.
– Milyen programokat szerveztek a Hetes Házban húsvétkor?
– Szombaton, vasárnap és hétfőn ünnepi reggeli büfé várta vendégeinket. Szombaton tojásfestéssel, szalmafonással jártunk az itt lakók kedvében, vasárnap a reggeli órákban tojáskeresési programra invitáltuk az érdeklődőket a parkba. Délelőtt a húsvéti nyúl látogatta meg a szálloda vendégeit. Hétfőn délután pedig gazdag húsvéti süteménybüfével halmoztuk az itt pihenésüket töltők élvezetét.

vissza az elejére


Szakmai alázattal

A reumatológus munkájáról

Dr. Aradvári László reumatológus szakorvos 2002 decembere óta dolgozik a Szent András kórházban, már a szakképzése is itt folyt, majd március végén eredményesen tette le szakvizsgáját. Mint érzékeltette: sokat köszönhet a kórháznak azért, hogy támogatták őt tanulmányaiban.

A hála hangján szólt orvos kollegáiról is, akik szakmai jó tanácsaikkal segítették őt. Aradvári doktor először arról beszélt, milyen út vezetett addig, hogy immár a reumakórház ismert és elismert gyógyítójaként tartják számon.
– Az öt éves szakmai képzés első két esztendeje a minisztérium és az orvosegyetem által kijelölt központi gyakornoki helyen és rendszerben folyt. Belgyógyászat, ortopédia, ideggyógyászat, rehabilitáció, sürgősségi ellátás kurzusokon kellett bizonyítani. Csak a 3-4. évben fordulhattam teljes elánnal kedvenc szakterületem, a reumatológia felé. Ennek keretében egy kettő hónapos külső gyakorlatot írtak elő, amire Veszprémbe vezényeltek, de az összes többi időt már Hévízen tölthettem. Hat hónap ambulancián töltött idő után fekvőbeteg osztályra kerültem és készülhettem a további megmérettetésekre.
– Miről szeretne nevet szerezni, elhíresülni Hévízen?

– Jó kérdés! Annyi biztos, hogy a reumatológia szívügyem marad a jövőben is. Hévíz természeti adottságai: a gyógytó, a balneoterápia mindig érdekelt és további elmélyülési terepet kínál nekem. Nyitott és érdeklődő vagyok a mozgásszervi rehabilitáció iránt, ez viszont egy újabb szakvizsgát, egy újabb felkészülést igényel, ami szemernyit sem ígérkezik könnyű feladatnak. Feltétlenül megpróbálnám viszont, ha lehetőséget kapnék rá. Szakmailag fontos, hogy egy orvos több lábon álljon, több szakismerettel is rendelkezzék. A kellő kreditpont begyűjtés a további szakvizsgához viszont különösen bonyolult, és nehezen megszervezhető. Sok pontgyűjtő továbbképzésre, előadásokra, szakkonferenciára eljutni a szakmai színvonal és a naprakészség megtartása miatt pedig kötelező. A reumatológia és határterületei rohamos léptékkel fejlődnek. A biológiai terápiák, a forradalmi változásokat hozó genetika, az immunológia új lehetőségeket nyitnak, amiről egy magára valamit is adó orvosnak illik kellő hangsúllyal odafigyelnie.

– Mire törekszik a gyógyító munkájában?
– Az orvos-beteg kapcsolat bizalomra épül. Nagy empátiával igyekszem figyelni a nekem bizalmat szavazókra. A gyógyuláshoz szükséges a pszichés háttér, aminek megteremtését nagyon lényegesnek látom. Hiába írok ki kifogástalan gyógyszeres terápiát, kezeléseket, ha a betegnek nincs bizalma irántam. Jó szívvel és nagy szakmai tisztességgel veszek részt az ISO minősítés szerint működő betegfelvételi bizottság munkájában, a munkaidőm egy részét erre áldozva. Évi több ezer beutalóról kell korrektül, becsülettel, szakmai megalapozottsággal, tisztességes véleményt adni.

vissza az elejére


Hoszteszek a frontvonalban

A tófürdő bejárata melletti információs pult két élő „hostess tündérrel” lett gazdagabb április elsejével. Liscsinszky Ágnes az intézmény PR-osztályának vezetőjét jelölték ki, legyen irányítója a szakmai munkájuknak. Simon Judit és Dömötör Enikő pályázat útján kerültek kiválasztásra. Felelősségük óriási, hisz „frontasszonyokként” ők találkoznak először a vendégekkel, a róluk alkotott benyomás már szinte arról is dönt, hogy elégedettek lesznek-e majd a tófürdőre betérők.

