Változatlan jó minőség a Ziegler-nyomdában
Hosszú évek óta az egyik legismertebb vállalkozás Keszthelyen és környékén a Ziegler-nyomda. A Sopron u. 47. szám alatt gyors és jó minőségű szolgáltatással, tágas parkolóval, kellemes, kulturált körülmények között várják megrendelőiket. |
Kevesen
vannak Keszthelyen és környékén, akik ne hallottak volna még a Ziegler-nyomdáról.
Ziegler Károly vállalkozása hosszú évek óta az egyik legszínvonalasabb
szolgáltatást nyújtja a környéken megrendelői számára. Ráadásul a nyomdaipari
lehetőségek szinte mindegyikét kínálja ügyfelei számára. Bár a Ziegler név
mostanra ismert, és elismert Keszthelyen, valamint környékén, sőt az ország több
más pontján is, a tulajdonos továbbra is nagy hangsúlyt fektet a minőségi
elvárásoknak való megfelelésre. Ezt szolgálja az elmúlt években korszerűsített
és bővített számító- és nyomdagéppark.
Ziegler Károly ma már a legnagyobb természetességgel beszél azokról a berendezéseiről, amelyek egyszerre két színt, vagy a papír mindkét oldalát tudják nyomtatni. Mint mondja, haladni kell a korral, és a vevők igényeit mindig a lehető leggyorsabban és a legnagyobb körültekintéssel kell kielégíteni. Ehhez pedig időnként elengedhetetlen a fejlesztés. Így mostanra rövid határidővel, kiváló minőségben tudják elkészíteni a több ezer példányszámú színes szórólapokat, prospektusokat. A munkát összehordó-torony és tűző-vágó egység is gyorsítja, ezzel minimális időre csökken a füzetek és más kiadványok összeállítása, előkészítésük a csomagolásra.
A kézi könyvkötést mára ragasztó-kötő gép váltotta fel, ennek segítségével pillanatok alatt elkészül egy-egy komolyabb olvasnivaló. A nyomda szinte bármilyen kéréssel megkereshető: a ballagási, esküvői meghívóktól kezdve az öntapadós matricával ellátott, vagy dekor-feliratos ajándéktárgyakon, pólókon át a bélyegzők, színes kiadványok, nyomtatványok készítését, papírtáskák feliratozását mind-mind vállalják. Amennyiben az érdeklődő az itt megtalálható számtalan lehetőség közül sem tud választani, akkor sem távozik „üres kézzel”, a nyomdában készségesen segítségére lesznek ebben az esetben is: az ott dolgozók szívesen ellátják jó tanácsaikkal.
Persze az, hogy valaki megrendelés nélkül távozik, ritkán fordul elő, hiszen a Ziegler-nyomda teljes körű szolgáltatást igyekszik nyújtani megrendelőinek az elképzelések, ötletek megszerkesztésétől egészen a kivitelezésig. Ziegler Károly azonban ennek ellenére nem dől hátra elégedetten a székében. Most éppen egy négyszínnyomó gép beszerzésén gondolkodik, hogy vevőiket még a jelenleginél is gyorsabban, és megbízhatóbban szolgálhassák ki.
A nyári forróságban az egyébként megszokottnál valamivel ritkábban zajlanak a programok a Keszthely Térségi Vállalkozói Klub Egyesület háza táján. |
Júniusban az érdeklődők meghallgathatták a Nyugat-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség előadását az Innocsekk és az Innoreg elnevezésű pályázatokról, amelynek részleteiről a Zala Megyei Vállalkozói Alapítvány keszthelyi irodájában, Krasznai Istvánnál lehet érdeklődni az 510-905-ös telefonszámon, vagy személyesen a Bercsényi u. 2. szám alatt. Ezen az összejövetelen a tagok elfogadták a nyári sajtószereplések előzetes tervét is. A hévízi Kocsi Csárdában tizenheten jöttek össze, hogy köszöntsék névnaposaikat: Fatér Csabát és Tódor Ottót. Az ünnepeltek pazar vacsorával honorálták a jókívánságokat.
