Tekerj a sereggel! túra

Strandhelyzet Keszthelyen Kedvelt üdülőhely  

 

úHetedik alkalommal

Tekerj a sereggel! túra

Sok száz bringással indult el a hetedik alkalommal megrendezett, Tekerj a sereggel! elnevezésű, Balaton-körüli kerékpáros túra mezőnye Keszthelyről, május közepén. A Honvédelmi Minisztérium, a Magyar Honvédség és a Honvéd Sportegyesületek Országos Szövetsége (HOSOSZ) által szervezett sportrendezvény résztvevői az első napon a tó északi partján értek el Balatonakarattyáig, majd másnap, a déli parton érkeztek vissza a Balaton fővárosába.

A megnyitóünnepséget követően a szigligeti hagyományőrzők ágyúlövésére indult el a tömött menet. Az útvonal teljes egészén a szervezők frissítési pontokat állítottak fel, hogy biztosítsák a túra résztvevőinek a felfrissülést, az elsősegély-ellátást, valamint a mosdók, illemhelyek használatát. A kilyukadt bicikligumi sem jelentett akadályt, mert a mobil bringaszerviz munkatársai gyorsan, folyamatosan úrrá lettek a problémákon. A sportrendezvény sikerét az is igazolja, hogy hat éve még száznál is kevesebben jelentkeztek a versengésre, most viszont már hatszáznál is több résztvevő regisztrált. A jelentkezők fele nincs a honvédség kötelékében, hanem civilként vállalta a megpróbáltatást. A túrát azért szervezték, hogy mindenkinek sikerüljön legyőznie önmagát. A sportos, egészséges életmódot népszerűsítő túrán mindazonáltal sok szép egyéni teljesítmény született. A HOSOSZ – mint fő lebonyolító – igyekszik minden honvédségi és katonai jellegű sportesemény, amatőr verseny és sportrekreációs program megszervezésében és lebonyolításában részt venni. Ezúttal is tettek róla, hogy a Magyar Honvédség minden állománykategóriájából voltak indulók. A rendezvénynek különösen jó visszhangja van az országos médiában, ezért Keszthely örömmel biztosította a parti rajt- és célhelyszínt.

 

 

 

 

 

vissza az elejére


Modernizált fürdőhelyek

Strandhelyzet Keszthelyen

Keszthely szabadstrandként üzemelő fürdőhelyeit május elejétől a nyarat idéző időjárás miatt már nagyon sokan látogatták térítésmentesen. A három helyi strand közel 110 millió forint vissza nem térítendő támogatásból idén is látványosan fejlődik.

 A városi és a Libás strandok várhatóan pünkösd után nyitnak, a Helikon strand pedig június nyolcadikától lesz fizetős. Minderről Csendes Antal, a VÜZ Nonprofit Kft. fürdőüzemeltetési részlegvezetője adott tájékoztatást. Három helyi strand fejlesztését, modernizálását is összefoglalta.
– A Helikon strandon a felnőttek belépődíja félezer forint maradt. Itt felállítottunk három, fából készült horgászállást. Ezen épületeket a nyári idényben a fürdőzők használják, a főidényen kívül pedig kényelmes horgászhelyként funkcionálnak. A fürdőhelyen kialakítottunk új zuhanyzókat. A szezon kezdetére napvitorlák adnak majd árnyékot, de fákat is elültettünk. E strandon az illemhelyiségek és a büfék még nem működnek, ám a hivatalos megnyitást követően elérhető lesz majd a wifi-szolgáltatás. Családbarát, nagy légterű, zárható öltözők létesültek, mert a fém öltözőhengerekbe a kövérebb személyek csak nehezen fértek be, a kisgyerekek szülők általi öltöztetésére és vetkőztetésére pedig a hengerek, nemigen voltak alkalmasak. Készül fedett biciklitároló, hogy ott biztonságosan elhelyezhetőek legyenek a drágább kerékpárok is. A Libás strandon – amelyik mintegy ötvenmilliós pályázati támogatásban részesült – a Helikon strandhoz hasonlatosan, a nyitást követően, ötszáz forint lesz egy belépődíj ára a felnőtteknek. Ide is kerülnek árnyékot adó napvitorlák, új, vízbejutást segítő lépcsők és a kor igényeit itt is wi-fi-szolgáltatás segíti. Egy újonnan létesített helyiségben négy szabványos zuhanyzó és nyolc öltözőkabin kapott helyet. Az új öltözőkomplexumban napelemes rendszerű hideg-meleg vizes zuhanyzók, illemhelyek, öltözőkabinok szolgálják a fürdőzők komfortját. A mozgássérülteknek külön illemhelyet hoztunk létre. A városi strandon nem emeltük a napi belépőjegyek árát, a 800 forintba kerülő jegyeket és a 4000 forintos kedvezményes, helyi lakosoknak szánt bérleteket már új beléptetőrendszer vizsgálja. A pályázatból vásárolt berendezést már felállítottuk a bejárat mellett. Itt már több vendéglátóegység nyitva tart. A lidós, homokozott plázson már elkészültek a napvitorlákat tartó, fémből, fából és kőből készült tartóelemek. A vízbe dizájnosabb strandlépcsőket is hamarosan beleillesztünk.

