Sürgető rekonstrukció

Intenzívebb Keszthely-marketing kell

Beszédhallás, beszédészlelés


VÁROSMUSTRA HÉVÍZEN

Sürgető rekonstrukció

A szemlét a belvárosban kezdték.Vértes Árpád polgármester vezetésével március derekán részben autóval, részben gyalogszerrel indult el a képviselő-testület néhány tagja a szezon előtti városmustrára. Az alkalmi szemléző grémium tagja volt a GAMESZ-vezetője, a közterület-felügyelet munkatársa, a helyi rendőrőrs illetékese és a polgármesteri hivatal műszaki irodájának több képviselője is.

A város centrumába érve, a Rákóczi utca közepén többen is hangot adtak azon véleményüknek, hogy a tervezett belváros rekonstrukció tovább már nem halogatható. Az útburkolatokat és a zöldfelületeket teljes egészében megújító projekt kivitelezésénél számítanának azon üzlettulajdonosokra is, akik a beruházásra kijelölt zónákban működtetnek vállalkozást. A legutóbbi, számukra szervezett fórumra viszont csak kevesen jöttek el, pedig a döntéshozók a véleményüket kikérve szeretnék kivitelezni a város centrumának rehabilitációját, melynek összes becsült költsége elérheti a 466 millió forintot.

A szemlézők keresztülgyalogoltak a Jókai utcán, és megnézték a Nagyparkoló területét. A Zrínyi utcában és a Vajda lakótelepen a helyi kábelszolgáltató által végzett földmunkák állásáról szereztek benyomásokat. A Babócsay és Egregyi utca környékén tereprendezési, szennyvízcsatorna előkészítési, útszélesítési munkákról tájékozódtak. A földmunkára azért van szükség, hogy a szélesített részben lefektethetők legyenek a szennyvízcsövek. A szemle, az egregyi városrészben tett fordulót követően ért véget.

vissza az elejére


SZEZONDINAMIZÁLÓ ÚJDONSÁGOKRA VÁRVA

Intenzívebb Keszthely-marketing kell

A Keszthelyi Turisztikai Műhely március első szerdáján a Balatoni Múzeumban tartotta összejövetelét, ahol a házigazda intézmény igazgatója beszélt a múzeum idei kínálatáról, terveiről. Az ülésen szó esett a Balaton fővárosának tematikus programkínálatáról és a város 2008 évi marketingtervének megvalósításáról. Tar László, a Nyugat-Balatoni Térségmarketing Kht. ügyvezető igazgatója a rendezvényen új arculat kialakításáról az online marketinglehetőségek jobb kiaknázásáról és megújuló prospektusok kiadásáról is beszélt Mi kell a még jobb keszthelyi szezon eléréséért, és mire jut pénz idén? – tettük fel a kérdést a turisztikai szakembernek.

– Legalább háromévente célszerű teljesen megújítani egy honlapot. A 2005-ös döntés egy országos rendszerbe kapcsolt honlap (utikonyv.hu) részeként határozta meg a www.keszthely.hu jövőjét, aminek – mint a gyakorlat során kiderült – több hátránya volt, mint előnye. A weblapot célszerű lenne megpályáztatni, és inkább egy önálló felépítménnyel kell megpróbálkozni úgy, hogy a karbantartás is helyben történjen.

A keszthely.info.hu turisztikai aloldal felállítása csak a keszthelyi turisztikai egyesület megalakulása esetén valósulhat meg egyesületi forrásból, egy megyei, a tagtelepüléseket is bevonó projekt keretében, a térségi weboldal (www.west-balaton.hu) már 3 éve funkcionál. A szobakiadók számára egy önfenntartó weboldalt is célszerű lenne létrehozni, ami egyfajta webes utazási irodaként működhetne. A vásárokon és reprezentációs céllal terjesztett, A/4-es méretű Keszthely invitatív prospektust folyamatosan javítva szükséges utánnyomni.

Az itt tartózkodók körében a legnépszerűbb, települési és térségi látnivalókat és térképeket is tartalmazó kiadványra: a Keszthely Info Map-re, valamint a költségtakarékos, letéphető Keszthely térképre is szükség van. Gyökeresen meg kell újítani a Keszthely-kártyát, mert minden erőfeszítés ellenére sem tölti be a szerepet, amit eredetileg neki szántunk. Egy hozzákapcsolt színes kedvezményfüzet talán keresettebb és hatékonyabb lehet a Keszthelyen megszállók körében. A Travel Magazinban minden eddiginél szélesebb a helyi kínálat, a város immár 6 oldalon, a vállalkozók 8 oldalon mutatkoznak be.

Idén francia, olasz, spanyol és cseh mutációban szeretnénk megjelentetni a tavaly magyarul, németül és angolul nyomott West-Balaton invitatív kiadványt. Keszthelynek minden fontosabb útikönyvben, idegenforgalmi kiadványban szerepelnie kell. Angol, holland, dán, és német desztinációkból a tervezetünk ez évben 15 study tourral számol. A hagyományos vásárok száma a 40-45-ről 32-re csökken, de a reptéri rendezvényeken, a Magyar Napokon és kiemelt turisztikai szakvásárokon feltétlenül jelen kívánunk lenni.

A marketingtevékenység idén főleg az angol nyelvterületű országokat célozza meg. Továbbra is támogatni szeretnénk a sétálóutcai esték programsorozatát és a sikeres motoros találkozót, valamint új elemként, a keszthelyi regattások kezdeményezésére szeretnénk itt lebonyolítani egy bajnokságot is. Tavaly – a Duna TV közreműködésével – elkészült 3 filmünk után (Keszthelyi kastély, Kis-Balaton, Keszthelyi-hegység) a „Vizek éve” jegyében további filmforgatásokat tervezünk a fürdőkről, strandokról.

vissza az elejére


ÓVODAPEDAGÓGIAI ELŐADÁS HÉVÍZEN

Beszédhallás, beszédészlelés

A konferenciát kiállítás színesítette.A beszédhallás és beszédészlelés szerepe a tanulási zavarok megelőzésében címmel hallgatták meg győri szakemberek előadását a 14. alkalommal tartott hévízi óvoda-pedagógiai nap meghívottjai, akiket a szervező fürdővárosi óvoda nevelőtestülete nevében először Péterné Bakos Marianna, majd a helyi önkormányzat nevében Vértes Árpád polgármester köszöntött.

Az óvodavezető az önkormányzattal közösen szervezett programon bemutatta dr. Schneider Júlia és dr. Simon Ferenc gyermekorvosokat, aki a téma szakavatott mestereiként ismertették az óvónők számára legfontosabb tudnivalókat. Mint elhangzott: tudományos kutatások bizonyítják, hogy a diákok rossz iskolai teljesítménye, tanulási, olvasási és írási nehézségei hátterében az esetek zömében a beszédértés, beszédfeldolgozás zavara áll. A pontos diagnózis ismeretében egyéni fejlesztéssel a gyerekek problémája megszüntethető.

A jelzett zavarokat már óvodáskorban fel lehet ismerni, és eredményesen lehet javítani rajta. A beszédhallás zavara már a bölcsődéseknél is felfedezhető, és visszahat további mentális teljesítményükre. Tökéletes beszédhallás nélkül nincs tökéletes beszéd feldolgozás. Aggasztó viszont, hogy a magyar gyerekek 60-70 százaléka küzd ilyen beszédértésből következő zavarokkal.

vissza az elejére


Zalai Napló

Zala Média online

Zala.hu