Június 23-án, a Keszthely-Hévízi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum keretében újabb szakmai programon vettek részt a klubtagok a szlovéniai Muraszombaton. Itt egyebek mellett megtekintették a Vállalkozói Inkubátorházat, és egy ifjúsági központot, valamint találkoztak több helyi vállalkozóval is. A tanulmányút részleteiről következő számunkban olvashatnak bővebben.
Ezután, június 30-án a Kehida Thermálban köszöntötték névnapján Horváth Tihamért, aki a klub megalakulása óta a szervezet tagja. Július 14-én a keszthelyi Rádió és Televízió Múzeum megnyitóján ünnepeltek együtt klubtársukkal Nádler Józseffel, aki ötletgazdája és egyben életre hívója az intézménynek.
Tesztelik a foglalkoztatási adatbázist
Fontos állomáshoz értek a Keszthely-Hévízi Foglakoztatási Paktum aláírói, illetve a térségben élő munkanélküliek. Keszthely környékén ugyanis az országban elsőként valósulhat meg a kistérségi szintű álláskeresés. Az ehhez szükséges adatbázist már tesztelik, és ha a szakemberek mindent rendben találnak, hamarosan üzembe helyezik a rendszert. Ezzel párhuzamosan megkezdődött azoknak a projekteknek az előkészítése, amelyek a helyi adottságokat, és a jövőbeni pályázati lehetőségeket figyelembe véve illeszkednek a térség foglalkoztatási stratégiájához. |
Jelentős
sikereket ugyan még nem könyvelhetnek el, ám ha lassan is, de haladnak a
kijelölt úton az idén tavasszal létre- jött Keszthely-Hévízi Foglalkoztatási
Paktum szereplői. A kistérségi társulás, a Zala Megyei Munkaügyi Központ,
illetve annak helyi kirendeltsége és a többi partner nagy reményeket fűz a
munkahelyteremtést segítő, és a munkanélküliség csökkentését célzó
megállapodáshoz. Kapcsándy Mária, a megyei munkaügyi központ keszthelyi
kirendeltségének vezetője is bízik a program sikerében. Mint mondja, nagyon örül
a foglalkozatási paktum létrehozásának, és hisz abban, hogy új erőforrásokat
tudnak találni a térség munkaügyi helyzetében felmerülő gondok megoldására.
Reményei szerint aránylag rövid időn belül nőhet a foglalkoztatottság, új munkahelyek jöhetnek létre, illetve a képzési rendszerben is elősegíthetnek olyan változásokat, amelyek jó irányba mozdítják el a dolgok alakulását. Fontosnak tartja megemlíteni azt is: túl azon, hogy a munkaügyi központ vezetőjeként hivatalból is ez a munkája, de ha ezen túl még vannak olyan kezdeményezések, amelyek javulást hozhatnak e téren, természetes nem sajnálja a plusz időt és a fáradtságot, kiveszi a részét a feladatokból.
A projekt menedzsere, Huszti Levente szerint a visszajelzésekből kitűnik, hogy mindenki gyors látványos és pénzben is kifejezhető eredményeket szeretne látni. Erre azonban még várni kell, egyelőre az együttműködés kultúráját kell megtanulni, és nagy hangsúlyt kell fektetni az előkészítésre. Úgy, ahogy a gondos gazdának is előbb felszántani, megtrágyázni kell a földet, kiválasztani a vetőmagot. Hamarosan véget ér azonban ez az előkészítő szakasz, és az első jelentős állomáshoz érkezik a paktum. Elkészült ugyanis a foglalkoztatási adatbázis teszt-verziója, mely az országban elsőként kínál kistérségi szintű álláskereső lehetőséget, munkaerő-piaci információkat.
A nyár hátralevő részében a programban résztvevő települések közül tizenhat helyre kihelyezik azokat a számítógépeket, amelyeken keresztül a rendszer üzemelni fog. Ezzel azok számára is szeretnék biztosítani a hozzáférést, akiknek otthonában nincs lehetőség számítógép, illetve internet használatára. Ezzel párhuzamosan megkezdődött azoknak a projekteknek az előkészítése is, amelyek illeszkednek a térségi foglalkoztatási stratégiához, a helyi adottságokhoz és a jövőbeni pályázati lehetőségekhez. A projektmenedzser szerint újabb együttműködések és egyre inkább körvonalazódó elképzelések fogalmazódnak meg az egyes műhely-beszélgetések során.