 

 

 

 

 

vissza az elejére


Keszthely kincsei, gyöngyszemei

Kedvelt üdülőhely

– Keszthely idegenforgalmára jelenleg legnagyobb hatással a Helikon szálló újjáépítéses bezárása van. A Balaton, a Hullám, a VIA hotelek korábbi években történő becsukása után, mindez a vendégszámban jelenthet majd erős csökkenést. Keszthely szerencsére már nem csak kizárólag a nyári hotelvendégekből él – mondta Tar László, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda ügyvezető igazgatója, akitől elöljáróban a Festetics-örökség Program helyzetéről érdeklődtünk.

Több olyan vonzerőt egyesít magában, melyek külön-külön is érdemesek a látogatásra, s a Balaton éllovasává teszik. Keszthely az időjárástól függetlenül a Balaton egyik legkedveltebb üdülőhelye, s minden lehetőséggel rendelkezik ahhoz, hogy a közeljövőben az eddigi két hónapos szezon 4–5 hónaposra hosszabbodjon.
– A munkánk célkeresztjében már nem is igen a marketingtevékenység, hanem inkább a termékfejlesztés áll. A legalapvetőbb a Festetics-örökségre fölfűzött turisztikai termékkategória megteremtése, a családbarát idegenforgalmi termékek megjelenítése, illetve a kerékpáros turizmus infrastruktúrájának modernizálása. Több fejlesztési ötlet papíron van, de az átütő, nagy durranás még várat magára.A Festetics-örökség program akkor lesz a turisták számára eladható, ha már nem csupán egy lenyűgöző kastélylátogatást, egy tavernás borvacsorát, egy szép-kilátós kerékpártúrát, egy gyógytavi csobbanást jelent, hanem a négyet együtt. Élményszerűen, hálózatba kapcsolva, igényes kialakítással egy termékstruktúrába belecsomagolva. A Festetics-márkanévvel propagált „térséglátogató” termék évszakfüggetlenül jelenthet magas színvonalú turisztikai programcsomagot. Eddig több nekifutás történt már, de a termék gyümölcse most kezd érni. A programban részt vevő partnerek Magyarországon szinte egyedülálló módon, külföldi jó gyakorlatokra rímelve, egyre rugalmasabban képesek a közös gondolkodásra, a közös termékértékesítésre, a hálózatba szerveződésre. A legújabb próbálkozás már a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közös projekt kivitelezése lesz. Ebben az összehangolt infrastruktúra-fejlesztés és a közös értékesítési rendszer kidolgozása a legfontosabb feladat.
– Mi a helyzet a helyi strandokkal?
– A strandok egyik nagy hibája az iszaposodás. A vízminőség ugyan jó egy évtizede biológiailag, kémiailag kifogástalan, de esztétikai szempontok is fontosak a fürdőzők számára. Vízügyi szakemberek már régen megállapították, hogy a Balatonnak van egy természetes vízkörforgása, amelyhez kapcsoltan a Keszthelyi-öböl jut iszaplerakó szerepbe. A szakemberek is szükségesnek mondják az öböl fürdőhelyein a temérdek pénzt felemésztő kotrást. Erre eddig nem sikerült pénzügyi forrást találni, sőt a közeljövőben is kevés a remény. A strandokon eddig végbevitt és mostanság már startolt kényelmi és attrakciófejlesztő beruházások rendkívül fontosak, de nem elégségesek. A strandok három hónapnál hosszabb ideig is használhatóak lennének, ha célirányos