A hoszteszek Liscsinszky Ágnes (jobbról) iránymutatása alapján dolgoznak.A zalaegerszegi Simon Judit diplomáját külföldön szerezte. Rendelkezik mindazon tulajdonságokkal, melyek maximálisan alkalmassá teszik őt a recepciós háziasszonyi teendők ellátására. Empatikus készsége, türelme, problémamegoldó és helyzetfelismerő képessége, emberszeretete is lenyűgöző. A helybeli Enikő két évtizedet töltött recepciósként a szállodaiparban, az intenzív marketingmunka és az emberekkel való foglalkozás már csak ezért is rendkívül közel áll hozzá. Különösen barátságos, kiegyensúlyozott, kedves személyisége tökéletesen alkalmassá teszi arra, amire szerződtették. Kolléganőjével együtt foglalkoznak kúraértékesítéssel, diszpécseri feladatok ellátásával, információadással, pénzváltással és a kúrázó vendégek ügyes-bajos dolgainak intézésével. Mindketten kitűnően beszélnek németül és angolul is, ezért nem jelent számukra nehézséget az egyeztetés alapján érkezett külföldi csoportok kalauzolása, a gyógytó értékeinek idegen nyelven történő bemutatása. A mostanra kitűnő helyismerettel és az intézmény szervezeti felépítésével is kellő alapossággal megismertetett hoszteszek a study tourok vezetése mellett az igénybe vehető szolgáltatásokról is naprakész információkkal rendelkeznek. Az elmúlt hetekben kísértek lengyel, horvát, olasz gyógyturistákat is.

vissza az elejére


Betegfelvilágosító program

Az osteoporosis terápiás fegyelme

Az EU-ban félpercenként szenved valaki csontritkulásból eredő törést és az osteoporosis hazánkban is, legalább 900 ezer embert érint. A betegség kezelésében az egyik fő probléma az együttműködés és a terápiás fegyelem, valamint az orvos-beteg kommunikáció hiányossága. Ezen a gondon igyekezett segíteni az a március derekán a reumakórház kultúrtermében tartott betegfelvilágosító program, amit a Hévízi Osteoporosis Betegklub (HOB) pályázaton nyert el.

Az Osteoporosis Betegek Magyarországi Egyesülete (OBME) és két neves gyógyszergyártó cég támogatásával megrendezésre kerülő program mintegy nyolcvan, jobbára hölgyvendégét dr. Bergmann Annamária fizikoterapeuta, reumatológus főorvos köszöntötte a szervezők nevében, üdvözölve azon megjelent szakembereket – köztük Zalatnay Klára OBME-elnököt – akik sokat és eredményesen tesznek azért, hogy javuljon a csontritkulás kezelésének eredményessége. A terápiás fegyelem kudarcát helyezte vetítettképes előadásának középpontjába dr. Bors Katalin főigazgató főorvos, a MOOT vezetőségi tagja, aki sok egyéb mellett szólt arról, hogy a betegség minden harmadik 50 év feletti nőt, és minden ötödik 50 év feletti férfit érint. Magyarországon évente 80 ezer csonttörés, ezen belül 15 ezer combnyaktörés következik be a csontritkulás következtében, és a szövődményeiben mintegy 2500 beteg hal meg. Sok páciens túl korán abbahagyja a gyógyszeres kezelést, még mielőtt a terápia tényleges hatását ki tudná fejteni. Pedig manapság az osteoporosis már különösen hatékonyan kezelhető azokkal a gyógyszerekkel is, amelyeket elegendő napi 1x, heti 1x, vagy akár havonta 1x bevenni. Az utóbbi típusú készítmény már elérhetővé vált hazánkban is. A rokkantsághoz vezető krónikus kórkép, melyben csökken a csontok ásványi anyag sűrűsége, várhatóan kevesebbszer fordul elő azoknál a betegeknél, akik a kezelőorvossal egyetértésben beszedik a legújabb, különösen hatékony készítményeket. A csigolya- és csípőcsonttörések száma feltehetőleg csökken majd azoknál is, akik a további csontveszteség elkerülése érdekében lemondanak a dohányzásról, a túlzott alkoholfogyasztásról, többet mozognak és megnövelik a kalcium- és D-vitamin bevitelüket.

vissza az elejére


Hévíz, Keszthely és Vidéke

Zala Média online