Előrelépést jelenthet a foglalkoztatási helyzet alakulásában az is, hogy elkészült a zalavár-sármelléki reptér közvetlen közelében található területekre vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány, amelyre egy az Ipari Park cím elnyerésére kiírt pályázathoz volt szükség. További jó hír, hogy a kistérség 40 ezer euro vissza nem térítendő támogatást nyert a GRIP-IT INTERREG „C” pályázaton fenntartható turizmusfejlesztésre. A foglalkoztatási paktum keretében szervezett szlovén tanulmányutakon is újabb ötletek születtek, így elképzelhető, hogy a határmenti együttműködéseket támogató újabb INTERREG pályázatokat is beadhat a térség.
Elektronikus úton, úgynevezett direktmarketing akciót indított a Magyar Turizmus Zrt., a Ryanair légitársasággal közösen. A kampány során a Ryanair hírlevelének több mint négyszázezer előfizetője kapott olyan e-mailt, amelyben a Balatonra hívja őket a két cég. A statisztikák szerint a kezdeményezés hatására ugrásszerűen megnőtt – egyelőre csak – a Magyar Turizmus Zrt. nagy-britanniai honlapjának látogatottsága. A szervezők azonban remélik, hogy ez még csak a kezdet, és a weboldal látogatói hamarosan személyesen is feltűnnek a tóparti üdülőhelyeken. |
Közösen kampányol a Balaton mellett a Magyar Turizmus Zrt. és a Ryanair légitársaság. Ez utóbbi hírlevelének több mint négyszázezer előfizetője kapott olyan e-mailt június végén, amelyben a magyar tenger mellé invitálják a briteket a két társaság marketingesei. Az elektronikus üzenetben felhívták a figyelmet a fapados légitársaság májusban indult balatoni járatára és a régió turisztikai adottságaira. Az olvasó a levélből egy kattintással eljuthat a Magyar Turizmus Zrt. nagy-britanniai honlapjának Balaton-aloldalára és a Ryanair weblapjára. A statisztikák azt mutatják, hogy az akció bizonyos mértékig hatásosnak bizonyult: az alhonlap látogatottsága ugrásszerűen megnőtt.
Míg korábban havonta négyezren nyitották meg a www.gotobalaton.co.uk oldalt, az akciót követően csupán két nap alatt több mint hétezer látogatót regisztráltak. A sikeren felbuzdulva a Magyar Turizmus Zrt. és a Ryanair vezetői úgy döntöttek, hogy szeptemberben megismétlik az akciót. Közben az internet által biztosított széleskörű nyilvánosságot kihasználva egy másik e-mailes akciót is elindított a Balaton népszerűsítésére a turisztikai társaság. A világháló dolgaiban kevésbé jártas olvasó számára első pillanatban kissé talán furcsának tűnő, ám kétségtelenül egyre kedveltebb a vírusmarketing, amelynek alkalmazásával a hagyományos reklámkampányok költségének töredékéért lehet eljuttatni egy-egy publikálni kívánt információt a nagyközönséghez.
A módszer hatásosságának titka, hogy a szórakoztató, humoros formában megfogalmazott üzeneteket a címzettek előszeretettel továbbítják ismerőseiknek. A Magyar Turizmus Zrt. – tájékoztatása szerint – most először rukkolt elő ilyen vírusmarketing akcióval. Az e-mailben egy a Balatonról készült zenés, animációs kisfilmet küldenek a címzetteknek, remélve, hogy ezzel a tavat és környékét, mint üdülési úti célt tudják népszerűsíteni, elsősorban a fiatalok körében. A film végén megjelenő honlapcímre kattintva az érdeklődők balatoni ajánlatok, illetve programok között böngészhetnek. A levél néhány nap alatt több ezer személyhez jutott el.