modernizálásban részesítenék azokat. A szélvédett, esetleg fűthető, kulturált öltözőhelyiségekre éppúgy szükség lenne, mint meleg vizes szolár tusolókra. A szigligeti Szauna-ház mintájára olyan strandszezon-hosszabbító attrakciók kellenének, amik a főidényen kívül is életet vinnének az elő- és utószezont élvező turisták életébe. Hasonló fejlesztéseket el lehet képzelni a Sziget-fürdővel kapcsolatban is. A strandok a legfontosabb színterei a családbarát termékfejlesztéseknek is.
– És a szálláshelyekkel?
– Július elejétől augusztus végéig már nemigen lehet magánszálláshelyen vagy panzióban szobát foglalni. A Helikon Szálló bezárásával, illetve a Via Hotel kiesésével a magánszállásadók előnyösebb helyzetbe kerülhetnek, az új, négycsillagos Helikon Hotel és az ötcsillagos Via Hotel viszont már másfajta vendégkörre épít majd. Mindezzel Keszthely nagyot fog előre lépni a balatoni fürdővárosok rangsorában, vetélkedésében. A magánszálláshelyek töltését mára szinte teljes egészében a szállásközvetítő internetes portálok vették át. Szálláshelyfoglalásra a két nagy, biztonságos, booking rendszerű portált használja a turisták háromnegyede.A szálláshely-forgalmazó portáloknak van egy vendégértékelési rendszerük. Már csak emiatt sem lehet azt megtenni, hogy nem a webhelyre feltöltött minőséget kínáljuk. A vendégek kívánságait, elvárásait egyre inkább teljesítenie kell annak, aki visszatérő turistákat szeretne. A szállásadónak elemi érdeke, hogy róla előnyös értékelést írjanak, mert a jó pontszámú szálláshely előbbre sorolódik a netes találati listán, sőt külön marketingakcióba vonódik. Mostanra nagy érték lett a megbízhatóság. Az a tárgy, illetve szolgáltatás legyen a feltöltött fotón, ami az életben is a szálláshely része. A minőségbiztosítással nem rendelkező, hosszú távon is szobáztatásból keresményt remélőknek kötelező lett a tisztesség, a megbízhatóság, a pontosság, az ígéret megtartása, a vendég kívánságainak teljesítése. A hévízi és a keszthelyi szobáztatás érdekképviseleti rendszere nagyban különbözik. A fürdővárosban jobbára nyolc hónapos fő jövedelmi forrás a szobakiadás, Keszthelyen viszont kéthavi, pénzkiegészítő, nyári mellékkereset, illetve mellékfoglalkozás. Előbbi gyógyhelyen a profizmus sokkal jobban feltalálható. Vannak örömteli jelei annak, hogy az elő- és utószezon is egyre telítettebb. Az üdülésre készülők már nem az „ahogy esik, úgy puffan” elvet követik, hanem előre, gondosan eltervezett menettervet akarnak megvalósítani. Nagyon sikeresek, és marketing szempontból értékesek a tavaszi-őszi tömegsport-rendezvények, nem mellesleg vendégéjszaka számot is generálnak a holtszezonban. Az őszi és tavaszi szezonban is egyre nagyobb számban bérelnek vagy hoznak magukkal kerékpárt, Keszthely az eddigi és tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a Dunántúl egyik turisztikai kerékpáros centruma lehet. Továbbra is fő cél a város-, rendezvény- és múzeumlátogató vendégek megnyerése, akiknek egyre több aktív programot is ki tudunk ajánlani.
 

 

 

 

 

 

vissza az elejére